Inlägg från: mona83 |Visa alla inlägg
  • mona83

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag handlar både på Öb och Lidl och jag är en, iaf vad jag tror, helt normal småbarns mamma.

Netto handlar jag på med....

• mona83
    Dahleen skrev 2010-01-22 22:59:56 följande:
    Jag handlar inte på lidl.Men däremot på ÖB. Men jag börjar inse att fler och fler av de varor (t ex tvättmedel) verkar vara andra sortering där. Om man tar samma märke på ÖB som i vanliga affären, blir det renare med det som inte är köpt på ÖB. Vet ej varför... Samma med schampo  och sånt som man köper på  tex dollarstore/rusta med, det är tunnare och dofttar ibland annorlunda än det i tex ica butiken...Men jag är ju en låginkomsttagare som är mammaledig.;)
    Det är däremot inget som jag har märkt av.
    Nått jag däremot märkt av när det gäller schampo från öb är att det tex kan stå på tyska på head & shoulders flaskan men det gör mig inget för innehållet är den samma fast det är ett annat språk på etiketten...
  • mona83
    mandarin01 skrev 2010-01-22 23:33:13 följande:
    Handlar ingen mat på dessa ställena dock.. gillar inte lidls egna märke... innehåller mer gifter och skit enligt testerna i tidningarna... de får konstigt nog alltid dåligt alternativt sämst betyg...  kaffet innehöll mest gifter av 10 olika märken i ett test jag läste för ett tag sedan...
    Vad jag har läst som är det tvärtom att dom fått bäst i test på mkt av sina varor.
  • mona83
    inyourface skrev 2010-01-23 06:48:04 följande:
    Jag handlar inte på Lidl, för dom har mest tyskt skit (ursäkta ordvalet).
    I våran lidl butik så har lidls märke svenska produkter men med deras märke, så det är svenskt skit
  • mona83
    Knytt1 skrev 2010-01-23 09:01:35 följande:
    Har inte LIDL rätt ruttna arbetsförhållanden också? Har för mig att anställda inte får vara fackligt anslutna och att kvinnliga anställda som har mens måste ha nåt slags "märke" på sig för att markera att de har rätt att ta fler raster än de i vanliga fall skulle ha rätt till?
    Har aldrig sett nått sånt märke på nån av tjejerna i våran Lidl butik...
  • mona83

Nu har jag bara varit inne på lidl i Nyköping men här har dom lingonsylt och messmör.

inyourface skrev 2010-01-23 08:55:23 följande:
    HAHA! Jag skulle köpa potatisbullar en gång, men det hade dom inte, dock så sålde dom smink till extra pris. Lite konstigt tyckte jag...
    Varför köpa potatisbullar? sånt gör man väl själv om man vill äta det?

Som jag skrev så är det mera svenskt sortiment än tyskt nu för tiden. Kakorna här har iaf svenskt märke.

Nu kommer jag inte ihåg vad jag köpte för nått på lidl, men stod iaf att tillverkaren var Dafgård. det har jag fått för mig är en svensk kedja...
  • mona83
    Koloraturell skrev 2010-01-23 09:14:11 följande:
    De är väl bittra och utarbetade så mensen har försvunnit
    Vore ju synd för ddom då dopm flesta som jobbar där är unga.
    Men bittra verklar ingen vara iaf, trevliga har jag fått känslan av att personalen är
  • mona83
    inyourface skrev 2010-01-23 09:20:39 följande:
    haha :) Ja, min mamma handlade schampoo där en gång, det var det äckligaste hon varit med om sa hon. Det var Lidls egna märke eller nåt sånt.Trots att hon tog balsam i håret efteråt så kändes håret som svinto.
    Jag brukar inte själv köra med lidls schampo så den kan jag inte säga nått om
  • mona83
    Knytt1 skrev 2010-01-23 09:29:38 följande:
    Haha! Jag tror inte att det är en stor skylt där det står "OBS Menstruerar!
    Nej men att ens ha en sån skylt känns lite för mig när judar skulle ha judestjärna på armen under andra världskriget...
    Så nej jag trior inte att nån anställd måste ha nått sånt på sig... Om jag hade jobbat där hade jag vägrat att ta mig nått sånt iaf
  • mona83
    Koloraturell skrev 2010-01-23 09:32:20 följande:
    alltså en sån här -----> betyder "inte riktigt seriöst skrivet"
    Det tror du inte att jag fortssod eller?
  • mona83
    Ninawikizz skrev 2010-01-23 11:10:16 följande:
    ÖB är bra, finns massa billiga bra-att-ha-saker där :)Lidl har vi inte här i Mora, men har handlat nån gång i Falun,men bara blöjor, mjölk och sånt,,, vågar faktiskt inte köpa köttfärs eller grönsaker när jag inte vet riktigt.. sånt köper jag alltid här hemma på willys eller Ica maxi.
    Du kan lugnt köpa köttvaror på lidl för det är svenskt kött Står om man läser på förpackningar. Dom säljer ju tex scan....
  • mona83
    Liselottang skrev 2010-01-23 11:15:07 följande:
    Kanske det :) Har bara blivit så förbannad när jag gått dit. Vad är det för människor som STOR-handlar där? Vad tusan äter de??
    Normala människor vill jag lova....

Vi brukar äta korv, köttbullar, kött, fisk osv. Även veg men den köper vi i annan affär eftersom det inte finns där.

Korven är billigare där än på tex netto.

Frukt och grönsaker är väldigt ofta fräschare på Lidl än på tex Netto.

Jag är en person som åker till 4 olika affärer när jag stor handlar för att köpa mat och hygienartiklar mm så billigt som det går.
  • mona83
    Liselottang skrev 2010-01-23 11:16:58 följande:
    Jag menar absolut inte att allt ska vara anpassat efter mig. Tänkte bara att vanligt folk kanske också vill äta quinoa, bulgur eller kanske någon ekologisk grönsak ibland.
    Ekologiskt har Lidl iaf i Nyköping. Köpte tex ekologiska morötter billigare än vanliga morötter för nåra veckor sen där. 3 kr påsen tog dom vid det tillfället. Så gissa om jag köpte ekologiskt då. Brukar jag aldrig göra då det är för dyrt annars.
  • mona83

Hmm av det jag läst här i tråden så måste ju Nyköping lugnt ha en av sveriges bästa lidl butiker.... {#lang_emotions_sunny}

• mona83
    Liselottang skrev 2010-01-23 11:28:54 följande:
    Men då handlar du ändå i 4 olika affärer. Det jag undrar är väl snarare hur folk BARA handlar på Lidl. Sen är jag lite tveksam till deras kött, tex. Eller kvalitén på VISSA varor där (och på andra affärer också så klart), men nu diskuterar vi ju Lidl.Dessutom får de anställda knappt  gå med i fackförbund heller, med det är ju en annan femma.Jag har inte varit på alla Lidl i Sverige utan kan bara uttala mig om de jag besökt. Och detta är den bild jag fått, att det är en kass kedja. Menar inte att hoppa på någon, ert Lidl kanske är bättre än de jag besökt.
    Ja innan vi fick Netto och Citygross handlade jag BARA på lidl. Så det går....
  • mona83
    Koloraturell skrev 2010-01-23 15:07:57 följande:
    näe, för då hade du antagligen inte behövt försvara dig.
    Ne jag försvarade inte mig vad jag kunde se.....
  • mona83
    Disco skrev 2010-01-23 17:30:28 följande:
    Ok ja gköper inte exporterad tysk mjölk
    Vilken av Lidls mjölk är tysk?
    Milbona är svensk mjölk
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?