30+ som fick första barnet 2006 *4*
Jag skrev ju kommentarer igår, undrar var de tog vägen
Mandra: Håller med Pyttis att det var en konstig lösning, det borde ju vara frivilligt att skriva om den!
Jag skrev ju kommentarer igår, undrar var de tog vägen
Mandra: Håller med Pyttis att det var en konstig lösning, det borde ju vara frivilligt att skriva om den!
Tack för gratulationer!
Idag vaknade H med horn i pannan, man vet redan när hon vaknar vad det ska bli för dag. Jag stålsatte mig och det har gått rätt bra faktiskt. Har börjat med en ny strategi vid matbordet, om hon dummar sig så tar jag bort maten (efter en varning såklart). Idag har hon blivit av med maten tre gånger av fyra måltider... Men jag pallar inte att hon t ex "tappar"(utstuderat planerat) gaffeln på golvet. Då är det ju bättre att jag tar bort maten än att jag till slut blir riktigt arg. För då är det svårt att vara konstruktiv... Men jag är nöjd med min egen insats idag iaf Så länge hon är ordentligt hungrig så äter hon ju bra men sen böjar hon vela. Min syster med fam har ätit här flera gånger det sista och jag har insett att så vill jag absolut inte ha det! Systersonen skulle helst leva på bara pasta, men även det ska trugas och tjafsas - och han är ÅTTA år! Hans pappa är iofs också extrem på att inte äta ditten och datten men han tjafsar ju iaf inte om det
Milla: Underbart!
Vi 4: Då kanske jag och H ska köpa oss lite omega 3 imorgon när jag varit på återbesök hos bm. Tänk att det redan är dags
kaz: Känner barnen av vad ni diskuterat under semestern? Hoppas du får sova mer i natt!
Milla: Håller med kaz, vilken dag! Fy vad läskigt med påkörningen, om det "bara" blir ett bruttet finger så var det väl ett lyckligt slut på eländet iaf!
Pyttis: Jag blir så förbannad när jag ser och hör sånt, det är ju livsfarligt!
kaz: Skönt att få sova lite mer iaf, tålamodet blir ju lite lägre då...
Vi 4: Du har fått många bra kommentarer här. Jag har tänkt mycket på dig sedan jag läste i förmiddags, men jag vet inte vad jag ska säga. Jag kan bara säga att jag tänker på dig och att jag absolut tror att det kommer gå alldeles utmärkt, annars skulle ju handledaren sagt till förut, precis som någon sa. Jag förstår inte hur bihandledaren kan bete sig så, men iofs så kanske man ska sluta förvånas över hur folk beter sig och fundera på vilka man ska ta på allvar istället. Jag skulle iaf behöva lite mer gås-taktik emellanåt, för jag tar gärna åt mig och dessutom ältar jag gärna gamla saker. Helst sånt som jag inte lyckats så bra med själv. Det kan vara saker som hände för 10 år sen som dyker upp och ältas I detta fall tror jag du gjorde helt rätt i att bryta ihop och gråta ur dig det, för då kan du lägga det bakom dig och se framåt igen. Jag tror vi kvinnor i allmänhet behöver lite skygglappar som filtrerar bort puckona så vi istället kan lägga energin på viktigare saker.
Hrmm återigen känner ajg mig lite luddig, men kontentan av det hela är att vi behöver välja vilka vi ska lägga energi på och att din plumpa bihandledare inte är en sån!
Nu ska jag läsa saga, sen blir det mysmiddag med maken!
Vi har fått läkartid imrgon för att kolla upp Hs mage. ÄNTLIGEN! Har ju bara tjatat sen i april förra året, och dessutom lite tester sommaren innan. Kanske läkaren fattat att det inte vuxit bort än Ska ta en massa prover (olika sädesslag, nya glutenprover mm) innan.
Mandra: Stackars Tyra, det är ju verkligen gräsligt att ha ont i magen jämt
Men hur går det, bajsar hon oftare eller är det fortfarande lika trögt?