Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Läkaren sa att H förmodligen har för snabb tarm, att hon antagligen inte är allergisk mot nåt utan bara har snabba tarmreflexer. Hon lovade iaf att skriva ett intyg till förskolan om vissa rätter så att H inte behöver få diarré... Vi får väl se när provsvaren kommer. 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Här kräver de också intyg, här säger de att två veckor mjölkfritt ska ge markant skillnad för att man ska gå vidare med det. Lägg då märke till att man inte "ska" byta ut mot sojaprodukter för om man ger för mkt av det kan de utveckla intolerans Tipsar återigen om www.aqpunktur.se, där handlar det om spädbarn men finns mycket intressant ändå. Keiju var ett bra märke som bara innehöll sånt som var OK kommer jag ihåg... Finns på ICA här iaf.

Läkaren pratade också om omogen tarm  och kanske Tyra oc H har samma grundproblem men att det visar sig på olika sätt?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi4: Härligt  att du fick så bra respons på ditt brev! Och gulle-E som skojar till det för att muntra upp kompisen H brukar hämta nalle tillbarn som är ledsna....

Självklart vore det ju ännu bättre att veta vad som stör Hs mage, men det näst bästa är ju att slippa få diarré utan att få veta varför

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Assar: Stora kramar, skönt att det verkar OK nu, men det måste ju ha varit jättejobbigt med ovisshet och oro!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Assar: Oj vilka dubbla känslor och tankar... Å ena sidan bra att bm gick vidare med något hon var osäker på, men å andra sidan verkade ju hjärtläkaren inte så upphetsad... Var det vid KUB  det upptäcktes eller ska ni göra det senare? Skönt med en läkare ni kände till innan, man känner sig ju lugnare då tycker jag iaf. Förstår att det inte varit någon enkel tid, många tankar och känslor. Såklart barnet är välkommet men jag förstår tankarna om hur de påverkar G och I...

Samma tankar till Ela, det är ju verkligen så att storasyskonen påverkas och man vill ju att barnen ska få allt det bästa de någonsin kan få. Men vad säger att det är bara negativt för syskonen? Jättesvårt det där! Mycket vimsiga tankar såhär på morgonen. H vägrade sova  efter 06.30 så för att sätta fart på oss så smällde hon i dörrar tlls N vaknade så jag är  på rätt dåligt humör Skrikandes Jag funderade mer på sånt inför N än inför H, för med H hade jag inga såna tankar alls, då var jag bara full av tillförsikt att allt skulle vara bra. Men å andra sidan så var ju Hs graviditet problemfri medan det var massor av strul med N..

Mandra: Ja, kanske det löser sig om du får svar om din egen mage. Det vore ju superbra att slippa experimentera med tjejernas! Fy vad läskigt med narkolepsi!

Idag ska vi kolla om vi hittar nån is att åka skridskor på!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

oyra: Det ska jag allvarligt fundera på  att prova, är ofta lös i magen, förmodligen pga IBS eller någon annan form av överaktiv tarm och när jag googlade står det att det kan hjälpa åt det hållet också!

Vi hittade perfekt is i paddocken (ridbanan), H kunde håll sig i staketet när hon åkte, funkade bra men vi tänkte ändå bygga nån grej för henne att hålla i när hon åker... Härligt med solsken, vindstilla och en plusgrad!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Härligt Pyttis, vad duktig Agnes är! Vi gav oss inte iväg så långt... vi har inte plogat paddocken i år så där var perfekt is och dessutom staket att hålla sig i

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

kaz: Hs läkare säger att mjölkbesvär ofta inte syns på tester (dvs intolerans/allergi syns inte alltid på testet), det bästa sättet är att sluta helt med mjölk i 2-3 veckor för att veta skillnaden.
    Hoppsan att Simon passade på med den unga ledaren, bra att du såg och ingrep! Det blir ju en konstig situation, men barnen måste ju lära sig hur man beter sig. Om ledaren inte säger till så tolkar ju barnen det som att det är OK att bete sig illa. Ser inte fram emot när H ska börja sin karriär i olika aktiviteter, men hon kanske hinner lugna ner sig lite tills dess... Hon skulle förmodligen göra allting 10 gånger extra, inte sitta stilla när de förklarar och bara vara sitt vanliga hyperaktiva jag
    Hoppas ni har det bättre hemma, kram!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

malinkat: Dig skulle jag hellre träffa på lekplatsen än många andra som bara ignorerar (både egna barn och andras). Inte för att vi så ofta hänger på lekplatser men på stranden och sånt...

På tal om vakna så vaknade jag idag av att H illvrålade i sitt rum för att väcka mig. Hon blödde näsblod så det bara forsade! Hon hade ställt sig brevid sängen så det var bara EN droppe blod i sängen, resten var på golvet. Hon ville inte gå till  vårt rum för då skulle hon ju bloda ner hela huset på vägen dit, gullunge! Förmodligen hade hon kliat på skorpan från när hon blödde näsblod i lördags. Hon hoppade i soffan och landade med näsan i armstödet så blodet sprutade . Då lärde hon sig att mamman ibland har rätt när mamman tjatar om olika saker man inte får göra (t ex hoppa i soffan).

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi 4: Förstår absolut att du vill ha det klar innan sommaren! Vore ju underbart att avsluta med ddet innan semestern! Eller är det som för Kate att anställningen tar slut strax efter?

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*