Pyttis: Ja, jag tänkte också så och lade bort alla hennes böker igår kväll. Hon fick välja en att ha kvar i sitt rum, hon brukar alltid "läsa" lite innan hon somnar. Varför jag funderar så över det är att det liksom inte rör henne när saker går sönder. Bordet till Villa Villerkulla gick sönder förra veckan och det rörde henne itne i ryggen att jag slängde det. Jag tycker inte att hon är bortskämd eller får allt, men iofs så får hon ju rätt mycket av farmor och mormor utan att be om det. Borde vi istället se till att hon får längta lite efter saker och önska sig, att ingen ger henne saker utan att hon önskat sig det först? Men då är ju risken att hon istället får allt hon ber om? Var finns LAGOM det här? Hon får ju inte nya saker så ofta, födelsedag och jul, sen blir det ju några saker däremellan. Gah, hur blir man perfekta föräldrar?
Mandra: Precis så tänker jag också med uppmärksamhet och närhet, att det är för att synas, men när vi lagt henne och hon just fått en förälders odelade uppmärksamhet under pyjamaspåklädning, Pippifilm med välling, tandborstning och sagoläsning så tycker jag liksom inte att det är OK...
N mår mycket bättre i magen, kanske det ar pizzan i lördags som spökade i flera dagar
Men du är ju redan en million-dollar-babe!
Själv kom jag i mina jeans när jag provade i mellandagarna, hade liksom inte haft en tanke på att prova innan... Känns bra, även om magen såklart är lite hängigare och degigare än vanligt. Jaja, den blir väl förhoppningsvis sig själv snart igen.