Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malin: Klart Alfred skulle få chansen att åka med, de får väl åka hem om det inte funkar. Så länge de orkar tror jag på att ett gott humör kurerar bäst! Krya på er allihop!

Mandra: Trist med tentan Hoppas du blir fort frisk!

Ni som har hormonspiral. Kan man bli yr och svimfärdig av den? Satte in en i måndags och idag känns det som jag ska svimma med ojämna mellanrum.

Vi har varit på vc och tagit om Hs blodprov IGEN, hoppas maskinen håller ihop nu så hon inte behöer ta om det.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hur gick det för Alfred?

Jag har inte tänkt på att jag varit yr innan så det kom nog idag, nu har bm stängt så det blir väl 1177 om det blir värre, annars väntar jag tills på måndag. Vi har varit i badhuset, jag får ju inte bada (första veckan med spiral) så H har badat med tre kompisar, en mamma och en pappa. h bytte om med pappan och en kompis, STRA TJEJEN som klarar sig själv! De badade i över en timme, och det gick kanonbra! Hvill helst att man står nedanför rutschkanan när hon åker, så pappan fick stå där först, men sen när han inte var där så klättrade hon upp - funderade lite och klättrade ner igen. Alltså har hon någon form av självbevarelsedrift . Sen åkte hon iofs själv, men det var när hon funderat ut att det var OK. Hon har ju åkt själv förut också, så det var ju inget nytt, men skönt att hon ändå funderade innan hon åkte!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Nu har jag fått feberfrossa också, vår örontermometer är inte så pålitlig, men den brukar visa 36,2 på mig och nu visar den 38,3 . Har tagit ipren och äter ju antibiotika sedan förra fredagen (mot bihåleinf). Undrar om det är spiralen eller om det är någon monsterförkylning på gång bara för att maken ska bort i helgen

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

malinkat: Jag har bestämt mig för att gå och lägga mig nu, om det inte är bättre när N väcker mig för amning så får jag ta tag i det då. Antar att det är 5-6 mil till närmaste gyn i helgen så det vore skönt om jag kan vänta tills det är dag och H kan lämnas bort lite smidigt Ska kolla med en annan termometer innan jag lägger mig.

Vi 4: Varför blir barnen alltid sjuka när "det passar sämst"? Eller ja, passar det någonsin? Du får försöka vara effektiv i perioder så du kan ta pauser för att hänga med E. Skönt att du klurat ut en stor del nu, man sover mycket bättre då Godnatt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: H har lärt sig att mamma inte kan lyfta så hon fixar själv eller ber någon annan om hjälp, andra föräldrar brukar ställa upp när hon ber dem även om hon inte känner dem Nu kan jag ju fakiskt lyfta henne i och ur gungor och sånt men förut kunde jag ju inte det.

malin: Trist med feber när du har besök, men å andra sidan skönt att ha hjälp när du har feber Trist att den planerade middagen ute kanske inte blir av

Jag mår bättre idag, känns inte som jag har feber och jag har inte ont så det var säkert nåt annat då.  Vi får väl se hur det utvecklar sig under dagen, jag mår alltid bäst på morgonen och förmiddagen om jag är sjuk.

Idag gick H upp med maken vid 05.45. Hon fick lite välling och Playhouse Disney, sen vaknade jag och N klockan 8.50 (maken åkte vid 6.30). Då satt hon i soffan och pillade i sig resterna av gårdagens popcornfredagsmys . Underbart att få sova! Hon hade tittat lite på TV, och pärlat lite. Gullunge!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Vissa värktabletter funkar ännu bättre om man tar alvedon/pamol ihop med dem. Funderar på om citodon är såna... När jag klarade mig utan morfin i blodet så åt jag ju 18 värktabletter per dag, varav 8 alvedon, tre Diklofenak och sju Dexofen. Mums Kräks

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Åh, vad bra Tjet! Då vet vi det. jag har fått flera olika sorters värktabletter som ska kombineras med Alvedon, så jag tänkte det kunde vara värt att kolla upp. Tack!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Precis sådär brukar jag känna inför varje tenta men jag har efter några år kommit på att jag är mycket mer perfektionist nu än när jag gick i skolan i yngre år. Då hade jag på något sätt bättre koll på hur mycket jag behövde kunna för att "klara mig". Nu känns det som att jag inte kan nåt och sen skriver jag iaf femma på tentorna emellanåt. Jag vet helt enkelt inte var gränsen går för att vara "good enough". Mitt mål är ju att klara alla tentor, jag har helt enkelt inte ork att göra om dem. Däremot har jag inget behov av överbetyg (även om det är roligt att få ) för jag har barn och det har inte mina klasskamrater .

Vad ville jag säga egentligen? Jo, att du är mycket bättre än du tror!
    Grattis till Tyra!

Assar: Klart du får beröm, du är ju bäst! Hoppas du får löneförhöjning i god tid före föräldraledigheten så att din SGI höjs

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag vet faktiskt inte hur det funkar när man jobbar, jag pluggade ju när den räknades ut och då ökar den ju med vad jag skulle tjänat om jag jobbat. Kanske de kan höja din  lön före FL för säkerhets skull, det påvverkar ju inte företagets ekonomi menar jag...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi4: Se till att du verkligen får vila imorgon och inte hamnar i "ska bara"-fällan!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*