Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Skönt att de tar det på allvar Millan och gör snabba insatser! Dock förstår jag mer än väl din oro. På Hs förskola hade de en vattenläcka förra vintern och fick stänga en avdelning. Knöigt är det minsta man kan säga om hur det blev men barnen tog det kanonbra. Det var mest synd om pedagogerna som fick gå in till grannavdelningen för blöjbyte tills de fick skötbord på nya avdelningen mm

Vi4: var det mamman med livremmen? Länken funkade inte i telefonen. Stackars barn - och stackars mamma som inte fått hjälp innan det spårat ur helt

• Piggley Wink

Är slut som mamma -( H bara puttar knuffar och slår efter N hela tiden. Hur gör man när man håller bort en 3,5åring medan man ammar? Hon är helt rabiat! Hur urgullig som helst för det mesta, men gräslig när det ballar ur. Hon har så himla svårt att varva ner när hon laddat upp sig, och jag vet inte hur jag ska hjälpa henne. Hjjäääälp! måste ta tag i detta och få hjälp av nåt proffs snart! När vi pratar om det efter att hon lugnat ner sig säger hon att jag ska säga "nej" eller "sluta" så ska hon sluta. Jääää rajt! Funkar kanske i teorin

Trist Vi4, och ja, jag undrade faktiskt. Jag funderade på dig i morse. Kram! Såklart blir det plus i juni när allt är klart!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tack för tankar. Ska fundera på belöningsststem men det känns svårt när det ballar ur mest när jag ammar eller telefonen ringer. Mningen går ju ofta att planera men telefonsamtal är inte alltid självklart att förvarna om. Om jag kan förbereda och N inte är för upprörd (H varvar ofta upp om han skriker, om von inte är helt lugn från början och pillar med nån egen grej. Då kan han skrika hur mycket som helst utan att hon bryr sig) så är det oftast lugnt.

Kom dock på att svärfar berättat att svärmor gick omkring och ammade makens lillebror pga terroristmaken. Det finns nog nåt att brås på

• Piggley Wink

Assar: Vi har en sån dag idag, hittills iaf. Vi kanske behövde rensa luften igår ordentligt...

Nu är det snart dags för dop, det är kl 13 så snart är det dags för ombyte. N äter nu, har sovi hela fm så det bådar gott för eftermiddagen. Mer kan man ju inte göra än att barnen är utvilade och mätta

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Alla tummar för Mandra!

Assar: De kan väl rekrytera dog som chef istället? Fast kanske lite opraktiskt när du ska vara fl snart såklart...

Stackars liten T ock karriärmamma! skönt att det verkar ha vänt, karriären kommer ta fart alldeles strax när du har tid med den!

• Piggley Wink

Assar: Skönt att snart gå på Fl då, så vederbörande hinner bli varm i kläderna, precis som Vi4 säger.

Dopet gick jättebra, N var så välartad att han sov tre timmar, åt och bajsade precis innan vi åkte till kyrkan . När prästen gick fram och skulle göra korstecknet så konverserade N för fullt med honom . Sen sov han en stund medan gästerna tog mat, var vaken och umgicks ett tag och somnade igen nrä vi plockade undan och städade. Helt kanon! Men det var väldigt skönt att vi var i församlingshemmet för 41 gäster hemma vore rätt trångt. De har ju ett rejält lekrum där också (ÖF där ett par dagar i veckan) så alla barn var supernöjda (liksom de nöjda barnens föräldrar ).

Vi4: Jobbigt med feber, någon måste ju liksom vara hemma  med liten E då . Kan du jobba nåt hemifrån (om han sover t ex)?

Funderar också på om du beslutat nåt om jobbet Pyttis? Finns det problem med att jobba med två saker pga tidsbrist eller hur känner du? Hur mycket tillgänglig behöver du vara på kvällar/helger? Jour jämt?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Skönt Pyttis, men kul ändå att få erbjudandet!

Vi 4: jobbigt att ni inte bestämt innan och Att E inte sover bort sjukan. Sömn är ju så skönt när man är sjuk, man slipper ju lida då...

Själv hoppas jag vakna till en ny verklighet imorgon. Kvällen idag var gräslig ur barnsynpunkt, stackars H kunde iaf berätta att hon är avundsjuk så ny har vi en strategi. Bi får väl se om den funkar, mer om det i samlingstråden

• Piggley Wink

Kanin: jag vet inte vad jag ska säga mer än att ja sänder mina varmaste tankar och kramar. Fiji i syskontråden var med om samma, med lyckat resultat vid nästa ul. Vill så gärna att det ska gå bra för er också!

Vi4: skönt att det gick fort över. Tänk vad mycket du kan vabba i lugn och ro efter juni

Assar: jag tycker makens strategi låter toppen. Min make jagar och diskuterar jakt och att skjuta djur på liknande sätt. Hs favvosaga just nu är om entrafik skadad älg som maken skjöt. Inte lätt det där.

Sara: bra att ni tog tag i situationen men jag håller absolut med om att det måsta skapas en förebyggande strategi!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*