Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

I natt har han sovit i fyratmmarsperoder igen, skönt! Har ju lite sömnbrist i koppen eftersom jag är bortskämd med att få sova en del, men det går väl över. Får passa på att sova när h är på förskolan imorgon. Idag började dagen vidrigt med trots-H. Nu har det lugnat sig lite så jag hoppas resten av dagen blir OK. Ska städa lite och sen gå ut i solen tänkte jag. Underbart väder idag!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

malin: Härligt med blodpudding som önskemat, lättfixat om inte annat! i natt sov han SEX timmar första passet, chockerande sömnrekord!

kaz. Karriärcoach låter toppen, maken har jobbat en del med det och försöker på mig men vi blir bara osams. Tror det är lättare att ta de svåra frågorna på allvar om det är någon utanför familjen! Absolut nyttigt att på ett strukturerat sätt fundera ut vad man egentligen vill. Hoppas nacken är bättre idag.

Assar: Ja, visst känns det lättare när man träffat barnen en stund, och ätit middag. Helt plötsligt går det mycket fortare att få jobbet gjort!

Vi4: Vad spännand3 med nya trädgården, vet ni vad som finns eller blir det överraskningar?

Pyttis: Jobbigt med glasögonen Hoppas personalen tar tag i det ordentligt! Det är ju svårt som förälder att "prata allvar" med de andra barnen i efterhand, det är ju en helt annan sak om man är mitt i när det händer.

N verkar ha klarat öronen, mår bättre nu även om han är väldigt snuvig, I morse kom han på tricket att låta en del av mjölken rinna ut genom näsan, och lyckades på så sätt spola rent från snor - bra karl reder sig själv

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag skrev ju en massa tankar igår Pyttis, men det har visst försvunnit

Så intressant diskussion om utanförskap! H är ju väldigt framåt och röjig. Det gör att hon nästan bara leker med killarna som har storebröder. De brottas, klättrar och cyklar fort. Det passar ju Hs natur perfekt, men hur blir det sedan, hur ska hon komma in i tjej-gänget senare? För någon gång ska hon ju liksom in där... Hoppas de låter henne vara med när hon (förhoppningsvis) lugnar ner sig senare...

Jag tycker ni är underbara föräldrar som ordnar lekdater och på andra sätt fixar ett bättre liv åt barnen! Underbara förebilder är ni alla, tack för att ni finns!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

ledsenontimagen eller sjukontimagen var en jättebra fråga tycker jag, det ska jag försöka komma ihåg. H har klagat på ont i magen sista veckorna, nästan varje dag. Vet inte riktigt vad det kan bero på, antingen är det sakerna hon inte tål eller också nåt annat. Tänkte jag skulleköpa avmaskning idag för hon har varit helt galen på kvällarna (vid läggning) det sista och det blir kompisens dotter när hon har mask. Hon får det några gånger per år. Kanske H fått det, hon äter ju massor av sand och snö ute så det vore ju inte så konstigt Kräks  Kräks  Kräks

Nu ska jag sätta fart, vi ska till apoteket, och så har jag lovat H att gå till biblioteket. Hon älskar det!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Härligt Pyttis, dubbelhärligt Både vinsten och att personalen är så snabb med att reagera och ordna!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Assar: Man blir ju livrädd när man läser sånt!!!! Att personalen inte reagerade alls Man skulle iofs vilja höra deras story också.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Här är det också gå ut som räddar många situationer, utöver det har jag inte mycket att tillägga, insuper  era tips inför framtiden

Vi 4: Är blodprov ang vete och havreallergi tillförlitligt?

Vi måste tillbaka till vc och ta ett till blodprov, maskinen som kollar  glutenintoleransen gick sönder IGEN, vad är oddsen för det?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Assar: Det är inte ens deras, utan regionens som de skickar provet till . Men jag håller absolut med om att de borde köpa en ny!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

malin: Kan man ringa 1177 från dig? Min första tanke om "ont i pannan" är ju bihåleinflammation (vilket jag just nu äter antibiotika mot ). Om det gör extra jätteont när han lutar sig framåt med huvudet neråt så är det förmodligen det, men svullna/röda  ögonlock har jag ingen aning om... Hoppas det går fort över iaf!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*