Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: Jag tycker du tänker helt rätt när du säger att det är en begränsad tid. Kanske kan E vara någon timme längre på förskolan ett par dagar i veckan den här perioden så att du hinner få lite andrum? Mindre stressad mamma = mer kvalitet är iaf en sanning i mitt liv! Kram och lyycka till med vilandet imorgon, kanske bästa vilan ändå är känslan av att ha lämnat in det?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Och på Hs förskola säger de rakt ut att hon är väldigt tajt med mig och därför är "värre" mot mig. Fruktansvärt okänslig kommentar på Es förskola tyckte jag!

Godnatt alla! Denna helgen ska jag tillbringa som funktionär på Göteborg Horse Show.härligt!

• Piggley Wink

Mandra: Såhär kan ni väl inte ha det? Jag tycker också absolut att du ska åka in, din toleransnivå för vad som är OK har nog töjts en del sista åren. Jag brukar tänka vad jag skulle gjort med djuren, och om de var så dåliga skulle jag absolut ringt hem veterinären... Nog för att isglass kan kurera mycket, men andas måste man få lov att göra! Hur kan vc bara undvika att ta in er, det verkar ju faktiskt helgalet. Lyssnade de på henne i telefonen? Läs i 1-3-årstråden förra veckan hur man ska bete sig i vården för att få hjälp. Kontentan av det hela var att man måste tala i falsett och gärna ha skorna på fel fot för att verka tillräckligt hysterisk för att få hjälp. Lugna mammor får mindre hjälp helt enkelt, stackars barn till lugna mammor... I den tråden finns flera barn med förkylningsastma som säkert kan ha bra tips, kram på dig!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra. Hur går det? Vad jag vill säga är att om din magkänsla säger att hon ska till läkare så ska hon det, varken de har tider eller inte!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vilken bra idé Vi4!

Hoppashoppashoppas det vänder nu, men annars är det utklädning som gäller Mandra. Marge tror jag det var i den andra tråden som blev hemskickad för att ett par timmar senare åka tilbaka och då bli ivägskickad i ambulans och inlagda

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Milla: heeeej! Tänkte på dig idag att jag inte sett till dig på ett tag. Trist med sjukor och att maken inte vaknar så är det här också, men vi har *peppar peppar* inte haft såna monstersjukor än...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Mandra skrev 2011-03-02 12:58:32 följande:
    Jag önskar dig friska barn följt av hundratjugo goda nätter med massor av sömn.
    Det önskar jag alla småbarnsföräldrar!

Idag ville H inte gå till förskolan, för hon ville hellre vara hemma med mig. Det var första gången det hänt . Hon har däremot gråtit flera söndagsmornar för att hon inte får gå till förskolan . Funderar på om det hänt nåt där eller om det bara är skönt att vara hemma och slappa emelllanåt? Hon hade ju en hård helg när hon sov över hos farmor...
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Apanade lite på boende vid Legoland igår. Det verkar inte finnas tillräckligt stora stugor om alla ska med. Vi är tre familjer med sammanlagt fem barn 0-7 år. Om man ska kunna umgås på kvällen när barnen lagt sig tänker jag att stuga är mycket bättre än var sitt hotellrum... Men vi får väl se om den tredje familjen ska med. Deras son blir två i sommar så jag vet inte om han uppskattar Legoland till sitt fulla värde . Om vi är två familjer blir ju en åttabäddarsstuga med fyra sovrum perfekt! - eller som maken skojade om, vi kan ju ge barnen ett eget hotellrum så kan de rå sig själva

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*