Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi 4: Hoppas det blev ett bra beslut vilket det än blev... Härligt att du fått ivä en stor del för feedback!

Pyttis: Åh nej!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Vad är det som hänt med tentan? Vore ju faktiskt passande för dig, men hoppas ni får veta det i så god tid att du hinner förbereda dig som du vill!

Pyttis: Här gick det över i regn rätt fort. Stackars liten med magsjuka , och dessutom missa julgransplundringen

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis:Starkt med "regler" för föräldrarna".

Mandra: Det är lite lugnare, om jag eller maken är ensam med H så är det inga problem alls, det är bara när man är ensam med båda barnen det visar sig. Dock funkade det bra när maken var borta över natten Jaja, idag har vi varit och badat jag och H utan N, vi hade supermysigt!

Vi 4: Grymt bra jobbat med planeringen! Bra med belöningar ocskå!

Kaz: Stora kramar, stämmer in i öriga kören om förhoppningar om att allt blir som ni vill!

Nu: Solsidan!!!!!  Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

M73: Jag kan bara bistå med kramar och hejarop, H var glad från första dagen, men vissa barn tog det några veckor innan allt flöt på... Går hon på samma förskola som storasyster?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H fick förresten en period när hon skulle "gråta" när jag lämnade, jag tror hon sett att andra barn gjorde det för det var bara när jag lämnade och bara när hon kom ihåg att "gråta" Jag förstår att det skär i mammahjärtat när hon är ledsen på riktigt, men om hon kommer igång och börjar leka så förstår hon ju förhoppningsvis snart hur kul det kan vara att gå på förskolan.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag tänkte på en sak de sa på Hs förskola när jag läste Vi 4s inlägg. De sa att det är viktigt att föräldern "ger" barnet till personalen, att inte personalen "tar" barnet från föräldern. Det låter ju logiskt, men inget jag skulle ha tänkt på själv om inte personalen påpekat det...

Milla: Skönt att det gick bra, gstroskopi är nog bland det värsta jag varit med om så det låter bra att det iaf var bättre än det! Bra att du får relativt snabbt svar också!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Såklart har Sara helt rätt i allt hon säger om föräldrarna, att du ska berätta för din mamma så att hon vet hur du känner även om du känner flera saker. Den tanken ska jag ta till mig i mitt liv! Det är ju jättesvårt när man har flera saker man vill samtidigt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tack malin! Man bara klickar ovanför rutan på smileyn som finns i listen brevid bold/italic osv  Skål

Pyttis: Skönt att du och maken har en strategi för att hantera problemet. Duktig du är som går till gymet!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Inflikar bara att när jag blev sådär arg när jag var liten så slutade jag andas och svimmade... Jag är ssååååå glad att H "bara" blir arg

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Om det "bara" är torr hud så rekommenderar jag Ceridal, den är ofta slut på apoteket så här års, men verkligen superbra! Om ajg inte smörjer h i asiktet varje morgon så blir hon illröd och fnasig... Den funkar super på torra mig också, jag flår gärna på hela kroppen på vintern

Hrmmm, kanske omega3 är bra, jag tänker att i äter fisk 2-3 ggr/v men det kanske inte räcker?

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*