Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Läskigtr med svimningsakänsla Pyttis! I torsdags svimmade en vikarie på Hs förskola

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Hittade faltiskt på Pops hemsida, då återstår bara frågan om hur stor han hinner bli innan det blir varmt...

• Piggley Wink

Milla: Jag tänkte på värmeutslag, hrmm köldutslag låter ju också rimligt...

Trist att bilen begränsar nu när du är på gång malin!

• Piggley Wink

Har ångest! Tog tag i H  när hon bara sprang runt och skrek när jag ammade. Fick inte stopp på henne (för jag hade ju N på andra armen) ordentligt så hon slog i bordet och fick ett blåmärke med ett litet, litet jack under ögat . Usch vad jag skäms!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tack Minimalla och Pyttis! Hon har haft kylpåse på det en stund, sen glömde hon bort det.... Det är nu en röd prick (blödde inte) med lite, lite svullet runt. Det var inte så farligt som det såg ut från början. Svårt det där, jag måste ju hejda henne när hon inte ser eller hör vad som händer runt henne, ibland undrar jag om hon verkligen hör ordentligt, men när hon är fokuserad så hör hon allt....

Milla: jag går också hos en osteopat. Underbart bra! Han har fem års utbildning i England (där osteopati rekommenderas av läkare och ingår i socialförsäkringen, läkarna remitterar till osteopater). Kiropraktor har jag aldrig varit hos men både sjukgymnasten och ortopeden rekommenderade osteopat men avrådde från kiroprakor... Min osteopat har vidareutbildning för sjukgymnasterna här så det var de som rekommenderade honom (han är lärare på osteopatskolan i Göteborg också). Han finns på www.jonasklinik.se och där finns länk till nåt osteopatförbund också har jag för mig (om du vill hitta nån som finns nära dig).

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tack Vi 4! Jag började gråta för att jag kände mig så usel när jag berättade för min pappa när han kom för att fråga H om hon ville gå med och hugga en gran, sen grät jag en timme tills maken kom hem och ryckte upp mig Inte riktigt likt mig, menjag har inte sovit så mycket sista veckan. Kan bara föreställa mig hur du har det som aldrig får sova ordentligt! Hur har det gått med soffsovningen?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi 4: Helt sant!
    Håller med Pyttis: Aja baja! Mne skönt med sovmorgon i helgen iaf!

kaz: Underbart fina barn!

Pyttis: Det låter KALLT med utefirande! Vi ska till förskolan kl 16 och fira, nu blir det våfflor!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Assar: Jag har undvikit gravad och rökt lax ur vakumförpackning, har unvikit allt vakumförpackat förresten (färskt är godare ). Köper gravad lax hos fiskhandlaren (vi har en superbra här) eller ser till att mamma/svärmor gör egen

Milla: Jag har gjort knäckebröd med rökt viltkött på ihop med någon pepparrotsgrej ahr jag för mig (eller helt enkelt med lax och sallad). Om man vill skoja till det kan man ta vanligt tunnbröd och torka i ugnen över ett dricksglas (forma till brödet till en "skål") att lägga maten i. Säkert poppis hos barnen med!

Förresten brukar jag göra egna snacks av tunnbröd (antar att det finns gluten och laktosfritt?), man penslar med olivolja och strör på flinghavssalt (gärna sånt med örter i) och torkar i ugnen. Mums och man kan lätt välja att inte ta salt på dem som små barn ska äta. Passar inte vid detta tillfälle, men kanske någon annan gång...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Visst är det skönt att få vräka ur sig allt, sen kan man liksom se nyktrare på situationen! Är du klar för terminen eller hur hinner du vara hemma med barnen? Hoppas ni slipper magsjukan iaf! Låter som en bra plan att överlämna ansvar!

Vi har precis samma "problem" här, totalt olika trösklar för olika saker. Maken blir tokig om det ligger skaer framme och jag HATAR när det ligger drivor med hundhår på golvet. Nu har "vi" kommit igång ordentligt med byggandet igen så då sköter jag ju all städning och barnen och tvätten och all planering av julklappar och träffar med släkt och vänner, medan han sköter byggandet. Helt OK, men ibland blir det för mycket. Som i söndags när H var på sitt värsta trotshumör (jag skrev om vår kontrovers då), men då tog maken tag i saken och dammsög hela undervåningen och städade badrummet. Tänk vad glad man kan bli av en sån sak! Konstigt det där...

Idag har jag förresten beställt tapeter, Boråstapeter, Plain Stripe 7378 (vit botten med ränder i rött, blått och begie). kan inte länka för denna datorn strular bara!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*