Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis: Det har varit såna knappar, men en på varje ben har lossnat . Då har jag nog såna liggande från någon Pop-overall - undrar bara var... Annars har jag sett dem i sybehörsaffären.

Maken lagar frukost - vardagslyx med pappadagar!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Underbara konstverk Mandra! Vi har gjort den lata vägen och ramat in några kostverk H gjort på dagis. Vi har dem i vardagsrummet. Väggen var så tom och vit och vi insåg att vi är för lata för att leta konst att sätta där. Vi har sagt att de får flytta när vi köper nån annan tavla att sätta upp där H har en pedagog på förskolan som jobbar deltid och målar tavlor på deltid. Underbart bra, hon jobbar mycket på att de ska uppleva färgerna, och precis som mandra så begränsar hon hur många färger de får varje gång, ofta målar de med en eller två färger.

Härligt med flera jobb på gång Milla! Spännande!

Sara: Vi tänkte ha gran för första gången i år. Bordde vara lätt att hitta en som passar i vårt triangelhörn Idag har jag lovat att H och jag ska köpa pepparkaksdeg och baka pepparkakor, men först ska vi köpa present till kompisen som hon ska på kalas till imorgon!

malinkat: Mysigt att åka till Sverige, men trist att gå upp så tidigt

• Piggley Wink

Pyttis: Beklagar också Kram, skönt att ni fick ta farväl iaf.

M73: Håller tummarna imorgon" Jobbigt med så många sökande till de intressanta tjänsterna, men såklart är det du som är stjärnan och får jobbet!

Pyttis: Härligt att barnen får vara på dagis när A lägger asfalt , antar att det betyder att hon trivs på förskolan om hon vill att hennes barn ska gå där?

H har picknick med lillebror på köksgolvet ...

• Piggley Wink

Mandra: Usch och fy, julen är nackdelen med att inte plugga på teknisk högskola... Vi har ju tentorna innan jul, och nästa läsperiod börjaar i mitten av januari Jag tycker absolut du ska una dig sommarlov om du har möjlighet, jag har ju sett till att jag har föräldradagar kvar till sommarloven, både jag och H har behövt det efter tuffa terminer med intensivt pluggande!

• Piggley Wink

Vi 4: Du har fått så många goda tips och tankar  här i tråden så jag vill bara säga att jag iaf delvis förstår hur det känns... Håller hetl med om att du behöver vila för att kunna se nyktert på jobbet och prioritera och se vad som behöver göras och i vilken ordning. Jobb-berget blir ju oöverstigligt annars! Kramar och tankar till dig, ventilera gärna här när du behöver! Ibland hjälper det ju att bara få ur sig eländet!

M73: Så då håller vi tummarna i en vecka då

Mandra: Vilken eftermiddag, det är inte helt lätt att uppbåda ny energi efter en sån eftermiddag. Stackars V!

• Piggley Wink

BRA BESLUT OM MATEN MILLA!

Se nu till att få komma till läkare (eller varför inte en akuttid hos sjukgymnasten, de är mycket bättre på att ställa diagnos om ryggar tycker  jag!) Har du nåt knark att ta ikväll så du får sova?

Pyttis: Härligt med sminkkurs! Själv hamnar jag bara på barnklädespartyn Dax att göra nåt mer för mig själv kanske?

• Piggley Wink

Milla: Skönt att det "bara" var musklerna, hoppas antobiotikan har gjort susen!

Assar: Vad duktig du är med julklapparna! Köp en RUT som städar  i år så kan du och maken fokusera på att koka  kola och baka pepparkakor!

Hurra för Edvin!

Har börjat  på en lista över julklappsköp, när den är klar brukar det ju gå rätt fort att köpa dem. Makens bror fyller dessutom år den 27 dec så han  ska ju ha födelsedagspresent också.... N fortsätter äta tätt, skitunge, jag vill ju sova mina 4-5 tim i sträck igen Dessutom vaknade H kl 7.15 i morse... Jaja, imorgon kan jag sova på fm när H är på förskolan! I em kommer Hs idoler hit för att titta på N, H lääääängtar!

• Piggley Wink

kaz: Oj, vad läskigt! Självklart är ju barnpassning/avastning kanonbra sätt att hjälpa till. Säkert har de kloka mammorna i tråden andra goda råd också. Hoppas verkligen att hon får bra hjälp så att maken och barnen (och vännerna såklart) får ha henne kvar länge till!

• Piggley Wink

Pyttis: Har du tips på var man hittar ylleunderställ till bebisar med? N blir så lätt kall när vi är ute Fick nya ykkesockar från Pop så nu är fötterna ordentligt varma, med bomull innerst så hjälper ju ingenting utanpå

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*