Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis: Låter som en underbar farmor! Min farmor höll ett tal om kommunikation på vårt bröllop. Hon köpte hem och serverade ärtsoppa varje torsdag i flera år när de gift sig. Hon trodde att det var vad en officer ville ha till middag, så de åt det fast hon inte gillar det. Så helt plötsligt en dag var ärtsoppan slut i affären . Panik! Hon serverade något annat och farfar sa, "vad skönt för jag tycker inte så mycket om ärtsoppa". Behöver jag säga att de aldrig åt det mer

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Milla: Åååh, det där med dagistider och spolarvätska känner jag precis igen. När jag och min syster fått körkort men inte flyttat hemifrån så fick pappa tanka bilarna varje gång han använde dem Det var alltid slut, om man visste att det inte var så mkt kvar så tog man ju den andra bilen
    Härligt med svärfar som kan ställa upp! Det är värt hur mycket som helst!
    Ang nätverka så har ju vi hela nätverket här, men unnar oss inte barnvakt "bara för att" ändå. Iom att vi har ddet som vi har det med jobb och studier så känns det som vi kör slut på barnvakterna för att klara vardagen istället för till att sätta guldkant på tillvaron...

malink: Jag antar att det blir extra tydligt en sån här vecka när barnen blir sjuka när du är ensam Kram till dig och hoppas maken är utvilad när han kommer hem så han kan ta över så du får vila lite!
    Kommunikation är såklart superviktigt, men man får inte vara FÖR rädd att trampa någon på tårna

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Assar: Det låter som ett superfirande av svärmor, vem skulle inte vilja fira sin födelsedag så? Jag tar ett sånt "paket" när det är min tur i januari, tack

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

malink: Väntar med spänning på resten av dagishistorien, men kan det verkligen bli värre än det nuvarande?

Mandra: Låter underbart med nya tankar och mer lugn inför julen!

Nu ska jag fixa de sista julklapparna, planen är klar, ska "bara" köpa dem...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Ja vi är väl så redo man blir, julklapparna är klara. Storstädning blir det i mellandagarna när slipningen av spacklet är klart, vägrar göra det innan Skinkan blir imorgon och så även julgranen tror jag. Sen blirdet inte så mycket mer... Vi ska ju inte fira  hos oss, är bortbjudna alla tre juldagarna.

Mini: Pratar du om mig . Känner precis igen mig, vissa veckor är jag extremt lätt-retad, medan jag veckan efter kan ta det lite lugnare... Har inga bra tips mer än att kramas mer med Stella, det fukar med mig och H iaf. Hon provocerar mndra när vi har mer närkontakt och jag blir mindre lätt retad. Pyttis tips att prata om det praktiserar jag okså. Tex om vi handlat mat utan konflikter så pratar jag hela vägen hem om hur mysigt vi haft det.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ja, och så kräktes H så nu är vi nog inte så klara för julen iaf Hon somnade i soffan så jag hoppas det går fort över stackarn! Kräkningen triggades av hostan så jag ska se om jag vågar ge henne hostmedicin när hon vaknar.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi 4 och Mandra: Vad skönt det är att läsa att man inte är ensam om sina tankat (och sitt beteende). Det är också ett sätt att må bättre - att inse att man inte är ensam!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

mandra Gulle-Vilya  Hjärta

Drutten, usch vad trist när inget blir som man tänkt sig. Närr man ser fram emot en mysig stund i backen och inte lyckas förmedla det utan bara får gnällbarn. Jag tänker att om man lyckats förmedla bätttre vad man egentligen tänkt göra och hur myxigt det skulle bli så skulle barnen/barnet vilja klä på sig eller vad det nu är. Jag vet inte hur man ska lösa det, hamnar där själv´ , men tar gärna emot tips...

Mini: Skönt att få njuta av att lyckas avstyra bråk!

Är uppe med liten N som är så snuvig att han har svårt att andas när han ligger ner. Försöker lägga honnom lite mer upprätt (halvsittande, eller iaf med överkroppen högre än underkroppen) men han bara glider ner om jag inte håller honom. Sover bra halva natten, sen är det svårt att andas så jag tänker att om jag är uppe en stund med honom så kanske vi kan sova några timmar sen...

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*