Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi 4 skrev 2010-11-22 18:26:43 följande:

Förresten Juni jag tycker eg. också att hellre att de tittar ordentligt även om det behövs tas i lite, här var det nog kombinationen med hennes allmänna opedagogiska sätt och att hon verkligen inte var bra med barn typ "nej här får man inte ha leksak" "han kan få titta på lampan" och så lös hon honom i ansiktet/ögonen och flinade när han kisade.

Låter inte så charmigt

malin: Fy vad läskigt!

Är det bara H som tycker Mollipect är gott? Hon vill ha mer! Penicillin har vi iofs inte provat...
    H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

gbg: Min mamma som är specialpedagog säger att man bör ta tag i uttalsproblem vid fyra år ungefär men det är inte akut förrän vid fem. De får ofta övningar där man tränar olika ljudkombinationer för att öva teknik hur munnen ska röra sig. Bra att ni tar tag i det så kan ju logopeden ge er lite tips, många väljer ju att blunda för problemet... H säger inte heller R men hon är ju "bara" 3,5 så jag försöker hålla mig lugn ett tag till. Jag själv lärde mig ju inte säga R förrän jag var sex år och de klippte tungbandet, jag fick helt enkelt inte upp tungan så långt innan
    Vilka fina bilder, eller egentligen menar jag: Vilka fina barn!
    Toppen med Ullaredsfynd!

Pyttis: Skönt att lungorna lät bra iaf! Hoppas det vänder fort med penicillin!

• Piggley Wink

Assar: Vilken lycka för Kajsa att hon har två vårdnadshavare, mysigt med fiskeutflykt! H sa när hon var mindre att hon skulle "gå på färden" och så promenerdade hon omkring hemma med alla sina saker, gärna skulle maken följa efter och bära på några grejor

Vi4: Vad jobbigt att inte kunna säga R när man har det i sitt namn . Jag kommer inte ihåg att det var jobbigt pp nåt sätt, jag kommer bara ihåg att de knöt en rosett av tråden när de sydde efter att de klippt. Det var skitfräckt att visa upp i skolan
    Jobbigt med flyttkartonger. Själv har jag faktiskt packat upp och om tre kartonger med pärmar och skolböcker idag, och slängt en hel massa! *känner mig duktig* Jag har 4-5 st kartonger kvar men jobbar på det lite i taget.... Sen ska jag ta tag i alla bebiskläderna, tänkte ge bort allt rosa. Eller sälja på tradera om jag orkar.

• Piggley Wink

Pyttis: Åh vad mysigt att baka när ni är hemma hela dagen själva! Tur det inte var uppåttjack i mattlimmet iaf

Har ni några bra tips ang att sälja på Tradera?

• Piggley Wink

malin: varsågod, det var ju verkligen superfina, de där bilderna! Iofs krävs det ju fina modeller också men iaf!

Pyttis: Jag tänkte också mest på märkeskläder, typ Pop, GAP mm Har bl a en underbar GAP-tomteklänning som H hade sin första jul. Och några Pop skaljackor.

H juni 07, Lillebror november 10
  • Piggley Wink

Vi 4: Jag kunde ju inte fixa det jag tänkt när jag var gravid för jag hade så ont i ryggen. Så nu försöker jag göra nåt vettigt varje dag när H är på förskolan. Idag har jag bäddat rent åt H och dammsugit. Inte så avancerat men det känns bra att ha gjort nåt iaf
    Vad mysigt att göra sånt ihop, styla är ju jättesvårt hemma hos sig själv, man har ju liksom inga ideer när man levt i just den lägenheten eller huset ett tag.
    Vi gillar STOKKEs Tripp trapp, H har haft sån från början. Jag köpte en till för ett par månader sen när jag kom över en billig och superfin (de hade haft den i sommarstugan) på Tradera. Hs köpte jag på blocket.

Mandra: Att inte göra låter som en superidé! Ska absolut spana in den där boken med. Nu är det dags att hämta på förskolan.

• Piggley Wink

Är inte så imponerad av austrian airlines. Min pappa ska åka hem från Wien ikväll och flyget var inställt. u sitter han i en taxi på väg till en annan flygplats och behövde checka in på nätet. Första gången jag försökte fanns inte ens biljetten med, andra gången funkade inte checka in-knappen men sen helt plötsligt så hände det

H skulle berätta på förskolan att morfar är i Wien - "Han är i Öl-land" sa hon, det är inte helt självklart att hålla reda på vilken som är vilken av de alkoholhaltiga dryckerna

• Piggley Wink

Pappa mår bra, helt plötsligt en dag så släppte ryggmärgsprovshuvudvärken och sen är han OK, de vet fortfarande inte vad den första huvudvärken med känslebortfall i foten berodde på dock. Det var ju iaf ingen propp så det var ju bra.

Ja, öl och vin är inte lätt

• Piggley Wink

Pyttis: Gulleagnes!

malin: Härligt med nöjda kunder, men hur skulle de kunna vara annat med så fina bilder? Trist att jackan gick sönder Jag har tagit hem två overaller från förskolan för remmarna under fötterna har gått sönder, det blir ju jättekallt när det kommer in snö emellan Dax att sy i helgen, men jag slipper ju köpa nytt iaf 

Har just smsat en handlalista till maken, han jobbar ju åt en livsmedelskedja nu så hans kontor är ovanpå affären. Smidigt att handla på vägen till bilen (smidigast för mig  är att han handlar på vägen till bilen )

• Piggley Wink

malin: Jag är rätt bra på att laga, även om jag helst lämnar till svärmor , där kan man även beställa saker

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*