Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Frågar här också:

Nån som är proffs på vattkoppor? H har två prickar på ryggen (det går vattkoppor på förskolan). I söndags morse var de röda, på kvällen var det som vätskefyllda blåsor (som det ser ut när man googlar på blder), och på månd morgon var de torra. Ingen feber, inte påverkad alls. Eftersom smittan kommer från förskolan har hon varit där då hon inte är sjuk... Kan man få bara två koppor? Hon säger inte att de kliar heller???? Eller är det nåt annat?

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Assar: Fick svar från skolsköterskan på min mammas jobb, verkar som det är koppor på ryggen. Hon har inga alls i övrigt (men hade några röda prickar på rumpan idag, dock inte lika ilsket röda), så jag hoppas hon fick det lindrigt! Om det ska bryta ut fler får de gärna vänta tills fredag kväll...

• Piggley Wink

kaz: jag skulle behöva en kiroprakor som säkerställde kommunikationen mellan mig och min kropp Jag skulle vilja bestämma lite mer den här veckan, undrar om det finns nån som kan fixa det?

• Piggley Wink

Härligt Vilya! H kan ju alla bokstäver och kan skriva några ord och namn med magnetbokstäverna, men har absolut inte finmotorik nog till att skriva sådär många bokstäver själv - imponerande!

• Piggley Wink

Men Mandra, såklart man får vara en stolt mamma! Eller egentligen menar jag att man SKA vara en stolt mamma, det finns så mycket att bekymra sig för så det gäller att vara STOLT och GLAD när man får tillfälle! Sen kommer det ändå nån ny förkylning/allergi eller annat skräp och stör

• Piggley Wink

Pyttis: Hur går det med konvalecesen, hur länge ska du vara hemma och ffa hur mår du?

• Piggley Wink

Skönt att du MÅR bra iaf, även om du inte är så promenadig. Bara att kunna ta bilen ut en sväng gör ju att man inte känner sig så inlåst... Spännande med återbesök, hoppas allt är bra den här gången!

• Piggley Wink

Pyttis: skönt att få surfa av sig då , själv skolkar jag från pluggandet...

• Piggley Wink

Härligt Pyttis!

Igår fick jag äntligen tag på bvc OCH barnmottagningen om Hs lilla mage. Nu blir hon ju inte dålig i magen längre eftersom hon vägrar äta på förskolan de dagar hon inte tål maten. Istället blir hon sur, grinig och ledsen på eftermiddagen för att hon inte orkar Dietisten skulle tydligen ringt mig förra måndagen, men nu har barnsjuksköterskan lovat att påminna henne på måndag (hon jobbar bara måndagar) så att hon verkligen ringer. I mitten av november ska de ha team-möte på bvc/barnmott (läkare, dietist bvc, barnpsykolog, barnsjuksköterskan osv) och då ska bvc ta upp H. Förhoppningsvis är den andra läkaren där då så att inte bara hon som säger att det vuxit bort är där... Det är så konstigt att hon tål allt vi äter hemma, jag måste nästan köpa hem lite misstänkta saker (ex buljongtärningar) som vi inte brukar använda hemma, men som jag misstänker efter att ha läst alla innehållsförteckningar fram och tillbaka.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*