• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24

Turbolina:

Det fanns bara en ampull i kartongen, vilket var lite mysko.

Jag har en aning av stickningskänsla över äggstockarna. Det är allt. Så förhoppningsvis är det "bara" magen som krånglar.

En annan sak. Vi ska vinkväll med jobbet på tis. Skulle du hänga på eller dra en nödlögn? Har hittills nästan varit helt avhållsam för alkohol under nga veckor nu.

Tack för svaret.

Kram

• Kakor

anlo24: Det är bara en ampull Puregon i varje kartong + sprutspetsar. Ampullen innehåller 900ie, om du skulle ha 3 gånger 900 så borde du då fått tre kartonger.

Det är inte konstigt att det känns lite stickningar i äggstockarna men magen har nog inte med det hela att göra tror jag. Hade också så en gång och ringde då till CvL och frågade och de sa att jag nog hade åkt på matförgiftning/maginfluensa och att det sannolikt inte var biverkningar så tidigt.

Om jag hade blivit medbjuden på vinkväll hade jag inte gått, nu vet alla på jobbet + alla vänner att jag gör IVF så ingen hade undrat :). Men det är ju helt upp till var och en hur man vill göra.

• Turbomamma
    anlo24 skrev 2010-01-31 12:15:37 följande:
    Turbolina:Det fanns bara en ampull i kartongen, vilket var lite mysko. Jag har en aning av stickningskänsla över äggstockarna. Det är allt. Så förhoppningsvis är det "bara" magen som krånglar. En annan sak. Vi ska vinkväll med jobbet på tis. Skulle du hänga på eller dra en nödlögn? Har hittills nästan varit helt avhållsam för alkohol under nga veckor nu. Tack för svaret.Kram
    Konstigt, låter nästan som om du fått fel förpackning från apoteket för jag gissar att du kollat ordentligt i påsen

Svårt det där med vinkväll... Själv var jag rätt "syndig" under mina sprutperioder och drack både kaffe o vin (bara någon gång) och tränade hårt. Vet att jag frågade Thorbjörn om att dricka och han sa att det var helt lugnt så länge jag inte blev så full så att jag glömde spruta . Jag personligen tror inte alls att det påverkar men du måste känna efter själv och rådfråga din doktor om du känner dig osäker. Det är alltid dumt att göra grejer som man i efterhand kan ångra. Går behandlingen eller ruvningarna dåligt är det sen lätt att man sitter och funderar och hittar en massa grejer som man skulle gjort annorlunda. Om du inte vill gå kan man alltid skylla på migrän.

Kram
  • anlo24

Cookie

Tack för ditt svar. Då är jag inte helt ute o cyklar. Får ta en tur förbi apoteket imorgon då.

Jag får hitta på en nödlögn på tis. Kommer att jobba här 6 mnd och har  1 1/2 mnd kvar. Känner därför inte att jag vill berätta.

Kram på dig

• Kakor

anlo: Jag förstår att du inte vill berätta :) Som Turbolina skriver så är det säkert ingen fara men jag avstår av just den anledningen att jag inte vill ha någonting att skylla på om det inte fungerar.

Kram

• Mickes puma

Håller tummarna för att det gått bra för Embla82 idag!!!

• Cahela

anlo24: Jag är oförklarligt barnlös. Har försökt i 5.5 år och med två olika men inget händer. Ring kliniken imorgon och berätta så fixar de säkert nytt recept.

Gift med A.
  • Kakor
    anlo24 skrev 2010-01-31 17:16:21 följande:
    Cookie:Ser att du ska göra VUL imorgon. Spännande. Hur mår du nu? Känner du av nga biv?Har du sprutat i 6 dgr? Vilken dr ska du till?Jag ska till Dr Holte på to. Vi hade Dr Bakos första besöket.
    Anlo: Svarar på ditt inlägg här i stället för i listtråden :)

Det ska bli spännande! Är lite nervös på grund av att jag fick avbrtya förra försöket. Jag har sprutat sen den 22/1 så det är väl 9 dagar nu. Ska till Dr Bergh men har varit hos alla under de olika behandligarna.

Jag känner av ganska mycket biverkningar, betydligt mer än vid tidigare tillfällen. Har haft migrän och "vanlig" huvudvärk växelvis, är ordentligt öm i äggstockarna och mår smått illa hela tiden. Sen är jag till och från ganska ledsen och irriterad... Men om det fungerar och kommer till ÄP/ET den här gången så är det definitivt värt det!
  • Mickes puma
    Embla82 skrev 2010-01-29 18:03:58 följande:
    Mickes puma, härligt att du är ruvare igen!! Ska ni åka till något varmare ställe? det är så man blir lite sugen på det när det är snöoväder ute...
    Glömde svara :) Vi åker till Thailand på tisdag och kommer att vara borta i tre veckor...

Kakor skrev 2010-01-31 17:45:16 följande:
    Jag känner av ganska mycket biverkningar, betydligt mer än vid tidigare tillfällen. Har haft migrän och "vanlig" huvudvärk växelvis, är ordentligt öm i äggstockarna och mår smått illa hela tiden. Sen är jag till och från ganska ledsen och irriterad... Men om det fungerar och kommer till ÄP/ET den här gången så är det definitivt värt det!
    Stort lycka till imorgon! Hoppas att allt är som det ska så att det blir ÄP och ett FET(t) ET ;)
    Cahela skrev 2010-01-31 14:39:57 följande:
    Jag är oförklarligt barnlös. Har försökt i 5.5 år och med två olika men inget händer.
    Om det kan bidra till lite hopp kan jag berätta att jag var oförklarligt barnlös i mitt tidigare förhållande, vi försökte i 7 år. När jag träffade min nuvarnade man hade vi inte de åren att försöka på, så redan efter ett år började vi med vårt IVF.
    Önskar att ni också lyckas!
  • anlo24

Cookie.

Jag känner verkligen igen detta med växelvis huvudvärk/migrän attacker. Samt ledsamheten förståss. Den slapp jag inte undan. Huvudvärken var under tiden jag sprayade fulldos. Sen jag började med sprutorna i fre har h-värken minskat och idag helt fri. Första dagen på över 1 1/2 v. Jippiee!

Jag trodde att jag var ensam om så kraftig h-värk. Känns på ett sätt skönt att höra att det är fler. Fast jag är ju inte glad att du haft det. Ja du förstår vad jag menar... :)

Men jag har fått ont i magen typ mensvärk samt magknip och diaree. Och min mens har inte försvunnit. Idag blödningsdag 12. Bruna flytningar.

Åter lycka till imorgon.

Kram AL

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen