• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24

Är det nån av er som fått sprittork med i förpackningen till sprutorna?

Enl info videon verkade det vara så viktigt att sprita av huden etc innan man tog sprutan.

Igår när jag tog den första ggr så kom det ut en droppe vätska från nålen när jag drog ut. Trots att jag väntat ca 5 sek. Gjorde jag nått fel? Nån fler som varit med om det?

Kram

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-01-30 21:54:19 följande:
    Är det nån av er som fått sprittork med i förpackningen till sprutorna?Enl info videon verkade det vara så viktigt att sprita av huden etc innan man tog sprutan.Igår när jag tog den första ggr så kom det ut en droppe vätska från nålen när jag drog ut. Trots att jag väntat ca 5 sek. Gjorde jag nått fel? Nån fler som varit med om det?Kram
    Jag har inte fått sprittork i förpackningen, har använt både Puregon & Menopur. Vad använder du för sprutor? Du kan sprita av själv med desinfektionsmedel från apoteket.

Det gör inget om det kommer en droppe, det kan göra det även om man väntar. Blir så för mig också ibland så det är ingen fara.
  • anlo24

Jag sprutar med Puregon. Kört den långa varianten.

Använder du spittork eller kör du naturellt?

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-01-30 22:24:25 följande:
    Jag sprutar med Puregon. Kört den långa varianten.Använder du spittork eller kör du naturellt?
    Jag kör naturellt... Men min man som tar sprutor för en typ av reumatism spritar alltid av magen innan sprutan. Jag känner väl att jag borde göra det men brukar nöja mig med att sprita händerna innan.
  • Cahela

jag tar bara vatten på en bomullstuss och torkar av på magen innan
    Anlo24: vad har du för diagnos?

Gift med A.
  • anlo24

Oförklarlig barnlöshet. Man har inte hittat nått fel på oss.

Själv då?

• anlo24

Hej tjejer.

Jagg behöver lite råd.

Det första gäller mina sprutor. På mitt  Puregon recept står det 900 IE, 3 stycken. Ett uttag. Enl apoteket så hade jag fått ut allt. Men jag har bara fått en ampull. Och det räcker i 6 dgr. Har dom läst fel eller kommer jag att få ytterligare ett recept när jag ska på VUL på dag 7? Verkar lite konstigt. Tar 150IE per gång.

Det andra gäller mina symtom. Redan efter första dosen fick jag magknip o diareé på natten. Som fortsatt idag. Läste i FASS att det kan vara symtom på överstim. Kan jag få dessa symtom så här tidigt??

Kram på er!

• Turbomamma

anlo24: Låter konstigt att du bara fått ut en ampull, är du säker på det. Jag hade för mig att ma fick ampullerna i en kartong med fler ampuller i. Är inte helt säker för jag det var väldigt länge sen jag använde Puregon. Tror inte att du kommer att få fler recept utan de brukar skriva ut allt på en gång, fattas nåt så kommer dom såklart fixa det ändå.

Låter väldigt tidigt med ÖS efter bara en spruta, kanske mer troligt att det beror på nåt annat. Har du andra symtom som du kan sätta i samband med sprutan.

kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen