• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Piken

Inte sovit en blund sedan 4, vaknade med världens mensvärk, det värkte ända ner i vaderna. Tog två alvedon och sprang på toaletten och gjorde ett TPA. Sedan satte tankarna igång, är det missfall på gång? Så här var det inte förra gången, kanske kan det vara positivt? Vad kan det vara? Och tills jag förstod att det inte skulle bli mer sömn denna natt. Så nu sitter jag här med en massa frågor och oro i hela kroppen och själen. Är denna mensvärk normal tro och att det handlar om att livmodern växer, den var rätt kraftig, sällan jag haft sådan värk vid mens?
    Är ju bara i vecka 5+3 idag och känner i princip inga andra systom alls.
    Så nu har jag öst ur mig lite elände {#lang_emotions_wink} 

• Mickes puma

Piken: Mensvärken kan bero på "växtvärk" när livmodern vidgar sig, men ring och kolla om du får göra ett vul så slipper du oroa dig längre än nödvändigt.
    Håller alla fingrar och tår att allt är ok!!!

Embla82: Lycka till idag, hoppas på stor samling befruktade ägg ikväll! Och ja, jag har eget + CvLs gravtest med i bagaget :) 

cookie27: Jag är nog inte inne innan torsdag så lika stort lycka till, hoppas att ni också får till många fina embryon!

Kommer tänka på er!

• Cahela

Piken: tänk bara på att man VUL kan (behöver inte) öka risken för MF.
    Jag hoppas på växtvärk iaf:)

Gift med A.
  • Kakor

Piken & Mickes Puma: Tack så mycket! Ikväll blir det ägglossningsspruta. Jag hoppas att 2010 blir vårat år!

Piken: Håller tummarna för att det inte är någonting annat än växtvärk. Har aldrig varit gravid så jag vet inte hur det kan kännas men det känns som mina nära vänner har haft ont i omgångar redan tidigt och det har ju gått bra.

• Hhoppas

Hejsan!

Här vill jag också vara med. Tog min ägglossningsspruta i går, så i morgon onsdag är det dags för ÄP. Har ett barn med hjälp av ICSI.
    Men det här är första försöket på CvL.  

Försöker vara lite diskret, då vi tänkte hålla det för oss själv den här gången.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

En annan fråga som jag och min man pratat den del om. Han har lite svårt för att "prestera" på beställning så där på morgonen när vi ska i väg. Vad har ni för tips? Brukar ni ta en promenad och låta honom fixa det själv eller brukar ni vara med och hjälpa till. {#lang_emotions_laughing} Vi har kört lite olika men inte riktigt hittat något bra knep.

Men jag förstår honom, dte är inte lätt att komma på beställning. {#lang_emotions_smile}

Madde med Isak-06
  • Kakor

Hej hhoppas :) Välkommen!

Jag och min man har pratat om det sär och han har endast behövt komma på beställning en gång tidigare och då var jag på jobbet så det löste sig själv men på torsdag då det är dax för oss så blir det nog så att jag hjälper till.

Lycka till imorgon! Hoppas på många fina ägg!

• Susie

Hej tjejer!

Ursch, nu börjar ångesten....RD 5 idag och de vanliga "före mens känningarna" Känns käckande men ska försöka vara positiv.... Får fokusera på vårt "extremt sällsynta resultat på 7 guldägg" men vad hjälper det när man knappt har nån positiv energi kvar.
    Gud det här blir jobbigare än jag trott.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen