• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Hej tjejer!

Jag har inte hängt i den här tråden men ska göra IVF nu på CVL prel.V4 kanske vecka 5....
    Skulle bli väldigt glad om nån kunde hjälpa mig att besvara några frågor,
    Gör de bara uttag/återföring på Tisdagar och Torsdagar eller görs de även på tex lördagar?
    Är det vanligt att man får känslan av att ha ägglossning? Jag har sprayat ganska många dagar och har tagit Gonal F i 6 dagar, men har fått exakta symtom på ÄL?!{#lang_emotions_surprised}Pratade med min läkare nyss som sa att det är omöjligt när man sprayar så att jag kunde vara lugn....men ändå, det känns ju väldigt skumt med ÄL flytningar, samma värk i magen osv.
    Hoppas nån kan svara om det är normalt osv?
    Lycka till ni andra!

• Susie

Hej!

Nu läste jag tillbaka lite i tråden och insåg att de kan göra det om det behövs? Jag tror jag var beräknad för ÄP på tisdag och återföring på torsdag men mina blåsor var lite för små men 13 st lika i storlek så jag ska på VUL på måndag igen, visar det sig då att de är mogna, vad händer då? Blir det ÄP på torsdagen och återföring på helgen eller kan de skjuta på ÄP till vecken efter???? (det är väl inte möjligt?)

• Susie

Turbolina, Tack! Nu blev jag lite lugnare!
    Jaha, så du har gjort ET på helgen alltså! OK, då borde det ju kanske vara en möjlighet ifall allt ser bra ut på måndag.
    Ni verkar ju lite mer pålästa så jag får ju passa på och fråga, jag ska fortsätta ta Gonal i 6 dagar med samma dos, om jag hade 13 blåsor nu som var lite små, är ju tanken att de ska växa till sig, men finns det risk att det växer till fler blåsor?
    Hur går det för dig?

• Susie

Hej tjejer!

Ursch, nu börjar ångesten....RD 5 idag och de vanliga "före mens känningarna" Känns käckande men ska försöka vara positiv.... Får fokusera på vårt "extremt sällsynta resultat på 7 guldägg" men vad hjälper det när man knappt har nån positiv energi kvar.
    Gud det här blir jobbigare än jag trott.

• Susie

Hej tjejer,

En liten fråga om nån känner för att svara.
    Hade BIM igår, haft bruna spottings och lite rött igår kväll, sen inget mer rött....bara sånna där crinone rester *sorry*
    Har Td på fredag....
    Har ni några erfarenheter av det? När ni fått mens, har ni fått känslan av att progesteronet skjutit upp den gett spottings istället? Nån som var gravid trots spottings? Ursch, jag vet ju innerst inne att det inte blir nåt, men blev så förvånad imorse och även idag att mensen inte dragit igång med besked efter den lilla blödningen igår kväll.....Gud vad jag hoppas!

• Susie

Hej! Finns det nån som har instruktioner till CVLs egna gravtest? När kan man senast läsa av det? Jag kollade när det hade gått 5 min och slängde det sen
    Kan det vara så att man kan läsa av det upp till 10 minuter? Nån?

• Susie

Hej Embla, Tusen tack!
    Jag tror säkerligen det är kört för mig, fick ju "spottings" på min beräknade dag och igår kväll lite rött, idag har det varit lungt hela dagen till nu ikväll, mer rött
    Antagligen är det mensen.
    Jag har td på fredag men blev så otroligt deppad i söndags när de första spottingarna dök upp så jag slet upp testet tog det (på em) , läste av efter 5 min och totalt minus, slängde det. I måndags em plockade jag upp det, vet ju att det inte gilts alls då, men då fanns där en svag svag bred ljusblå skugga....Jag vet att det är helt fel alltihop, tiden jag testade, avläste resultat osv men jag vill så gärna tro in i det sista. Därför tänkte jag.....OM testet är OK att läsa av efter 10 min kanske linjen fanns där även då?! Gud jag vet att jag är knäpp o dessutom med blödning på G o allt
    Kram!

Nån annan som vet?

• Susie

Embla,

Är det vanligt att andra inte får mensen pga av progesteronet?
    Jag tog naturligt progesteron jag smörjde mig med en cykel för några månader sen och då fanns det inte minsta tillstymmelse till spotting eller nåt.....då sköts den upp och kom inte förrän 2 dar efter att jag slutat....Trodde det skulle va samma nu, ursch, man kan ju vända o vrida på allt. Vilken hemsk pina det här är!
    Hur går det för dig?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen