• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Märtalina, fy va trist! Känner med dig!
    Jag tror inte du ska oroa dig över själva "mensens beteende", det kan bli så mycket och klumpigt, just pga progesteronet du tagit, det bygger upp slemhinnan jättemycket och därför kommer dessa klumpar, alltså av slemhinnan.Dessutom så har progesteronet fysiskt klumoat sig där inne, så att det kommer ut klumpar kan ju även vara krämen. Det har nog inget att göra med embryot alls. Det fäste bara inte och behöver inte vara något särskillt....hoppas du förstår hur jag menar. Upplevde själv också liknande.
    Under ruvningen så tar man ju ordentligt med progesteron, det kan ge stickningar, dragningar,illamående,molvärk.......så visst kan man må dåligt. Själv har jag hemsk pms idag, gråter och skriker om vart annat, lit molvärk, ömma bröst...precis som jag brukar i den här fasen.
    Kramar till dej och nya tag!

Anlo, Hur har det gått? Kom in och meddela!

Marvin, hur mår du? Har det tilltagit något dina illamående symtom?
    Här, inget som vanligt

• Susie

Myran Gud vad hemskt ledsamt! Jag blir så lessen för dig! Du verkar så stark, men jag skickar över tusen kramar!

• Susie
    Embla! Gud va skönt! Jag håller tummarna att ert lilla fina ägg finns där och att ET sker som planerat nu! Grattis till de tre fina!

Anlo, glömde skriva och tacka för ditt informativa inlägg ang. Dr B hade sagt! Jag vet inte, ibland känns det som allt går på statistik....med tanke på hans svar "vi vet inte om det krävs 1, 5 el 10 försök..........ni har ju precis som vi väldigt höga odds att lyckas och har ju gjort en IVF och ett FET. Skönt att du slipper den långa metoden nu! När planerar ni för nästa IVF?

Fy, hatar och älskar att ruva på samma gång! Jag var ett pucko och fick ett infall igår med mina 10 gamla gravtest och tog ett på em......som visade positivt, falskt positivt är vad jag förmodar och får skylla mej själv! Fattar inte varför jag tog det men jag glömde eller förträngde väl Ovitrelle sprutan{#lang_emotions_cry}....idag 9 dgr efter Ovitrelle....och det känns som vanligt för mej veckan innan mens Inte ett minsta minsta symtom på att nåt skulle vara pågång......

Nu har texten blivit helt knäpp! Går inte att ändra sorry
  • Susie

Gomorgon tjejer!

Embla, håller tummarna idag och ser fram emot att höra hur det har gått med befruktningen!

Marvin, halsbränna kan säkert vara ett symtom Det har jag hört flera som haft, dock har det inte stämt på mej, jag tror ändå nåt kan vara på gång för dig!
    När har du BIM? Jag tänker inte så mycket på TD utan mer på BIM eftersom jag fått mens de andra gångerna ca 1 vecka innan TD.... BIM för mej är på söndag/måndag.

Anlo, härligt att va på banan igen!
    Jo den kan sitta i upp till 10 dagar, det står tom i Fass Och det är ju nog dels därför td är så långt satt.

Jag tog ett test imorse för att försäkra mig extra att sprutan gått ur och att det var falskt, och Jo så verkar det, knappt synligt alls idag, inget streck direkt.....Jag är lugn över det eftersom jag insåg det ganska snabbt. Har Bim på söndag el måndag så TD har jag inte så stor förhoppning om att jag ens kommer till.
    Va jobbigt det är när man känner i hela kroppen att den förbereder sig på mens som vanligt, kallsvettig, orolig i magen och pmsig med bröst som ömmar mindre för varje dag. Jag skulle bli oerhört förvånad om den inte kom, vill redan dra ner rullgardinen och tjuta! Det är nog annorlunda för er som kanske har lite längre cykel men min är ju lite kortare vilket gör att jag oftast tappar hoppet redan runt RD7 som nu....
    KRAM på er goa!

• Susie

Hej Myran, Tack för ditt stöd! Dt betyder så mycket när jag vet vad du gått igenom! Tack igen! Jag ska försöööka stilla mej men ju mer man känner igen sn kropp desto mer tvivel, ja du vet....
    Insemination käns kanske lite svårt att få till någonannanstans, kan jag tänka mej särskillt eftersom fler ställen har sommarstängt, köer osv. Självinsemination vore kanske nåt? Med en sån där "kopp", som ett pessar man fyller med mannens....för in och så sitter den kloss an mot livmodertappens öppning. Hade själv det i åtanke för 1 år sen och använde min M-kopp efter sex vid ett desperat tillfälle, vilket gör att alla hålls kvar där uppe. Du kan ju goggla på det Det kan ju vara värt det och varför inte? Kramar tll dej!

Embla wooohooo!!! Grattis!!!! Va härligt! Kramar till dig!

• Susie

Hej tjejer!

Embla, håller tummarna stenhårt för dig idag!

Tjorven och Myran, Tack! Jag försöker ta det lungt!
    Testar på här för att va säääker på att det bara är ovitrellen som spökar.
    Idag...11 dgr efter Ovitrellen....ett extremt svaaaaaagt rosa skugga (knappt synligt streck), det måste ju vara falskt men man önskar och hoppas ju ändå, får se hur länge jag orkar hålla på såhär, har tre testlagrets kvar att göra slut på!
    Kramar till er!

• Susie

Djurgårdsrutan, Hej!
    Du, jag är så himla trött på det här, lessen och orkar bara helt enkelt inte se mensen igen eller ett minus på testet.......så som mpnga känner antar jag. Det var ju vårt sista försök, vi försöker ju inte längre än till årets slut och det här var lite vår sista chans......vi kaaaanske gör ett frys till hösten. Vet inte om det förklarar lite varför jag testar upp de test jag hade låg hemma, har dock inte varit testoman tidigare utan testat vid fåtal tillfällen då vi försökt själva.......Antar att jag vill se att strecket försvinner efter de rekommenderade dagarna så jag VET att väl runt BIM eller TD så är det också äkta om det kommer upp nåt.
    Min BIM är ca sön-tis, lite olika, jag vet dock att jag aldrig hunnit till TD de andra två gångerna TD 22 Maj.
    Hur mår du nu? Trevlig helg till dig med!

• Susie

För övrigt...inga som helst symtom på annat än mens....identiskt med de 2,6 år vi försökt Så jag tror självklart till 99% att allt är ovitrellen.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen