• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Hej Anlo!

Hur har det gått idag?! Kram!

• Susie

Marvin, Grattis till huset!!!! Va härligt! Jag har längtat efter hus lääänge men det lär dröja ett par år till, vi bor dock underbart och har en stor lägenhet så det går ingen nöd på oss
    Vul imorrn Jag e såklart lite nervös men mest glad. Bokade in tid för hälsosamtal hos gyn och även KUB test i Linköping Man kan verkligen inte fatta att det är sant!!! Nej, vi har inte firat, vi vågar inte utan tar det väldigt coolt. Vi ger lite glimtar till varann och lite småkommentarer, men de handlar oftast om, "kan du förstå att du är gravid älskling" hihihihi! Vill bara att tiden ska gå fort nu
    Mina symtom blir dock svagare känns det som, brösten är inte alls lika ömma, ingen trötthet, inget illamående och magen molar bara ytterst lite ibland......jag tror dock att jag minns att det går i vågor förra gångenm med.
    Snart Vul för dig!

Embla,
    Jag har likadant, jag tror inte man ska oroa sig men man blir ju orolig när man haft mycket symtom som knappt känns sen. Har du bokat någon tid för Vul? Gud va spännande, det KAN ju vara tvillingar för dig!

• Susie

Marvin, glömde skriva.....
    Det där du skrev om vikten. Jag hade exakt samma förra gången som nu, det du beskriver....Känner mej pluffsig och har fått gansla mycket handtag på kort tid! Det är nu innan magen börjar puta mer och blir alldeles hård Jag får på mig jeansen men visst är det tight

• Susie
    DahliaHjärta{#emotions_dlg.flower}STORT GRATTIS!!!!!!!!
    Vet du, jag sitter och gråter för fulla muggar.....Jag tycker det du skriver är så hemskt och så underbart på samma gång, att du är gravid äntligen men BF det datumet. Jag tycker det är helt otroligt och vet inte vad meningen är men........jag vet att det är nånting fint från EliasHjärta
    Du är så stark, och jag känner så med dig och din oro, du ska se att allt kommer att gå bra den här gången och jag förmodar att ni har hjälp med extremt mycket koll den här gången.
    Många Kramar och GRATTIS igen!

Anlo, GRATTIS till underbar skörd!!!!!!!
    Du är lik mig, en rejäl värphöna! hihihihi! Jag kommer hålla tummarna stenhårt nu för dig! Jag blödde endel den här gången (inte förra), dock sa de det vid ÄP att de hade kommit emot ett blodkärl som hade gått sönder så jag var förberedd på det, det är nog vanligt tror jag och inget alls att oroa sig för.
    Kramar!

Marvin,
    Oj ha ha ha! 27e dec.....njae, det ska väl mycket till om ditt barn (det är väl också ditt första?)föds 4 veckor för tidigt? Jag räknar kallt med BF för mig 25Jan.... Min dotter föddes 2 dar innan BF. Har din trötthet kommit? Jag känner inget av den än...men minns att jag runt den här tiden sist hade en hemsk trötthet, kl 18 satt jag dreglandes, snarkandes sovandes i soffan utan att jag själv insåg att jag somnat he he he!
    Men ni fick huset alltså väl? Men vaddå, får ni inte komma in till Jul ens???

Lite om mig....
    Idag har jag sett mitt lillaHjärta, känslan var helt obeskrivlig! Jag var jätteorolig först då han såg hinnsäcken men sen inte sa något och jag själv kunde inte se nånting annat på skärmen...men sen, vilken lättnad! Dock ska jag på "slutkontroll" om 2 veckor igen och göra ett till Vul....den 14Juni. Hade inte fattat att man gör två så tätt inpå? Har ni andra gjort två så tidigt? Det är klar jag är glad att få se att allt är bra, men nu känns det som man måste "avvakta i väntan ifall nåt skulle hända till nästa vul" typ...urch, jag tyckte det blev jobbigt att få ett till inbokat så tätt.

Kramar o tack till alla som tänkt på mig idag!{#emotions_dlg.flower}
  • Susie

Hej Myran!

Hur har det gått (vet ju att du fick mens så himla tidigt ), har du pratat med cvl ang din start osv med sommarstängning? När startar du? Kansle blir det så att du bara får spraya längre istället som jag fick?
    Ska verkligen hålla mina tummar så hårt inför ditt 3e försök och nu är ju sommaren här! tiden går ju jättefort!
    Kram!

Embla, Tack tjejen! Nej jag går inte på Cvl utan går hos en annan läkare på "distans", han har skött hela utredningen och medicinering etc så det är han som gör det. Dock är jag inte alls nöjd med honom och tycker att han är helt förvirrad, så att han gör lite annorlunda än andra förvånar mig inte. Egentligen är jag ju bara glad men samtidigt känns det jobbigt...
    Hur mår du??? Har du fått tid för Vul?
    Kram!

• Susie

Embla, glömde skriva.......JA, det var helt fantastiskt. Jag såg ett runt svart hål (hinnsäcken) och uppe i vänstra hörnet av det svarta hålet en vit pulserande fläck Hjärta, vår bebis är 2mm liten

• Susie
    Myran, Förr eller senare! Visst åldern kan ju vara knepigt, men om det finns ett embryo att sätta in så kan det ju bli din bebis precis som för alla andra, slemhinnan förändras ju inget med ålder! Du får uppdatera vad de säger! Kram!

Smassk Åh, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!PlusHjärtaSolig Va härligt! Hur känns det? Hur länge hade ni försökt? Tack, ja då kanske det är så att de gör ett till för att kolla att det utvecklas som det ska antar jag, ja jag får bara vara glad över att få se den lilla igen! Kram!

Anlo, Tack!Hjärta Ja, känslan är obeskrivlig.........Och jag längtar så tills jag får se den lilla i v11-13 vid KUB. Jag såg min dotter i v 13 sist, det va helt enormt tyckte jag! Det var ju en minibebis men hon låg där och rörde på armarna och jag hade inte alls väntat mig att de är så utvecklade då....Samma sak vet jag när jag var hos BM (själv) och hon lyssnade på hjärtljuden i den där mikrofonen första gången, då började jag nästan gråta, jag tyckte det ekade på hela mvcHjärta!!! Snart kommer du också få se din lilla älskling och du behöver ju knappast oroa dig för dagens svar! Säkerligen har ju flera befruktats och ett av de SKA vara er bebis
    Kram till dig!

Tjorven, Jag håller tummarna stenhårt och NU ska det väl ÄNTLIGEN bli bebis!? 7 är ju ETT lyckotal, glöm inte det!Hjärta Kram!

Cah, Hur går det för er? Har inte hört nåt av dig på länge, skriv gärna i min inbox annars
    Kram!
  • Susie

Hej tjejer,

Dahlia, Men NEJ!!!!Gråter KRAMAR till dig!!!! Gud jag kan inte för något sätta mig in i din sits, jag vill ändå skriva att jag tycker det är heöt fruktansvärt att du ska behöva genomgå det här. Jag hoppas du kan fortsätta vara den starka tjej du verkar vara. Kom in när du vill om du bara vill prata! Tusen kramar!

• Susie

Anlo, Hej tjejen! Tack för att du tänkt på mej! Jag har tänkt på dig och kikat in mellan varven hur du har det och jag håller tummarna som aldrig förr!!!!
    Är det RD 8 eller 9 idag tro? Man måste väl få vara deppad???!!! Herre gud det här plågan är ju hemsk! När har du BIM? Har du tänkt tjuvtesta? Jag hade värk när jag reste mej och satt mej upp i livmodern bak mot ändtarmen båda gångerna som jag tyckte va hemskt jobbig, det är av progesteronet och att man är svullen i äggstockarna fick jag förklarat. Jag tror man kan få svag molvärk av progesteronet....men inte kraftig. Jag vet att jag reagerade med total glädjepirr i magen en kväll n'r jag passerade sambon i hallen, plötsligt slog världens mensvärkskänning till i magen och försvann lika snabbt....då anade jag. Min molvärk sen var rejäl så det gick inte att ta miste på, det var så jag hade behövt ta alvedon. Jag hoppas hoppas hoppas nu så mycket för dig! Kom in och uppdatera nu!
    KRAM!

Märtalina, STOOOORT GRATTIS!!!!!!!!!! Gravid{#emotions_dlg.flower}Jag vet hur det känns, det var 5 år sen jag var gravid och jag trodde aldrig jag skulle få uppleva det igen! Njut nu!

• Susie

Tjorven, Gud, jag håller tummarna för dig, NU måste det väl ändå ge med sig för dig?! Vilken otroligt lång väntan....Jag hoppas så för dig! Du skriver att allt känns annorlunda? Det måste väl betyda nåt? Vad har du för symtom?
    Kram!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen