• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Hej tjejer!

Här växer magen så det knakar och har konstigt nog fortfarande svårt att ta in att det faktiskt har hänt, tackvare underbara CVL!Hjärta Fast jag har sett vår älsklig flera gånger och nog kan vara rätt säker på att det är en liten flicka så skjuter jag lyckan framåt.....liksom som att "jag tar det sen när jag verkligen vet". Känner ni andra så som lyckats?

Myran, GRATTIS till start!!!! Nu jäklar! Man säger ju tredje gången gillt, vet att det låter sååå uttjatat och när andra sa det till mej blev jag arg inom mej, men det blev ju 3e försöket. Ska hålla alla tummar för dig nu!
    Kram!

Anlo, Va typiskt! Men såklart var det en mening Vad är den exakta planen nu? Blir det FET nästa mån eller korta metoden med färsk? Gud jag hoppas så för dig och ska verkligen hålla tummarna och följa dig här inne. Kramar till er att ni äntligen är på G igen efter sommaruppehållet!{#emotions_dlg.flower}

• Susie

Hej Myran!

Det är ett tecken får vi hoppas! Jag hade ett helvete med sprayen, fick ju bla nässelutslag över heeela kroppen, bytte och fick mirän....den gången jag blev gravid. Gången innan INGENTING! Jag håller tummar o tår för dig! Superbra med avkoket och akupunktur, göm inte de varma kvällsduscharna och raggisarna pånätterna *skämt o sido* Hoppas du mår bättre snart!
    Kram!

Anlo, wow ser fram emot nästa ÄL!! DET ÄR ER TUR NU! Kram!

• Susie
    Hej tjejer!!!

Har just skrivit ett långt inlägg till er.....som inte existerar eftersom jag inte var inloggad längreDemon
    Men, det gör inget just nu då min bebis för första gången precis nu känns riktigt ordentligt!!!! Jag har en propeller uppe vid revbenen!!!!Hjärta Känner mej sååå lycklig!

Då börjar jag om......
    Hur är det med er alla tjejer! Tycker det fortfarande känns tyst i tråden efter sommarens semestrar och uppehåll.

Anlo, Heeeej! Va skönt att du nu kan se ett datum framför dig! Tänk, om bara ett par veckor är det antagligen dags! Jag tycker du ska kontakta en kurator eller vem du nu blivit erbjuden, det kan aldrig vara fel gumman! Man ska inte må så dåligt av det här och gör man det så är det verkligen bra att ha någon att prata med! Styrkekramar till dig!

Myran, WOW! Nu går det undan! Nu är det inte långt kvar! Jag minns att jag kände en stor lättnad första dagen med sprutorna, det är ju då det går framåt och då det viktiga händer! Jag tycker du ska lyssna på din förståndiga karl och inte försöka va orolig för äggen! Men jag e ju inte dummare än att jag fattar din oro med tanke på ditt enda ägg! Vad va anledningen enligt läkarna? Kan det vara bara åldern eller kommer de ändra din dos på sprutorna den här gången? Jag halverade sprayen om jag minns rätt samma dag jag började med sprutorna. Dock sprayade jag morgon +lunch+ kväll som innan eller om det var morgon+kväll men EN spray puff i en näsborre istället för två..... aldrig bara på kvällen osv. Jag vet inte hur npga det är att ta sprutorna på samma tid osv, men jag tog dom alltid samma tid varje kväll...
    Ditt avkok eller vad det kallas tror jag e suuper! Akupunkturen likaså! Nu kommer tiden gå fort o vips är det ÄP och ET! Jag hoppas så för er nu gumman! Kram!

Hej Marvin!
    Har tänkt på dej en hel del Va skönt att höra att allt är bra med din bebis!
    Det är väl dessa veckor som kallas "spökveckorna" då alla "jobbiga" symtom försvinner och då man ännu inte känner sparkar. Jag var orolig ett par veckor sen då mitt illamående försvann och allt börjar kännas som vanligt igen...men har nu börjat känna bebisen, först lite enstaka bubblor här o där, lite "fladder" osv och nu ikväll en propeller under revbenen
    Hur mår du annars? Vet ju att du plötsligt fick ett sent illamående...Är det borta nu? Hoppas det!
    Jag drogs ganska länge med illamåendet, växtvärk,trötthet och ett allmänt jobbigt överdrivet luktsinne osv men det är äntligen borta!
    Jag är som sagt ganska stor enligt mej själv...jämfört med förra gången men nu börjar det väl jämna ut sig tror jag Jag behöver tex absolut mammakläder,mina BHar har jag växt ur och behöver nya trosor osv men jag njuuuuuter! Glömmer aldrig hur man kämpat för det här!
    Vet du om det finns någon Gravid Yoga i NY? Jag vet att det ska finnas ett Yogacenter men har inte varit där och vill gärna börja med det då jag yogat mycket förrut.
    Kram Kram Hörs snart!
  • Susie

Hej Anlo!

Intressant, diskussionen om 2 för insättning. Jag förstår hur du känner, desperation osv.Tänkte ändå ge dig min åsikt efter  2 IVF och ett FET är att hade jag gjort ännu ett försök hade jag fortfarande inte velat ha tillbaka 2 ägg....kanske hade jag börjat tänka på det vid 5 försöket någonstans.... Jag vet inte riktigt varför du skulle behöva det, när chanserna dessutom inte ökar drastiskt, de ökar ju chansen lite till ett Plus men drar väl ner chansen till en frisk bebis? Jag vet att du precis som jag hade väldigt bra antal ägg och många befruktade med bra kvalité....och därför ser jag inte varför du skulle vilja utsätta dig och ditt/dina barn för den risk som en tvillinggraviditet innebär? Jag hade aldrig gjort det med er IVF historia alla fall Jag är säker på att du lyckas nu eller nästa färsk utan att behöva två, men väntan är ju det som är det fruktansvärt jobbiga! Jag håller alla tummar jag kan för dig nu!
    Kram!

• Susie

Hej tjejer!

Anlo, Näe fy va tråkigt att du fick uppleva en sån situation, allt känns ju ändå jobbigt som det är. Jag tycker bara det e så fruktansvärt nonchalant och okunnigt att inte FATTA att ALLA inte har det lika lätt och hur mycket det där lilla livet betyder för en, hur mycket det värker i en innan man lyckas. Vilket jävla pucko rent ut sagt!
    Ja, ja, du vet bättre själv Du har ingen ålder idagens läge och inte i dessa sammanhang! Dessutom, VEM bryr sig!?! Hon vet väl inte hur gammal du var när ni började försöka, när du träffade din man eller om du tom var sjuk innan och inte kunde skaffa barn osv osv osv....Gud så trångsynt!
    Alla fall.............Är det inte idag du har teletid med Oddvar? Ser verkligen fram emot att få höra vad han har sagt!
    Kram!

Myran,
    You GO girl!!!! Blanda på du Jag förstår att det måste vara ett himla tricksande och sååå nervigt och darrigt! Det handlar ju om liv här
    Jag var darrig som bara den när jag skulle försöka "skarva" min sista dos för att få den att räcka med två pennor...och då var det inte ens nåt att blanda!
    Ja ja, nu börjar du säkert komma in i det och de övriga dagarna kommer det bara flyta på
    När gör du Vul?
    Kram!

Cah, Hur går det för dig tjejen? Inboxa gärna eller o du vill berätta så är jag väldigt nyfiken.
    Kram till dig!

• Susie

Hej tjejer!

Anlo, Va härligt att du fick prata med Oddvar och lite mer förståelse för varför osv....Obestämdäven om det verkar bra diffust! Jag räknar med att du blir gravid nu alldeles snart vid ÄL
    Kram!

Myran, Ville önska dig ett stort lycka till imorrn! Tänk på att VUL inte säger allt och att resultatet kan ändras drastiskt! Mitt var ju inte bra....men sen vart det superfint resultat vid ÄP
    Jag är säker på att du har mååånga fina blåsor och ägg där imorrn! Kram till dig!

• Susie

Hej bruuudar!!!

Myran, Åh, jag känner såå med dig gumman! Förstår att du är orolig men försökatt  tänka att det är ju bara ett liiiitet ägg som behövs för en liten speciell människa! Vad sa läkaren på Vul ang fler äggblåsor? Kan fler blåsor utvecklas fram till ÄP? Nu är alla fall ÄP satt och jag håller alla tummar för dig nu! Tänk inte på förkylningen, sköt om dig bara så att du kan må lite mindre deppigt! Jag var halvkrasslig med om jag minns rätt, rökte endel innan, var deppad och låg, blev utsatt för en hel del press psykiskt under ÄP som fick mej att må dåligt osv osv osv....ändå hände det ofattbara!
    Ska kolla in varje dag nu och ber till min "Angel" att du blir gravid nu.
    Många Kramar!

Anlo, WOWWO va spännande!!!!! Du kan helt säkert lite på utslaget. Om den blinkar så har ju testet fungerat och hade det inte funkat hade du ju inte fått en eller hur? Om du har ett extra så ta ett för att stilla din nervositet! Gud va härligt! Hur känner du dig?! Kram!

pp08 Grattis! Vilken känsla! Det är få känslor i världen som uppbringar den lycka som när man fåptt tillbaka ett embryo! Det låter ju jättelovande att ägget kom från samma omgång med er andra Jag tycker dock att Oddvar verkade "säga mycket" som jag inte riktigt vågade lita på och för oss sa han tex tvärtom, att oavsett om ägget tas från en "skörd" som inte varit lyckosam vid förra försöket så har det INGET med det att göra. Men för er så litar vi förstås på tidigare erfarenhet av dessa ägg
    Lycka till nu!

• Susie

Ang. nålarna...jag har aldrig fått en behållare eller sett någon men slängde ner dem i en såndär påse man ska samla mediciner i hmmm...

Här är allt bra annars så när som på en intensiv period hos tandläkaren , bebisen har börjat sparka men det är glest imellan sparkarnaObestämd..... Var på UL förra veckan och allt såg bra ut. Först nu börjar jag kunna glädja mej och fatta att det är sant. Förra veckan var en av de första gångerna jag vågade mej på att le inom mej och känna sann glädje i hjärtat! Snart får ni också känna så tjejer! Kram till er!

• Susie

Tjejer, tjejer....
    Har tänkt på er så mycket och nu när jag kommer in och läser så blir jag så lessen, men efter att ha läst färdigt så är jag igen sååå glad och hoppfull för er.

Myran, Gud jag känner för dig gumman, många stooora lyckokramar till dig nu!Hjärta Det är DET lilla embryot som du har, vi måste tro på det och inte tänka för mycket på fragmenteringar hit och dit osv. 4 celler är viiiktigt och det är det ju gumman! Gud, hur känner du dig? Den här väntan är ju outhärdig! Massor med stryrkekarmar till dig och din söta man, jag håller tummarna så de är blå!Gravid KRAM!Hjärta

Anlo, Fy fan va orättvist rent ut sagt!!!!!Gråter Jag fattar inte heller att nåt sånt oväntat ens kan hända, det är ju verkligen inte vad man räknar med när man har fyra små i frysen. Många styrkekramar till dig och nu är du ju snart på G med ett nytt färskförsök och jag hoppas såå mycket att allt kommer sluta med en liten bebis! Kramar till dig!

• Susie

Djurgårdsrutan, men GUD, GRATTIS! Oj vilken chock, ni måsta haft det tufft men va skönt att allt är bra med er lilla tjej. Vad var det som hände?
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen