• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Hej Anlo!

Hur känner du dig?
    Måste bara fråga *allt medans den lilla sparkar av mej urinblåsan snartFörvånadkänns högst obehagligt, har inte kännt såhär innan*...till frågan....Vem är det som tycker att du inte ska ta några risker? Är det din sambo? Jag tycker inte du ska bada nu när du har gjort ET nyligen, det fick jag alla fall ristriktion om om jag minns rätt, livmodertappen och livmodern kan ju ha ett litet litet sår sen ET och än så länge är det ju öppet dit in och då risk för infektion. Det vore ju inte så bra nu när din lilla ligger där inne och ska sätta sig fast
    Vad rör bad i graviditet så har jag aldrig hört talas om att det inte är bra att bada, varken pooler, hemma eller bubbelpool eller varma bad. Fick aldrig nån ristriktion sist jag var gravid. Tex, personer med foglossning, får ofta råd att bada varmt för rörlighet och smärtan. Dessutom är ju bassängerna som man gör vattengympa i som gravid (jag gick sist jag var gravid) extra uppvärmda och varma, dessa används ju även vid sjukgymnastik (vattengympa) vid foglossning......Så näääe det borde väl inte finnas nånsomhelst fara att bada när man e gravid tror jag verkligen inte. Vad gäller bakterier som nån nämde så förstår jag inte alls vad de menarDrömmer, slemproppen som finns när man e gravid sitter ju och blockerar ALLA bakterier så inget ska komma in till barnet, då finns det ju säkert andra bakterier än de från poolen som annars skulle va skadliga.....kan jag tänka mej hihihihi
    Köp ni eran pool, och bada på fast kanske lite lagom, eller fråga din Bm sen när du är gravid gumman När det är OK. Nu innan är det nog inte bra för bakterierisken som sagt. OJ det blev ett långt inlägg, Men värmen är bra! Jag duschade 2 ggr/dag i skollhett vatten från ET tillPlus mycket på magen och sov med raggsockor hela natten och hade raggisar hela dagarna så blodcirkulationen hölls på topp Det ökar blodcirkulationen till livmodern och chansen för ägget att fästa
    Hoppas sååå för dej! Kram!

• Susie

Anlo, Jag är såå nyfiken, snälla kom in och uppdatera lite, hur känns det? Några känningar, *hoppas och håller tummarna*Solig
    Kram!

• Susie

Anlo, måtte de ömma på nu! Nej men ärligt....*tänker på dej*
    MÅNGA KRAMAR!

• Susie

Tjenarehejsan, Men Gud! GRATTIS! Ett streck innebär ju att du är Gravid! Vilken känsla!!! GRATTIS IGEN!!!!!PlusGravidHjärta{#emotions_dlg.flower}
    Du gjorde ET den 22/sep....det borde väl stämma bra då med testet. Hur länge har ni försökt nu igen?

• Susie

Åhhh jag blir så lycklig när jag läser om era plusHjärta
    Kramar till er alla som kämpar och håller tummarna för er som snart ska plussa!

• Susie

Tjenarehejsan, Hur känner du dig? Kan du greppa det? Har du kastats in i lyckostormen?
    Gud, när jag såg mitt streck.....fick jag hjärtklappning,började gråta av lycka i 2 sekunder och grät mer och intalade mej att det är inget.........För ungefär 5 veckor sen fick jag det äkta lyckoruset tillbaka som jag bara vågade känna i 2 sek då...Hjärta

Anlo, vännen, vill så gärna att det ska va din tur nu med, när har du BIM och när är TD? KRAM!

• Susie

Tjenarehejsan,
    För ont menar du? Jag hade tydlig värk som var skarp och riktigt obehaglig i början med båda mina graviditeter, det innebär ju bara att det växer och embryot borrar in sig allt djupare för att stanna
    Strecken är sällan lika starka förrän det gått minst 14 dgr. Ett streck är ett streck! Kolla mitt i mitt galleri, dock taget.....hmmm BIM -4 tror jag...det jag tog på TD (18 dgr efter ÄP) blev dock lika starkt som teststrecket. Såklart du är gravid nu!!!! Vi hade precis som er vääääldigt höga chanser och förvånades över att varken det första färska eller det FET vi gjorde inte tog....men vårt andra färska gjorde det ju!
    Kan du inte lägga in en bild? Vad har du tagit för test? Tänk på att morgonurin ger starkare utslag
    Gud, GRATTIS!!!! Blir sååå lycklig för din skull! Vad säger din man/sambo?

• Susie

Hej Marvin! Hur har du det? Har tänkt att skriva till dig flera gånger men inte lyckats få iväg nåt meddelande!
    Mår du bra? Har du börjat känna bebis nu? (Såg att du varit uppe på sjukhuset ang detta).
    Kram!

• Susie

Men du, Gud hur klarar du att hålla dig WOW!?! Om du hade BIM igår så är ju det ännu en anledning att tro på det, men jag förstår dej! Lycka till imorrn bittiPlus!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen