• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Djurgårdsrutan,

Hej hej! Tack för det! Ja känner inga symtom som sagt....och är fortfarande helt inställd på minus faktiskt. Vi går privat och har gjort de försök vi hade bestämt oss för. Har dock nio toppembryon i frysen, men har bestämt oss att kaaanske anända 1 av dom till hösten. Vår dotter är ju 5 år nu och vi har ju försökt läääänge med syskon, känner att vi inte orkar leva såhär längre och vill inte ha jättestor åldersskillnad och har nu äntligen bestämt oss för att försöka naturligt annars till årets slut eller till i höst. Vi är ju som sagt sååå lyckliga över vår lilla tjej men vill ju mer än nånting annat ge henne ett syskon som honså desperat längtat efter i 2 år nu, men då har vi alla fall gjort ALLT, det känns skönt ändå att få återgå till det "normala livet" och vi börjar mer o mer acceptera att det nog bara blir vi tre........Som sagt hoppas jag in i det sista att kanske kanske det ska gå den här sista gången.

• Susie

Embla, ÅH GRATTIS! Nu jäklars! Va härligt!

• Susie

Hej tjejer!

Hej Marvin, Det enda jag kan säga är att mensvärk som är tydlig innan mens (om man inte brukar ha det) är väldigt positivt! Det är det vanligaste symtomey vid graviditet och jag hade så med min dotter! Min började igår med besked, det drar,sticker och molar, ryggen känns öm och som jag skulle ha skottat en hel garageuppfart
    Jag håller tummarna för dig, men det låter onekligen positivt för dig med!

Jag fick ett starkare streck imorse på testet och börjar väl hoppas att det faktiskt är sant. Vågar inte känna total lycka såklart eftersom jag inte är förbi BIM som är nånstans mellan sön-tis.......men nästa test blir på TD den 22 Maj!
    Håller tummarna för dig!

Önskar alla en varm och härlig helg!{#lang_emotions_sunny}
  • Susie

Oj Gud vad det skrivs!

Djurgårdsrutan, Men gud så hemskt att du fick gå igenom en sån upplevelse! Tack o lov att allt såg bra ut och att det bara var ett blodkärl! KRAM!

Casperskrypin! Härligt att komma igång!!!! Grattis till ny start!

Myran6801, Gud va skönt att äntligen ha det planerat så att du kan se fram emot det under sommaren! Dessutom så börjar ju själva behandlingen i Juli och det känns ju inte alls så långt bort!

Dahlia79, Gud, det skär i hjärtat på mej när jag läser om er pojke, blir så lessen att livet ska vara så orättvist och hemskt. Men nu är du ialla fall på god väg mot ett barn och Grattis till det fina resultatet! ET på lördag alltså? De odlar hur mpnga dagar istället för två? Håller alla tummar jag kan för att ni ska få tillbaka en liten som stannar kvar! Många kramar!

Curlyred, Du är för härlig!!! Jag ska styra all positiv energi till att din ÄL kommer senare från Mallis till Italy! Lycka till nu och ha en underbar resa till Italien!

Embla, wow, redan RD 4!?! Jag tyckte nyss jag var på RD 4 så tiden går ju både fort och sakta på samma gång! Hur känner du dig? Några stick eller liknanade?

Anlo, hur är läget?

Lite ego om mej.........Är så lycklig men vågar inte trots mina 7 {#lang_emotions_embarassed}positiva test TD på lör/sön så jag antar att man får se det som den offeciella gränsen. I fre, lör sön hade jag väldigt mycket molvärk i livmodern och det va riktigt obehagligt framåt kvällarna. Nu drar det bara och spänner lite och jag kan verkligen inte fatta att det har hänt MEJ! Man e ju orolig men jag ska verkligen försöka att glädjas, herre gud när annars ska man få känna lycka???! Det här har jag ju väntat på i 2,6 år! Är det någon som vet när VUL görs efter ett positivt test?

Kram till er alla!

• Susie

Hej Anlo!

Jag känner med dig och du är inte ensam om att ha ett mindre krig hemma under de här perioderna! Här har det också pågått rejäla bråk som stundtals liknat skiljsmässa och ibland sandlåde stadie....... Ursch, det ÄR tungt! Man orkar inte vara på topp när man går igenom sånt här. Man får va glad för de stunder man är glad och sig själv!
    Den borde väl komma om ca 2 dar eller liknande....? Hur lång cykel har du eller vet du vad din lutealfas brukar vara? Spännande, inte alls långt kvar gumman! Det måste ju ändå kännas helt underbart att få hinna med den korta metoden nu! Håller alla tummar för dig, det vet du!
    Kram!

• Susie

Anlo, Tack{#lang_emotions_heart}.....Ja, det är helt fantastiskt och overkligt! Många kramar!

EN fråga till er alla.......har någon av er haft problem med värk, eller ilande smärta mot ändtarmen till i slutet av ruvningen? Ursch det känns som min livmodertapp värker om ni förstår? Jag hade så första IVFen med, pratade med cvl men tyckte de hade diffusa förklaringar, då gick det över efter ett par dagar. Det måste ha med allt progesteron som ligger därinne. Nån? Ursäkta för detaljer men tycker det gör så hemskt ont, svårt att sitta osv. undrar om det bara är jag?{#lang_emotions_embarassed}

• Susie

Anlo, då borde väl din lutealfas vara ca 15 dgr....Dvs mens CD 29 tror jag det blir isåfall?

• Susie

Marvin, det låter positivt för dig!!!!! Håller tummarna stenhårt!!!!
    Tack för info om hur du mår osv, det är ungefär så jag känner mej, det kanske inte alls är livmodertappen utan tarmen som du skriver och jag har dock inte problem med det andra men däremot så fort jag har lite luft i magen så är det svårt att få ut och gör förbannat ont! Skönt att höra att det kanske är vanligt då, det borde gå över snart! Jag är redan lite bättre och hoppas det försvinner helt snart! Hoppas du också blir bättre! Det blir nog bättre när vi slutar med crionen.
    Hur känner du dig annars? Molvärk? Stick eller nåt annat trevligt symtom?

• Susie

Piken, Tack så himla mycket! Jag blir så glad av ditt inlägg! Tack!
    Ja, jag är orolig eftersom vi försökt så länge och även pga att det skett genom Ivf. Med min dotter kände jag inte alls nån oro, jo lite såklart men var positiv hela tiden och minns alla fall inte att jag oroade mej så mycket. Jag hoppas kunna vara lika positiv den här gången men först vill man ju verkligen se det där lilla hjärtat.{#lang_emotions_heart} Jag hoppas allt ska gå bra nu verkligen o törs inte tänka nåt annat, just nu är det tack o lov svårt att ha negativa tankar, jag är så enormt lycklig och tänker njuta av lyckan fullt ut, för man har ju gråtit och slitit sitt hår för det här sååå länge
    Jag tror vår distansstimulerande läkare gör själva Vul men kommer sen boka in mej på en privat mottagning som jag hört mycket gott om. Jag har bot i Gbg i 10 år innan vi flyttade hit så jag kan tyvärr inte välja samma ställe jag gick på sist.
    Va härligt med en barnmorska som kan gå utanför ramarna! Det måste kännas såå bra! Jag som har barn ska dessutom få ännu färre besök så som jag förstått det, men jag kommer kräva samma koll som förra gången!
    Hur mår du nu? Vilken vecka är du i ich har magen växt mycket?

• Susie

Myran6801, Tack! Ja, snart är det din tur! Jag kommer hålla alla tummar för att det ä dax för ert lilla barn att bli till nu!{#lang_emotions_flower} Ursch, tycker så synd om dig och vad du fick uppleva och på vilket sätt som du skriver{#lang_emotions_cry}. Du är så stark och det kommer att göra att du tillslut blir gravid och inte ger upp! Men det är så svårt att peppa nån annan, jag kan inte ens förstå att det har hänt mej, och snart är det er tur! Du vet ju, om det är till nån tröst alls, att du kan bli gravid så såklart så blir det ju så snart!
    Jag vet vad du menar.......de som plupp plupp plupp......förstår det inte heller.... Jag hade ju den enorma lyckan att bli gravid med min dotter naturligt på vårt första försök.........men nu fick jag minsann kämpa som sjutton. Jag vet inte vad det är som gör att det funkar för vissa gåg på gång och för andra tar så lång tid.....förstår det inte, man jag är så glad att kunna släppa den ångesten nu!
    Kram till dej!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen