• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Tjorven, Åhhhh förstår dig så väl, men vad ska man göra mer än att hoppas.... Ha ha ha! Va gulligt att Viola är lik dig som liten! snart har du din skrutt det hoppas jag verkligen! Många Kramar till dig!

Myran, HjärtaHjärtaHjärta Fy vad lessen jag blir, vill bara krama dig! Livet är så orättvist Har inga ord men hoppas på mirakel att det inte blir mer än spottings!  

• Susie

Tjorven, Nu ser jag att du menade att du var lik Tjorven ha ha ha! Ja Viola är väl lite Tjorv över men hon är ju så liten än så det är svårt att veta

• Susie

Myran, Gud vad jobbigt för dig vännen...Det låter inte alls kul att va iväg på jobbresa i det läget, förstår dig så väl men jag ju inte sätta mig in i din sits av att du känner att det är kört... .,-( Jag hoppas verkligen inte att det är så och än finns det hopp, snälla ge inte upp, du är inte så gammal alls och jag tror att det är meningen att du ska få ett barn och guldägget som kämpar för att bli en bebis finns där om du bara orkar fortsätta kämpa ett litet tag till.....Men förstår att orken tar slut, hoppet likaså..... Jag hoppas inte det är kört ännu, men Om det nu är så, gör ni några fler Ivfer i Danmark då som planen var innan inseminationen? Jag tycker enbart du ska satsa stenhårt på IVF och därefter fundera på vad ni vill göra..... Många tröstkramar till dig vännen!

• Susie

Tjorven, Jag hoppas och ber att det är NU i dagarna du kommer bli gravid, nu håller vi tummarna för rejäl molvärk, nidblödningar och fortsatt ömmande bröst och gärna ett illamående på det! HjärtaGe inte upp Tjorven! Många Kramar!

• Susie

men Cah.........KÄRA NÅN! Hjälp vad rädd jag blev när jag läste om Moderkaks avlossning som ju är väldigt farligt. Men ååååå så skönt att allt gått bra! GRATTIS och åter GRATTIS till Lilla Elsa!!!! HjärtaHoppas du snart återhämtar dig så du orkar njuta av din dotter dygnet runt. STORA KRAMAR till dig och familjen och TACK o LOV att det gick bra!!!!

• Susie

Myran, Gulliga du själv! Jag är säker på att du kommer att få uppleva lyckan av ditt barn snart HjärtaIVF är ju inte att likna med insemination...så så får du inte tänka! Måste du ta kontakt med nya läkare osv igen? Jag trodde kanske kontakten med Dk och distansläkare redan var klar så det bara är att köra på.....Är det kört än då? Jag håller tummarna vännenHjärta

• Susie

Myran, Läste ditt inlägg till Cah och nu får jag sånna tårar i ögonen......... "Gör såhär " Jag kan inte säga nånting och jag hade exakt samma känsla när vi försökte.......Tänk om vi kunde ses och bara hälla i oss en massa vin , gråta o prata och kramas och sen blir du gravid! Nej jag vet inte vad jag ska säga......Jag hoppas bara att den jäveln håller sig borta! Om det bara kunde vara så nu! STOR KRAM till dig vännen!

• Susie

Fy, nu sitter jag o kollar på Kalla Fakta och tjuter så tårarna sprutar....Jag som lovat mig själv att inte titta på det för jag vet hur illa berörd jag blir och nu kommer jag inte våga lämna barnen på förskolanGråter

• Susie

Hej tjejer,

Myran och Tjorvis hur har ni det? Skickar över lite pepping såhär på en riktigt mulen Göteborgs väders Måndag  Hjärta!

• Susie

Tjorven Tjorven Tjorven,Hjärta

Tack själv för all din pepping och alla fina ord du skrev!!!! 

Jag hoppas så mycket att dina fina ägg ska få bli ditt barn. Du har ju haft flera fina embryon tidigare och det låter som en bra plan att sluta med immunbeh. och medicinen som tyvärr verkar ha påverkat på ett negativt sätt på dina ägg. Lotta verkar veta vad hon gör och om du mår så bra efter hennes besök så ska du ju verkligen fortsätta!
    Vad spännande! Aten alltså! Hur känner du inför Hysterioskopin? Förlåt om jag igen missat, men har du fått nån diagnos på att det finns ärrbildningar eller liknande som gör att du valt att göra den operationen? Jag blev lite nervös när jag läste om den, livmodern känns ju så känslig men det finns säkert många skäl som gör att du har valt den gumman! Kan du om du orkar berätta lite mer om den och vad tanken är och då börjar ni om med FET och Ivf 2012? Många Varma Kramisar till dig!

• Susie

Tjorven, Tack snälla du!

Mina tjejer mår bra och tiden går väldigt fort! Lilla Viola, hon är ett lika stort charmtroll som sin syster. Skrattar med på ett lite tillgjort sätt vid tex frukostbordet så fort vi andra skrattar o skojjar....Hon är så go!  På två dagar gick hon från att sitta lite lagom stadigt med kuddar runt sig. åla sig som en krokodil överallt till att dra sig upp till stående, står överallt hon kan, sitter helt utan några problem, sätter sig från liggande, kryper och försöker ta egna stegFörvånad! allt detta hände under två dagar! Så nu har jag haft ryggskott 2 ggr under 2 veckor ! allt jagande......under en vistelse i badrummet när jag fixar mig i ordning bär jag ut henne till hallen ca 15 ggr i snitt! annars gröper hon med fingrarna under badkaret, sliter i toaborsten eller bara ska stå vid badkaret där det kan vara halt....ja du ser säkert hr min vardag ser ut Min stora tjej bråkar dagarna i ända men det är OK, jag känner henne och hennes humör vid det här laget HA HA HA!

Gud, va jobbigt att få veta om dold clamydia :,( Blir lessen för din skull! Tack för att du förklarar om allt, det låter sååå bra med operationen!!!! Jag hoppas att det ska hjälpa dig verkligen framöver! Vad spännande det blir att flja dig i Jan. Du åker på Fredag skrev du? Vill skicka över en massa styrka och varma kramar fr en lyckad operation och en trevlig resa. STOR KRAM och ta hand om dig nu!    

• Susie

Myran kära vännen,

Har inte lyckats få till ett svar till dig, vill så gärna inte vara för kortfattad och då tänker jag att jag ska skriva när jag har lite mer tid.....den tiden känns aldrig som den kommer ! Alla fall, Vad skönt att du har bokat en tid för kommande behandling! Det är ju en lättnad att ha en plan framför sig när allt känns tungt! Dessutom planerna på ÄD undertiden tycker jag är såå starkt av dig att ha kommit fram till det beslutet! Nu hoppas jag ändå att du ska få bli gravid innan men ändå så är det viktigaste är att du får bli mamma snartHjärta STOR KRAM! 

• Susie

Curly, Åhhh Inte kul! Du får göra det bästa av situationen och det verkar ändå som du kan njuta lite av din resa! Kram till dig och hoppas du är bättre!

• Susie

Cah, Känner så med dig och kan verkligen frstå dina känslor och ibland blir man förvånad över sig själv och hur man faktiskt reagerar annorlunda mot vad man hade trott. Jag hade ju också ganska tufft i början med mycket blodbrist och hela rummet gungade, var rädd att bära mitt eget barn och var själv rädd att mitt hjärta inte var bra eftersom jag undersöktes för misstänkt blodpropp. Även om Viola sov bra förrutom amningen varannan timme under natten så är det ju så det är. Det gäller att passa på att sova så fort man får en chans annars orkar man inte. Du kommer snart må bättre både fysiskt och psykiskt ska du se när vardagen börjar rulla på, när Elsa kommer ur den första nyfödd perioden och börjar växa, blir mer uppmärksam osv och när du kan komma ut lite med vagnen och på promenader i den härliga vintersolen sen. Jag tror inte det är så att man bara för att man fått barn fattar att man blivit mamma, det växer fram och fr mig var det så med mina båda tjejer att nån gång när de var runt 3 mån gamla började jag känna den där starka tillhörigheten och de riktigt starka känslorna, jag tror bara det är naturligt innan man känner sitt barn, och det är då man också förstår att man är mamma. KRAM till dig och lilla tjejen!

• Susie

Tjorven ÅHHHH! Vilken lycka jag känner inom mig! Allt du skriver om vad Penny förklarat, det låter som alla bitarna faller på plats!Hjärta

Den dolda clamydian känns ju som en stark orsak till alla misslyckade ivfer tycker jag.... Sååå glad att läsa att allt gått såå fint för dig! Jag känner en sååå stark förhoppning för dig och jag tror verkligen att det är så. Må Gott nu, nu har du fått veta allt du behöver veta, behandlats för allt du behövt behandlats för av någon som vet vad de pratar om. Jag tror att ni kommer lyckas naturligtHjärtaSkål

Många Kramar!   

• Susie
    GOD FORTSÄTTNING KÄRA VÄNNER!!!Plus

Har inte lyckats vara inne sen i december och haft en enormt stressig period i mit liv de senaste 4 veckorna, men nu äntligen känns det lungt!
    GRATTIS CURLY!!!!!!!!!! Så himla härligt!!! Äntligen!!!{#emotions_dlg.flower}  SoligHjärtaGravidBaby Du väntar väl på första Vul nu antar jag? Hur känner du dig? Kram!

Tjorvis, Hur är det med dig? Har ni börjat försöka hemma nu? Snälla uppdatera lite, jag är ju inte med och träffar er när ni ses och jag vill inte missa nånting! Har tänkt på dig och även Myran så mycket och hoppas att det snart är er tur! Kram!

Myran, Hur är det med dig? Hoppas du mår fint och att planerna går framåt? Ser att du söker en en gyn osv, men du får gärna skriva lite vad som händer, vill så gärna kunna följa med oftare men har det så himla stressigt i vardagen och ikväll är första kvällen på säkert en månad som jag har tid att surfa lite. Tänker på dig så mycket på dagarna och undrar hur du har det. Håller alla tummar och 2012 måste ju bli ert år gumman! Kramar!

Cah, sicken liten söt tjej! Underbar........Så skönt att ni nu är hemma och kan fortsätta leva på Kram Kram!

Min lilla Viola fyllde 1 år den 5e och igår var det stort släktkalas! Hon är bara helt ljuvlig ungen!!!!{#emotions_dlg.flower}HjärtaSååå charmig och en riktigt tuff och glad tjej! Hon har haft det jobbigt under en månad nu med en massa nya tänder och efter julafton fick både hon och min andra tjej vinterkräksjukan Hon har vart helt ur balans vad gäller både sömn och mat men nu äntligen äter hon och är glupsk som den lilla tjej jag känner. Hon går en massa och är ganska så orädd men lagom försiktig och det är bara så kul! Det händer såååå mycket från 10 mån och nu runt 1 år att man hinner knappt köpa nya kläder, ändra matvanor eller säkra upp hemmet, allt går i ett rasande tempo från 06 på morgonen men jag är så lyckligHjärtaÖNskar inget hellre än att alla fina här inne snart får njuta av era små. Många Kramar till er!            

• Susie

Curly, Tack snälla!
    Vad spännande det blir framöver nu för dig! Förstår att du är otroligt spänd över om det är två eller en liten du väntar!!! Wow! Jag tycker det är lite vanskligt det där med Vul, då det kan vara svårt att se så tidigt (beror säkert p var man är), jag har bara läst så många historier med besvikna och ledsna mammor som fått tråkiga besked trots att allt varit helt normalt bara att Vul gjorts så tidigt. Såklart kommer det gå fint för digHjärtamen tycker inte man ska försöka få till ett Vul tidigare själv bara. Gud såå härligt, är så lycklig för dig och vet ju hur det känns!
    Det fina du skrev om mitt inlägg.......du, jag skrattade såå och kände mig så lycklig idag då min busunge gjorde nåt riktigt härligt.....Jag var säker på att hon var i sitt rum och plockade med sin plocklåda, kollar henne såklart efter en kort stund men höll på i köket och hörde ju att hon satt och plockade med sina små klossar......   trodde jag.....HA HA HA! När jag kommer in i hennes rum så är det tomt! Jag skyndar ut i vardagsrummet och allt jag ser är vår Alladin låda uppochnervänd på golvet med chokladpraliner utspridda, kollar fort efter lilla skruttan och ser henne inte, böjer mej ner och ser henne sitta under och bakom vårt matsalsbord full med choklad runt om munnen, halva tröjan och en stor bit i handen, hennes min och blick när jag såg henne....Herre guuud så jädra gulig man får vara! Hon är ju bara lilla bebisen!Hjärta
    Kram till dig! 

• Susie

Curly, Wow! Va härligt! Nu är det bara att stå ut och vänta och snart kommer ni få se det lilla hjärtat som slår.
    Många Kramar!

Myran kära du, skriv när du har tid, jag är ju så dålig på att höra av mig i perioder. KRAM!

Tjorven, Tack söta du!

Oj, men Oj.........Har dessa prover inte tagits på dig tidigare? MEN va himla skönt att få ett svar!!!! Nu har ju fler och fler saker upptäckts och äntligen kommer du ju få hjälp med det som behövs, nu är ni såå mycket närmare er lilla bebis vännenHjärta Förstår att du är väldigt less men tror och hoppas du kan se ljuset i allt kämpande nu!
    Kramar!!!!         

• Susie

Curly.....FY vad jag känner med dig. Så fruktansvärt orättvist livet är Blir så lessen för dig. Jag hoppas snart du är gravid igen och att du ska kunna gå vidare, men nu förstår jag om allt känns hemskt sorligt och tungt. Skickar en stor varm Kram!Hjärta

• Susie

Curly, Förlåt......jag har en fråga, har inte hört att man får tabletter för att sätta igång förrut, jag trodde de ville att kroppen ska ta hand om det själv, men antar inte. Det var väl samma läkare som såg hjärtat väl? Förlåt, jag antar att jag nojjar och griper efter halmstrån....STOR KRAM!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen