• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Här hittade jag tex en liten beskrivning att det är viktigt med VAR de placeras.

Your physician will perform an abdominal ultrasound in order to determine the best place inside of your uterus to deposit your embryos. This is usually in the space at the very top of your uterus. Once this location has been found, the embryos will be pushed out of the catheter and into your uterine lining

http://www.sharedjourney.com/define/transfer.html

Det är säkert inget nytt för dig Tjorven, men ville alla fall skriva det och lite om mina egna tankar!

Kram!

• Susie

Godkväll tjejer!

Kikar in lite snabbt för att säga att jag sen kl 06 imorse är inlagd på förlossningen fram till mitt snitt
    Vaknade imorse av att det kändes som vattnet gickFörvånad, det var en blödning. Allting e OK och livmodertappen e inte påverkad men går på Bricanyl och har enbart sängläge.....sååå trist men skönt att de har koll! Det mest jobbiga är att jag inte får träffa min skrutta förrän jag kommer hem härifrånGråter...kanske om 8-9 dagar i värsta fall.....Gråter, sjukhuset har vinterkräksjukan och bara partner är tillåten som besökare.
    Ska surfa runt lite en stund innan jag ska försöka sova, men ska väl få göra en CTG kurva till innan det e dags att sova!

Tjorven, Tack snälla! Gud vilken härlig läkare du har som stöttar dig i det här! Kör på! Gud va härligt!
    Japp...... Holte! Jag ger inte mycket för hans bemötande men har hört många som blir gravida med just han som läkare.....säkerligen bara strunt men vad gör man inte för att öka sin chans!? KRAM!

Myran, Skönt att mensen sköter sig! Jaha du hade också Holte?! mmmm det  tåls att fundera på!
    Har ni haft sex den här gången?....Tänkte bara på dina uteblivna spottings! KRAM!

• Susie
    Hej tjejer,
    Tack snälla för era söta tankar!!!Hjärta
    Jag tänker på er så mycket och blir galen om ni inte får plus nu, jag tror verkligen på er ALLA! Ska bli så spännande att följa kommande ÄP o ET hos er!

Cah Gott Nytt år till dej med! Det här året blir ett lyckoår för dig hoppas jag verkligen!
    Många Kramar!

Myran, darling.......Vad ska man säga!?! Är du helt säker att den e på intåg eller har den redan kommit? Jag har tänkt som dej flera tusen gånger och för din del hoppas jag in i det sista att det faktiskt kunde vara så att du får fira ikväll utan menshelvete! Har du nåt test att tjuvtesta med?! Annars har vi ju kommande små sötisar, många och superkvalité ska det bli! HjärtaTänk på det som...var det Embla eller Tjorven som skrev? När de bytte metod!
    Håller tummarna stenhårt för dej, och ber varje kväll
    Gott Nytt år till dej! STOR KRAM!
  • Susie
    Hej Myran!

Tack va gullig du är!HjärtaTack för skålen! Sluuuuurp!DrömmerTungan ute
    Min man är med vår dotter hos vänner o firar nyår just nu och han laddar upp foton och videos på FB till mej Fick nyss ett kort på henne iförd nyårsblåsan Idag på dagen en video när hon åkte skridskor med sina nya griller!
    Njut nu av champagnen för snart är det över, drickandet alltså
    PUSS & KRAM och ett Riiiiiktigt Gott Nytt År till dej och er!
  • Susie

Poussin, HEJ! Välkommen hit tänkte jag börja att skriva! Tack för dina söta och uppmuntrande ord! Va tråkigt att höra om er väg hit men hoppas nu att det ska gå fint vid nästa IVF. Vad har du för datum osv för start?

Myris Hej!!!! Åhhh förbannade spottings!!!{#emotions_dlg.djavulsk} Jag känner igen det! Hoppas nu att mensen kommer igång så att inget strular till sig! Men samtidigt, är det omöjligt att de skulle göra Vul på lördagen eller söndagen?! Det borde väl inte alls vara ett hinder egentligen, de har ju öppet liksom? Du får ringa o fråga på måndag när du vet mer...men vet ju att tiden känns långsam dit! Har för mej att det va liknande för mej en gång att det inte blev dag 6 el 7 som sprutdag som va tänkt och läkaren tyckte mina blåsor va små....men blodprovet säger ju mer
    Ja, visst är det underbart fint ute!!!! Älskar det också och önskar jag kunde vara ute som förra året i pulkabacken osv..
    Stor Kram!

Lite ego, hoppas det e OK att jag skriver lite här om mej ibland? Försöker att inte skriva fööör mycket om MITT läge då det ju faktiskt kan va jobbigt osv.......
    Alla fall Myran, eftersom du frågade lite
    Det e fortfarande den 5e som gäller....Jag har fått sluta med bricanyl tabletterna nu eftersom allt ser så bra ut och det e skönt! Blev skakig o matt av dem. Blödningen har upphört helt och än så länge inget nytt som tur är! Tiden går hemskt långsamt! Men visst funkar det. Jag har ju datorn som tur är och ser fram emot måltiderna och försöker spendera kvällarna i Tv rummet tills sent så man sover gott...... Vaknade dock imorse vid 4tiden o frös Har fått täcke men kan inte somna om, fy så irriterande! Man vet ju att man behöver sömnen mer än nånsin nu innan! Kanske kan söva lite gött efter frukosten sen Drömmer.....som jag redan lääääängtar till !
    Annars så får man ju helt enkelt bara tänka på vad man ska få ut av det här......och det glömmer man ju inte! HjärtaGömmer aldrig hur man har kämpat och gråtit o längtat efter den här lilla! Endel säger att liksom allt som varit plötsligt ligger i skuggan och att de nästan glömt att det var så jobbigt......Det har jag väldigt svårt att förstå faktiskt, jag glömmer verkligen inte alla er som fortfarande kämpar och känner så med er och för mej e det inget man bara glömmer...allting och då har jag ju ändå min skrutta!
    Ses lite senare kanske! Kramar till er!

• Susie

Hej Myran!

Precis, de borde nog göra ett VUL till på måndag och som sagt så säger blodproverna mycket enligt vad jag fattade! Minns fasen inte hur jag gjorde med mina spottings, irriterande! Om jag nu väntade eller inte till den riktiga blödningen kom igång eller inte!? Har du inget nummer typ journummer eller sån där minicall du kan ringa, för som Anlo skriver kanske du kan börja spruta idag då.....?
    Vet du, en annan sak, lite kul.....tänkte bara om du känner för det......Det finns en tjej här inne med nick Solskina som har förmågan att "spå" eller känna av tex datum när man blir gravid eller helt enkelt en känsla osv. Förstår att det kan vara känsligt i ditt fall gumman men man får ju ta det lite med en nypa salt. En vän till mig tipsade om henne då hon haft väldigt rätt i mycket med det hon förutspått. Min kompis stämde det nämligen på. Jag skrev till henne i Aug 2009 när vi fortfarande försökte hemma i sänghalmen och just fått veta att vår Ivf skulle starta i Jan och frågade om hon kunde se ett möjligt datum eller få en känsla om vi skulle lyckas eller inte osv. Jag fick svar nästan direkt och hon skrev" 5Förvånad "Jag får en stark känsla av siffran 5". När jag frågade henne igen om hon trodde det kunde ha att göra med att jag kanske blir gravid snart (aug 2009) och kanske skulle få ett BF i MAJ (månad 5)kanske? Då skrev hon nej. Nej inte i Maj, ni kommer lyckas genom er Ivf och jag ser er med barnvagn. Du kommer få en flicka till".
    Hade helt glömt bort den här koversationen vi hade haft och antog bara att det inte stämmer tills min kompis påminde mej idag. 5e Jan!!!??? Sa hon inte 5??? Dessutom är det liiiite speciellt att jag blev gravid den 5 MAJ.................. Alltså tre femmor här och väntar en flicka.
    Ville bara skriva det, för tyckte det va såå himla coolt! Ifall nån vågar sig på att fråga henne
    Kram Kram!

• Susie

Hej Myran!

Men, då är det ju en annan femma Om det står tydligt i dina info papper att du ska börja på dag två med riklig mens så är det ju givet att du ska börja då oavsett vilken dag ÄP eller Vul infaller på.... Börja idag som du tänkt! Har aldrig hört nåt om olika dagar.......jag fick ingen info alls på det sättet.
    Vi är lika du och jag....kontrollfreaks! Eller så har vi blivit det vartefter vi utsatts för prövningar. slappna av du och ta akupunkturen när hon har tider för dej, skitsamma om det inte blir exakt som du tänkt dej, allt hänger inte på det! Nu gäller det att den korta metoden är DIN grej och att du får fler än 1 topp embryo, fast ett räcker ju men jag hoppas sååå att det kan bli fler så det ökar era chanser!Hjärta Tänk på mej.....jag gick på akupunktur, badade varmt, skötte både rökning och knappt nån alkohol osv det första försöket och vid FET....då hände inget. Vid sista....rökte jag liiite, drack ett o annat glas vin, fick reaktion av sprayen och fick byta, hade huvudvärk, tog en spruta på eget bevåg då de ordinerat fel dos, utsattes för enorm psykisk påfrestning mitt under själv ÄP av läkarenDemon!!! Va jättenervös inför ET och att läkaren igen skulle utsätta mej för det samtal han hade med mej under ÄP.......och allt kändes hemskt jobbigt efteråt. Det var ju då det hände, det va den gången jag blev gravid....så häng INTE upp dej på småsaker som akupunkturen, fel dag osv osv Det här kommer att gå vägen ska du se!Plus
    STOR KRAMIS!!!

• Susie

Glömde.....
    Om du vill skicka ett mejl till henne, hon som spådde mej...Jag fick svar av henne igår när jag berättade att det stämde så hon är fortfarande aktiv
    Sök på alias "Solskina" eller lägg bara ett litet meddelande och hänvisa att jag tipsat
    Kram!

• Susie

Myran
    Tack!
    HA HA HA!
    Ja....såklart du ska skriva henne, hon "spår" ju inte utan känner ju bara av utifrån ditt mejl...kanske att du får lämna lite info...liiite alltså i vart du befinner dig i allting, tex att ni ska göra er sista ifv (alla fall på Cvl) osv...
    Du gör som du vill, det e ju ändå inget man "tror på till 100%"  direkt...men hon har haft MÅNGA rätt!
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen