• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Tjorven01, Åh fy vad jag känner med dig! Håller alla tummar som finns för att det ska ta sig nu!
    Jag måste igen få fråga vad läkarna anser att orsaken till att det inte har blivit något? Hoppas nu för dig såhär innan JulHjärta

Hur går det för er andra?

• Susie

Tjorven01,
    Fy va hemskt jobbigt för er! Otroligt frustrerande! Jag hoppas inte jag drar igång nån negativ känsla eftersom jag frågar annars får du säga ifrån för det är verkligen inte meningen. De försök ni har gjort, så har ni alla fall fått fina embryon, men de fäster inte? Vad skönt att du har en läkare som är så engagerad och har tagit så många tester osv. Har de kollat genetiska orsaker på nåt sätt? Har de kollat dig för bakteriell vaginos? Förlåt men vill verkligen väl men vad vet jag!?!
    Nu har du ju alla fall fått svaret, INGET är fel och det är ju bara att hoppas nu då.
    Kram till dig!

Maarojj och pp08{#emotions_dlg.flower} Fy va trist! Bara nya tag och se framåt mot nästa försök. Kram till er!

Djurgårdsrutan, åh vad ledsamt, jag hoppas verkligen att allt ordnar sig till det bästa för er lilla tjejHjärta

Myran, Hej vännen! Jag tänker på dig men vet ju att det är ett tag kvar, men inte länge nu!!! och med tanke på korta metoden så går det ju på ett kick när du väl börjar! Skönt att du gillar julen, jag med!!!! då är det lättare att njuta den här tiden och snart är det den 30e! Kramis!

• Susie

Tjorven01, Ja men gud då har de verkligen kollat allt ju! Hur är det med trombyl och det man läst om att många får små blodproppar i livmodern utan att veta om det och att embryot inte fäster? Har för mig att Cvl inte tror att Trombyl skulle hjälpa och därför inte skriver ut det?
    Då är det nog bara så att ni faktiskt haft otur tror jag och hoppas nu att det här lilla frysta är eran bebis som ni väntat på!{#emotions_dlg.flower}

• Susie

Hej Myran vännen!

Va trist att det inte tog sig..... Vet ju så väl hur hoppet inte överger en även om man vet att chansen är liten.
    Än ska vi väl inte helt ge upp, mensen kan ju bete´sig konstigt och att man faktiskt är gravid trots allt. Allt är möjligt gumman! Hursomhelst, hur räknar de nu ifall din mens nu kommer igång...När exakt börjar du med sprutorna sa du nu igen? Kommer vara här och kolla till dig det vet du!Hjärta
    Förlåt för att jag e lite förvirrad men har haft det lite upp och ner med humöret här och är lite orolig o lessen av det som framkom på UL att moderkakan fortfarande låg för öppningen...dock liiiite. Ska tillbaka på UL den 14e för att se om den är kvar, är den kvar så blir planerat snitt om 3-4 veckor .....Vi har heller ingen specialvård för för tidigt födda barn här och råkar jag på en blödning blir det ambulans till ett annat sjukhus 7 mil bort   Har fått Bricanyl ifall jag får sammandragningar, vilket inte får hända för min del och därmed bara ta det väldigt lungt. Ska på tillväxt UL också den 13e och från att ha oroat mej för en stor bebis som Bm hotade mej med om jag fortsatte äta sött så har nu rollen bytts ut till ett tillväxthämmat barn då måttet inte stämmer eftersom min lillla älskling ligger i tvärläge, nåt som också känns sådär Känner mej orolig för det mesta just nu, både för snitt, akut snitt, blödning, ambulans, för liten bebis, att bebis har navelsträngen runt sig, att bebisen inte får syre o allt vet vad som snurrar i huvet dessutom har jag fått samma fruktansvärda smärtor upp i muttan som med dottern........ det e never som kommer i kläm när barnet tynger på nedåt, alla får ju inte det. Så fort jag ställer mej upp så är det kört, känns som att få en sylvass 30 cm nål upp mellan bena in i magen ungefär....så mest står jag förstelnad och bara flämtar, ibland hjälper det lite att "lyfta bebisen" (magen) uppåt så kan man ta sej fram några meter Gråter
    Jag vet att det här inte är något att vara hysterisk över.......men man e ju orolig ändå, ville vara skriva av mej lite till dej! Stor kramis!

• Susie

Cah och Tjorven,

Tack snälla! Jag vet ju att det här inte är en gravidtråd och ska verkligen inte beklaga mej när jag vet hur stark er längtan är osv. Alla fall så håller jag mina tummar för er verkligen!

Tjorven, När blir frysförsöket av nu igen? Glömer datum så lätt

Jag läste lite om det här med moderkakan (föreliggande), att den ligger för som den gör på 0,4-1% av alla graviditeter, noch då på mej. De vet inte varför men det finns en stor koppling till operationer, tidiare kejsarsnitt och ärrvävnader......Tänkte på det vi diskuterade om VAD det är som gör att det inte tar sig för er och VAD det var som gjorde att det inte funkade för oss tex. Vi vart ju också helt friskförklarade o har ju barn sen innan. Nu fick jag alla fall ännu mer insikt i att de fasktiskt antagligen "missat" (eller läkaren som gjorde vår utredning som jag inte kan rekommendera och som skötte ALLT från början till slut på ett väldigt oproffsigt sätt och slarvigt och förvirrat)att jag har ärrvävnad antingen i livmodern eller innanför livmodertappen då jag opererades för 3 år sen för grava cellförändringar vilket jag själv hela tiden hävdat var anledningen till att det inte blev nån bebis, men det skrattades bara bort!Demon Dessutom frågade läkaren mej på Vul häromdagen om jag opererat mejFörvånad. Sånt gör mej grymt lessen i efterhand när bitarna börjar falla på plats!
    Kram till dej!

• Susie

Djurgårdsrutan,

Åh va skönt att det är klart nu! Hoppas skruttis återhämtar sig bra och att det flyter på bra för er nu! Inga fler operationer! Kram!

• Susie

Tjorven, Men OJ! Vilka framsteg! Gyd va skönt det måste vara att de verkligen kollar ordentligt ändå men konstigt att de inte testade Levaxin ändå! Men då kommer du alla fall få det utskrivet ju, jag hoppas det går fort att komma fram till hur mycket du behöver för det verkar vara en svår balansgång det där! Förstår att ni vill avvakta FET tills du börjat ta Levaxin! Skönt att ni har kommit vidare!!!! Kram till dig!

• Susie

Tjorven, Ja, TSH ska väl ligga under 2,0 helst för att vara bra? Hoppas nu för dig! Du får uppdatera såklart!

• Susie

Cah, konstigt, jag har lst överallt att det ska ligga under 2,0 och helst mer pressat. Tycker du ska ifrågasätta det igen!

• Susie

Hej Tjorven!
    Men Gud det låtter hoppingivande! Vilka läkare du har! TPO antikroppar, det har jag läst om förrut. Det är väl de antikroppar som "dödar" celler som inte ska vara i kroppen, överreagerar om jag minns rätt, men har kanske helt fel. Va skönt att du kommer vidare och tack o lov har du ju tiden på din sida om det är en tröst!
    Kram!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen