• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Tjorven....Kanske lite dravvel nu, förlåt mig, det får du räkna med...såhär på fredagskvällen och ett par glas rött

Det där du säger om 8 IVF................ Jag e ju inte dum.....Jag förstår att du såklart känner att det kanske inte finns nåt hopp.....Men i min egen lilla värld och det jag baserar den på så spelar det ingen roll om det är 3 IVFer, 1 IVF eller 8......Vill inte bli för ingående djup (fykkesnack HA HA HA!) för att jag tror verkligen att det är så. En person har inte blivit gravid naturligt på 2 år...men blir det på 1 IVFen trots "bara" 4 ägg som var befruktade......En annan hade 13 ägg som blev befruktade varje tillfälle och blev gravid 4e Ivfen, Jag blev gravid första naturliga försöket (ÄR SÅ OERHÖRT TACKSAM för min lilla tjej! ) , ta då in att jag och sambon rökt sen vi var 15 år gamla, inte idrottat sen vi var 17 år och "partajat" en heeel del.... Sen blir vi inte gravida på 2 år naturligt, trots samlag ca 8 dgr i sträck varje månad.....Inte ens på första IVFen eller andra (FET) blev jag gravid trots att jag enligt läkarna på cvl borde ha blivit gravid innan IVFen.....Jag vill INTE att det här ska låta som ett nedslag för dig vännen utan som mer fakta.... hoppas du fattar vad jag menar, vill bara få dig att se ett nytt perspektiv utöver alla studier, vad läkare säger o allt du läst......... Våra resultat, sa de att de aldrig sett på CVL........ Vi var ju chockade hur de la fram det då vi trodde nåt var fel innan vi fattade vad de menade..... Vi hade ju extrema bra resultat.............. det jag vill komma till Oddvar beskrev det som " Hade du kunnat bli gravid naturligt, och det hade fungerat på det sättet hade ert snitt varit en graviditet varannan månad......eller några månader i rad....Dravvel dravvel, du får inte bli nedslagen av dessa ord, Men vet du hur dessa ord och "utlovningar och  att jag blev gravid direkt med min första dotter" slog ner på mig.......... Jag grät och slet mitt hår under den "lilla" tid vi försökte....och vi lyckades ju inte förrän tredje!!! Varför???? Jag borde ju lyckas jämt enligt alla undersökningar...... ALLT jag vill komma fram till Tjorven är, att 8 Ivfer innebär inte att du är hopplös utan bara slumpen.....DET är vad jag är säker på! Annars hade alla de andra inte lyckats eller misslyckats..... Förlåt för allt det här, ville verkligen bara skriva till dig och ge dig en annan inblick och hopp om att din chans är lika stor som vid 1a ivfen! KRAM och snart är det dax!

• Susie

Tjorven, Alla tummar inför imorrn! Lycka Till nu! Kram!

• Susie

Myran, Hur är det med dig? Jag håller tummarna sååå och hoppas hoppas hoppas! Stor KRAM!

• Susie

Tjorven, Åhh fyra fina ägg! Vad glad jag blir, jag håller alla tummar att de befruktats och att allt ser fint ut för ET, vet du hur det har gått? Tänker på dig och håller tummarna stenhårt nu! KRAM

• Susie

Tjorven, Åhhh Jag förstår! Va spännande! Har ni gjort ICSI förrut? Så nu är de befruktade och ska bara dela sig fint Underbart tjorven! Ser fram emot att få höra hur det går och jag hoppas sååå att allt går riktigt bra nu. Hoppas så för dig och MyranHjärta KRAM!

• Susie

Hej Myris!Hjärta

Hur känner du dig? Vilken dag är du på sen insem.? Några känningar gumman?
    Många Kramar och håller tummarna sååå hårt för er!   

• Susie

Myran kära du....Jag hoppas o vad jag hoppas! Inga andra symtom som du inte brukar ha alltså? Det behöver ju verkligen inte vara så, JAG tror på dig och håller tummarna gumman! STOR VARM KRAM till dig och magen!

• Susie

Myran, förlåt jag ville fråga, varför tror du mensen är på gång? När brukar den börja? Hoppas så för dig vännen....... Vill så gärna för dig det vet du.....Finns här inne om du vill skriva av dig till mig men vet ju att du har de andra goa tjejerna! KRAM!

• Susie

Tjorven, Hur mår du tjejen? Hoppas och håller tummarna så hårt för dig och Myran nuHjärta
    Förstår att du känner dig nedstämd och upprörd över deras oproffsiga försök att få till en någorlunda bra planering och jag hade blivit rika upprörd som dig med tanke på det du skriver..... Nu ska vi verkligen hoppas att du inte kommer behöva oroa dig mer över vilka som är bäst osv och vilka kliniker som fungerat bäst för dig.......Hoppas så mycket att det är din tur nu med allt ditt kämpande! STOR KRAM och skickar över en massa bebis gos till dig från min lilla Viola som i dagarna har börjat ge mamma medvetna pussarHjärta hoppas du snart ska få uppleva det gumman! Kram och uppdatera gärna hur du känner dig!

• Susie

Tjorven...Jag glömde, Min Viola fick häromdagen kommentaren "Åhhh hon är ju en liten Tjorv"!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen