• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor

Hej! Vad gulliga ni är som tänker på mig! Det värmer!
    Det har gått bra idag!!! Jag vågade inte hoppas förrän jag fick telefonsamtalet från CvL med resultat från blodprovet, de ringde för 10 min sen {#lang_emotions_smile}
    Av mina många ägg så hade runt 10-15 st växt till sig och låg mellan 21 - 15 mm. Idag ska jag vila från Menopur och imorgon är det dax för ägglossningsspruta och på torsdag blir det ÄP! Jag är så glad och det känns skönt att det blir ÄP den här gången.

• Embla82
    Kakor skrev 2010-02-01 14:05:01 följande:
    Hej! Vad gulliga ni är som tänker på mig! Det värmer!Det har gått bra idag!!! Jag vågade inte hoppas förrän jag fick telefonsamtalet från CvL med resultat från blodprovet, de ringde för 10 min sen Av mina många ägg så hade runt 10-15 st växt till sig och låg mellan 21 - 15 mm. Idag ska jag vila från Menopur och imorgon är det dax för ägglossningsspruta och på torsdag blir det ÄP! Jag är så glad och det känns skönt att det blir ÄP den här gången.
    va skönt!! Bra att äggplock är inplanerat för dig också nu. Så får vi förhoppningsvis ruva ikapp sen!
  • Embla82
    Mickes puma skrev 2010-02-01 10:55:25 följande:
    Ska tänka på dig som ligger på CvL när jag är på Arlanda Superstort lycka till!!!
    Tack!! Ska du göra ett test på semestern då?! Det vore ju fint med både vämre och plus. Håller tummarna och ha en superbra semester!
  • Kakor
    Embla82 skrev 2010-02-01 14:08:18 följande:
    va skönt!! Bra att äggplock är inplanerat för dig också nu. Så får vi förhoppningsvis ruva ikapp sen!
    Hoppas vi båda får ruva! :)
    Brukar de i vanliga fall korttidsodla äggen så att det blir ET efter 48h?? 
  • Embla82
    Kakor skrev 2010-02-01 14:25:20 följande:
    Hoppas vi båda får ruva! :) Brukar de i vanliga fall korttidsodla äggen så att det blir ET efter 48h?? 
    ja, jag tror inte att linne långtidsodlar alls.
    Så är står det på hemsidan:
    Flera sammanställningar av jämförande studier mellan kort och lång odling visar att graviditetsfrekvensen inte blir högre med långtidsodling. Även kliniker som använder sig av blastocystodling i stor utsträckning, gör det på bara en del av alla behandlingar. Om man trodde att embryon verkligen blir ”bättre” av längre odling, så skulle förlängd odling förstås göras i samtliga fall!
  • Kakor
    Embla82 skrev 2010-02-01 15:02:01 följande:
    ja, jag tror inte att linne långtidsodlar alls. Så är står det på hemsidan:Flera sammanställningar av jämförande studier mellan kort och lång odling visar att graviditetsfrekvensen inte blir högre med långtidsodling. Även kliniker som använder sig av blastocystodling i stor utsträckning, gör det på bara en del av alla behandlingar. Om man trodde att embryon verkligen blir ”bättre” av längre odling, så skulle förlängd odling förstås göras i samtliga fall!
    Tack :) Det låter bra det, då blir det förhoppningsvis ET för mig på lördag.
  • Cahela

cookie: låter som ett toppenresultat för dig med äggblåsor!

Gift med A.
  • Mickes puma

Cookie27: Vad skönt att höra! Lycka till på torsdag!!!

• Kakor

Tack! Det känns som ett väldigt bra resultat! Nu finns det lite att hoppas på igen :)

• Piken

Embla82: Lycka till imorgon på äggplock! Håller tummarna för att det ska plockas flera guldägg imorgon!
    Cookie27: Låter ju lovande, härligt att det planeras äggplock!
    Det verkar som det blir vårt år i år eller hur?

Jag är lite nojjig, så jag har alltid tvättat rent sprutområdet före och efter sprutan.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen