• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Hhoppas

Hejsan!

Bra jobbat cookie 27. 11 ägg är ju bra. Gör ni IVF eller ICSI?

Jag har inte hört något från CvL så jag hoppas något har tagit sig iallafall.
    Annars var de inte meningen att det skulle funka den här gången.

Madde med Isak-06
  • anlo24

Grattis Cookie!! Kommer att hålla tummarna för dig.

Tänkte imorse när jag satt i väntrummet att kanske nån av er tjejer var där samtidigt :)

Jag har nu fått ökad Puregon dos från 150-225 IE. ÄP på ons.
    Blev uppringt av BM Ingela i em. Hon sa att 5-10 ägg var normalt. Att det är kvaliten och inte antalet som räknas.

Hur har du gjort med jobbet nu dessa dgr? Har du berättat, semeter eller sjukskrivet dig?

Kram

• Miramis

Hej alla

Finns det någon av er som kan berätta hur ni har upplevt CVL? JAg har två misslyckade ivf:en bakom mig som inte har lett till ET. Min nuvarande klinik vill inte göra några fler försök. De anser att ÄD är det enda alternativet, fast jag har inte kunnat få svar på varför. Jag har därför vänt mig till CVL och ska dit i mars. Min förhoppning är ju naturligtvis att de ska hitta något som "min" klinik har missat och att jag ska kunna göra fler försök innan vi går vidare till ÄD.

• Kakor
    Miramis skrev 2010-02-04 15:29:43 följande:
    Hej allaFinns det någon av er som kan berätta hur ni har upplevt CVL? JAg har två misslyckade ivf:en bakom mig som inte har lett till ET. Min nuvarande klinik vill inte göra några fler försök. De anser att ÄD är det enda alternativet, fast jag har inte kunnat få svar på varför. Jag har därför vänt mig till CVL och ska dit i mars. Min förhoppning är ju naturligtvis att de ska hitta något som "min" klinik har missat och att jag ska kunna göra fler försök innan vi går vidare till ÄD.
    Hej! Jag tycker att CvL är strålande! Har dock alrig varit på något annat ställe men jag har bara hört bra om dem också. Jag tycker att du ska kontakta dem och berätta så kan de i alla fall avgöra om de tycker att det är värt ett försök.

Lycka till!
  • Kakor

Tack allihop =)

Anlo: Jag har varit sjukskriven ett tag och alla på jobbet vet så jag har inte behövt hitta på någon orsak. Vilken tid var du där?? Vi var där i väntrummet mellan ca 8.35 - 8.45.

hhoppas: Det känns bra med 11 ägg. Vi gör IVF. Om de inte hört av sig så borde allt gått bra. Du kan ju ringa om du är fundersam.

Djurgårdsrutan: Det ska jag definitivt göra =) Med Tv-serier & lita godis..

• Miramis
    Kakor skrev 2010-02-04 15:43:45 följande:
    Hej! Jag tycker att CvL är strålande! Har dock alrig varit på något annat ställe men jag har bara hört bra om dem också. Jag tycker att du ska kontakta dem och berätta så kan de i alla fall avgöra om de tycker att det är värt ett försök.Lycka till!
    Ja, det har jag gjort. Ska dit Mars. Är dödligt rädd för att de säger samma sak som i Falun bara. Funderar lite på hur så många andra kan göra försök på försök utan att bli stoppade. Mig ville de stoppa redan efter första försöket. (Men de vet inte varför det inte fungerar!) Känns lite som att det beror på att vi gått via landstinget och inte privat. På CVL blir det ju privat så kanske blir man bemött annorlunda..
    CLV är en ganska lite klinik? Har de flera läkare eller har du fått "ha din egen"?

Tack för svar
  • anlo24

Haha. Då var vi där samtidigt. Jag kom kl 8.40.

Vilken läkare hade du? Jag träffade TorBjörn men tog bl pr först.

Kram

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-02-04 16:00:56 följande:
    Haha. Då var vi där samtidigt. Jag kom kl 8.40.Vilken läkare hade du? Jag träffade TorBjörn men tog bl pr först.Kram
    Vad kul =)
    Jag hade också Torbjörn.
    Kram 
  • Cahela

Miramis: Vad har du fått för diagnos av Falun? Hur många ägg har du fått fram vid ÄP?

Gift med A.
  • Embla82

Cookie, vad bra att det gick bra idag!! Kul att vi blir ruvarkompisar när du vart där på lördag

Jag fick i alla fall tillbaka ett litet litet pluttägg idag! Hoppas SÅ att det ska funka den här gången. Den här gången ska jag nog prova taktiken att försöka glömma bort att jag ruvar. Får se hur det går
    Miramis: Dom är totalt fyra läkare på Linne, alla lika duktiga. På undersökningar får man ta den som är i tjänst, men när man bokar samtal och vill planera upplägg och så går det bra att "välja". Hoppas dom kan hjälpa dig!! Du kommer i goda händer
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen