• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor

Det gick bra idag!! Ett ägg i magen och fyra i frysen! Ska försöka fokusera på annat än att jag ruvar men det kommer nog inte bli så lätt

• Häxan surkart

Hej tjejer, jag har gått på Huddinge men har troligtvis slut på våra statliga försök. Vi har bestämt oss för att såka till Linnékliniken men jag har lite frågor. Hur går ÄP och ET till? När får man börja (är det lång kötid?), Hur ofta måste man till Uppsala? Vad kan man göra här i stockholm? Är dom bra? Berätta det ni vet och vill dela med er! Tack!

• Mickes puma

Grattis alla nyblivna ruvare håller tummar och tår att det går hela vägen!!! Embla82, du kommer väl ihåg vad jag skrev om trådstartare :) Hoppas att allt går bra, skönt med lite ruvarsällskap ..

...dock börjar det oundvikliga närma sig. Åh det är så jobbigt sista dagarna innan mens!!! Känner absolut ingenting utom flytningarna jag skrev om tidigare.. Funderar på att tjuvtesta imorgon för att slippa den värsta ångesten sista dagarna, då är det ju bara att acceptera faktum :(

Varma hälsningar från Thailand!

• Miramis
    Cahela skrev 2010-02-05 16:22:12 följande:
    miramis: jag får inte ställa mig i kö (tror jag) förrän mina nästa två IVF:er är klara. har redan kollat på Avaklinikens hemsida i Finland. Har hört att den ska vara bra. Dyrt men då kan man köra något försök där i väntan på ÄD i Sverige. Sen står vi i adoptionskö oxå.En seriös läkare gör alltid VUL i samband med pergotime, jag har även fått lämna progprov efter beräknad ÄL.
    Det kan stämma att du inte får ställa dig i kö. Det beror helt på vad din läkare säger. Jag har som sagt var försök kvar men står i kö ändå eftersom läkaren bedömer att mina chanser med vanlig IVF är ca.1%.
    Jag har också funderat på att göra något eget försök med ÄD i väntan på att komma fram i kön. Känns ganska meningslöst att bara gå och vänta. Det troliga är ju ändå att man kommer att behöva fler än 1 försök.

Lycka till!
  • Embla82
    tiamant skrev 2010-02-06 16:25:02 följande:
    I dag har jag blivit ruvare, första gången vi gör ivf. Av sex ägg var det ett som utvecklades bra. Men vi fick inget till frysen, brukar man få det? Enligt Oddvar var det inte vanligt, men här innne tycker jag det låter som att alla får ägg till frysen...
    Grattis till ruvarstart. Jag frågade om det där med frysen eftersom jag inte heller fick något till frysen denna gång. Han svarade då att mer än hälften av alla behandlingar leder inte till några frysta ägg. Så vi är inte ensamna om det. 
    Kakor skrev 2010-02-06 18:09:58 följande:
    Det gick bra idag!! Ett ägg i magen och fyra i frysen! Ska försöka fokusera på annat än att jag ruvar men det kommer nog inte bli så lätt
    Grattis, det lät ju tipptopp!!
    Häxan surkart skrev 2010-02-07 09:31:02 följande:
    Hej tjejer, jag har gått på Huddinge men har troligtvis slut på våra statliga försök. Vi har bestämt oss för att såka till Linnékliniken men jag har lite frågor. Hur går ÄP och ET till? När får man börja (är det lång kötid?), Hur ofta måste man till Uppsala? Vad kan man göra här i stockholm? Är dom bra? Berätta det ni vet och vill dela med er! Tack!
    Välkommen hit Linneklinken är superbra tycker jag! Angående äp och et, vad är det du vill veta? dom ger väldigt bra information där så man kan fråga allt man vill veta. Men om du gått på huddinge tidigare har du väl gjort tre försök om dom tagit slut nu. För visst är det tre försök man får? Jag har hört att huddinge är mer som "löpande band" medan man på Linné får eget rum vid äp och dom är mkt omtänksamma och ser till så man har det bra.
    Hur ofta du måste åka till uppsala beror på om du väljer att göra alla undersökningar där eller bara äp och et. Det blir ganska många vändor dit om man gör allt där som jga gör, men jag tycker det är helt ok i alla fall. Då har dom ju superkoll på en
    Mickespuma, jag minns mycket väl vad du skrev!! Det har faktiskt fått mig att hoppas extra mkt på att det ska funka nu...men vi får se! Mensen håller väl sig borta för din del? Lycka till imorgon om du väljer att tjuvtesta. Jag håller tummarna!! 
  • tiamant

Embla: Tack för svaret! Tröstar lite. Hoppas att vi klarar det i alla fall.

• Embla82
    tiamant skrev 2010-02-07 18:56:20 följande:
    Embla: Tack för svaret! Tröstar lite. Hoppas att vi klarar det i alla fall.
    Jaa...nu ska vi klara det!!
  • anlo24
    Hej på er.

Vet inte om jag gjorde bort mig just. Ringde jobbet och frågade om jag kunde få ledigt ons-fre. Endast to gick. Sa då att jag måste vara ledig eftersom vi ska göra IVF på ons. Så då fick jag sjukskriva mig...

F-n känns nu som jag kunde skippat att säga nått. Hon frågade ingenting. Undrar om hon fattade vad IVF är?? Vet inte om det var bättre om jag börjat med och berättat om IVF o sen bett om ledigt.

Jag hade ju inte velat berätta nått från början. Men tänkte vara schysst. Tänkte säga att hon inte fick berätta detta vidare men fick inte fram det. Rädd att jag skulle börja gråta...

Så nu har jag ångest att hon säger nått. Främst till andra chefer.

Fan fan fan. Nu är ångesten dubbelt så stor {#lang_emotions_cry}
  • Turbomamma
    Anlo24: Förstår att det känns jobbigt men inte ska du ha ångest för det där- Förhoppningsvis så förstår chefen till dilemma och sköter det diskret. Du ska inte ens behöva säga att hon inte får föra det vidare. Tyvärr är det ju inte så självklart för alla chefer. Tror du att hon är en sån som snackar så tycker jag att du ska försöka ta mod till dig och ringa tillbaka och be om att hon håller tyst.

Själv berättade jag för min chef vid min andra behandling. Hon var så snäll och förstående och ordnade så att jag fick ledigt hela helgen... Var jätteimponerad tills jag fick veta att hon bara lagt in semester på mig. Enligt henne så hade man inte rätt att sjukskriva sig för planerade ingrepp (???). Verkar ju väldigt märkligt såhär i efterhand eftersom dom flesta ingrepp är planerade men jag orkade inte tjafsa. Nästa gång ringde jag helt enkelt och sjukskrev mig och det är väl vad jag skulle rekommendera till andra. Dessutom berättade chefen det för dom 3 andra cheferna och dessutom för en kollega till mig så mitt förtroende för henne var inte det bästa.

Men försök att inte tänka på det där nu utan fokusera på det du har framför dig istället. Kram o lycka till
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen