tiamant skrev 2010-02-06 16:25:02 följande:
I dag har jag blivit ruvare, första gången vi gör
ivf. Av sex ägg var det ett som utvecklades bra. Men vi fick inget till frysen, brukar man få det? Enligt Oddvar var det inte vanligt, men här innne tycker jag det låter som att alla får ägg till frysen...
Grattis till ruvarstart. Jag frågade om det där med frysen eftersom jag inte heller fick något till frysen denna gång. Han svarade då att mer än hälften av alla behandlingar leder inte till några frysta ägg. Så vi är inte ensamna om det.
Kakor skrev 2010-02-06 18:09:58 följande:
Det gick bra idag!! Ett ägg i magen och fyra i frysen! Ska försöka fokusera på annat än att jag ruvar men det kommer nog inte bli så lätt
Grattis, det lät ju tipptopp!!
Häxan surkart skrev 2010-02-07 09:31:02 följande:
Hej tjejer, jag har gått på Huddinge men har troligtvis slut på våra statliga försök. Vi har bestämt oss för att såka till Linnékliniken men jag har lite frågor. Hur går ÄP och ET till? När får man börja (är det lång kötid?), Hur ofta måste man till Uppsala? Vad kan man göra här i stockholm? Är dom bra? Berätta det ni vet och vill dela med er! Tack!
Välkommen hit
Linneklinken är superbra tycker jag! Angående äp och et, vad är det du vill veta? dom ger väldigt bra information där så man kan fråga allt man vill veta. Men om du gått på huddinge tidigare har du väl gjort tre försök om dom tagit slut nu. För visst är det tre försök man får? Jag har hört att huddinge är mer som "löpande band" medan man på Linné får eget rum vid äp och dom är mkt omtänksamma och ser till så man har det bra.
Hur ofta du måste åka till uppsala beror på om du väljer att göra alla undersökningar där eller bara äp och et. Det blir ganska många vändor dit om man gör allt där som jga gör, men jag tycker det är helt ok i alla fall. Då har dom ju superkoll på en
Mickespuma, jag minns mycket väl vad du skrev!! Det har faktiskt fått mig att hoppas extra mkt på att det ska funka nu...men vi får se! Mensen håller väl sig borta för din del? Lycka till imorgon om du väljer att tjuvtesta. Jag håller tummarna!!