• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Mickes puma
    Piken skrev 2010-01-27 07:02:15 följande:
    Mickes puma: Lycka till idag!
    Superstort grattis till dig!!!
    Tack (ska upp imorgon...)

Är det nån som vet hur förkylningar påverkar chanserna vid ET/FET?
    Är jättesnorig och har haft ont i halsen hela natten. Hoppas att jag inte får feber idag/inatt... Känns lite tungt nu när vi väntat i 3 månader på att få komma upp.
  • Embla82

mickes puma, jag var orolig att mitt immunförsvar var för bra och att min kropp skulle stöta bort embryot pga det, eftersom jag inte varit förkyld på över ett år. Så jag frågade om det och fick svaret att det immunförsvaret inte hängde ihop med vad som hände i livmodern...typ. Det är två olika grejer (men jag förstår ändå inte hur...för man har väl bara ett immunförsvar?)

Så jag tror du kan vara lugn, en förkylning påverkar nog inte. 
  • Cahela

till mig sa de när jag var där förra söndagen och var dålig att det inte var bra med feber men förkylning ok.

Gift med A.
  • Mickes puma
    Embla82 skrev 2010-01-27 12:26:49 följande:
    mickes puma, jag var orolig att mitt immunförsvar var för bra och att min kropp skulle stöta bort embryot pga det, eftersom jag inte varit förkyld på över ett år. Så jag frågade om det och fick svaret att det immunförsvaret inte hängde ihop med vad som hände i livmodern...typ. Det är två olika grejer (men jag förstår ändå inte hur...för man har väl bara ett immunförsvar?) Så jag tror du kan vara lugn, en förkylning påverkar nog inte. 
    Supertack för svaren! Vad skulle man göra utan alla er i tråden? Svaret är troligtvis ha mer ångest...
  • Piken

Mickes puma: Känner till ångesten! Men jag är väl förvirrad, tyckte att du skulle dit idag, men jag håller tummarna imorrn med, även om de börjar bli lite blåa {#lang_emotions_smile}
    Hur många hade du i frysen? Jag svara som Cah, feber inte bra. När jag var där för fet senast så sa det att det går bra att nysa och hoppa jämfota{#lang_emotions_smile}.

När går TPA syndromet över tro? Jag har fastnat i detta tvångsbeteende!

• Mickes puma

Tack Piken! Vi har 7 ägg i frysen, fick bra utbyte så jag blev lätt överstimulerad innan ÄP ( som många andra först inget, inget sen oops vad det vuxit många)... kommer att göra 3 eller 4 försök (om vi orkar med ångesten) sen ger vi upp. Vi har ett barn sen tidigare tack vare CvL och jag har två barn (modell större) från ett tidigare förhållande. TPA är något du troligtvis lever med under hela första trimesten. Den avtar dock något under vecka 10-11 (ca), för att öka igen vecka 12, sen avtar den helt :)

• Kakor

Då har jag varit på VUL, hade precis som förra gången många blåsor på gång. Den största låg runt 14 mm. Fått nya ordinationer gällande Menopur och så ska jag tillbaka på kontroll på måndag igen. Så det blir som vanligt att vänta och se... Fick lite konstiga doser den här gången 150 - 75 - 75 - 150. Men de vet ju bäst så det är bara att följa och hoppas på det bästa :)

• Cahela

cookie: hur många blåsor har du på G och vilken dag är du på?

Gift med A.
  • Kakor

cah: Jag har sprutat sen i fredags så dag 6 och jag hade väl ca 30-40 st på gång. Många fortfarande väldigt små så vi får se på måndag hur många som växt till sig :)

• Piken

Cookie27: Vad många blåsor, eller? Jag tror visst att de vet vad de gör!

Embla82: Lycka till imorgon!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen