• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

Oj, du måste vara superlätt stimulerad! Fick du bra bemötande på kliniken när det hände?
    Förra IVF-et i september började jag på 92, ökade efter några dagar till 100 och sen avslutade tre dagar med 125 och fick ett 20-tal blåsor. Nu fyra månader senare med 125 hela vägen blev det fiasko. Märkligt tycker jag.

Gift med A.
  • Turbomamma
    Susie skrev 2010-01-20 18:26:33 följande:
    Turbolina, Tack! Nu blev jag lite lugnare!Jaha, så du har gjort ET på helgen alltså! OK, då borde det ju kanske vara en möjlighet ifall allt ser bra ut på måndag.Ni verkar ju lite mer pålästa så jag får ju passa på och fråga, jag ska fortsätta ta Gonal i 6 dagar med samma dos, om jag hade 13 blåsor nu som var lite små, är ju tanken att de ska växa till sig, men finns det risk att det växer till fler blåsor?Hur går det för dig?
    Ja man lärde sig ett o annat på vägen...

Kommer inte riktigt ihåg det där med blåstillväxten, ofta tyckte jag att det brukade ha tillkommit några på ÄP. Men det beror väl lite på hur noga dom räknat och mätt på kontrollen. 13 på tillväxt låter som ett lagom antal.

För mig går det bara bra. Är ju inte längre i verkstan utan njuter av mina små underverk hela dagarna!
  • Piken

Har försökt läsa in mig, säkert missat massor.

Cah: Men så trist och så ledsen jag blir. Jag som tyckte att det lät så bra....Men menopur är bra, jag svarade mycket bättre på menopuret och fick ut lika många ägg ungefär men med bättre kvalitet, dvs flera 10:or. Jag fick den högsta dosen 150 ie, har inte vågat laborere med doserna.
    Precis som Embla82 skrev så svarar en del bättre på menopur, jag har hört att om man inte svarar bra på puregon så byter de rätt snabbt till menopur, så blev oxå för mig. Jag gör dig säkert sällis snart i verkstaden igen, för varför skulle det fungera denna gång? KRAM

• Cahela

piken: du är gullig du{#lang_emotions_flower} Jag hoppas det går vägen för dig nu, när det är det dags för test?

Gift med A.
  • Embla82
    Susie skrev 2010-01-20 18:26:33 följande:
    Turbolina, Tack! Nu blev jag lite lugnare! Jaha, så du har gjort ET på helgen alltså! OK, då borde det ju kanske vara en möjlighet ifall allt ser bra ut på måndag. Ni verkar ju lite mer pålästa så jag får ju passa på och fråga, jag ska fortsätta ta Gonal i 6 dagar med samma dos, om jag hade 13 blåsor nu som var lite små, är ju tanken att de ska växa till sig, men finns det risk att det växer till fler blåsor? Hur går det för dig?
    Susie, har man otur fortsätter blåsorna bara att bli fler och fler, istället för större. Så blir det ofta för mig i början. Men förhoppningsvis får du lagom många i rätt storlek
    Angående äl-känslan så är det ju faktiskt många många ägg där nu, istället för bara ett som normalt. Så jag brukar få som äl-verk ganska snart jag börjar med sprutorna. Så du behöver inte oroa dig att du ägglossar i förtid. 
  • Embla82

piken, tiden går fort.. jag håller med cah, när ska vi fira?! håller tummarna för dig!

• Kakor

cah: Jo, jag är ju väldigt lättstimulerar ibland i alla fall... Hoppas jag inte får riktigt samma respons på Menopur. På kliniken har de alltid behandlat mig väldigt bra. Tycker att de skötte allt väldigt bra även om det nu blev som det blev. Jag har hela tiden känt fullt förtroende för dem så det gör det lite lättare att börja om :)

• Embla82

haha, jag läste visst fel på cahs inlägg, trodde hon skrev när är det dags för fest?! Men det tyckte jag lät bra.. vore kul med ett plus här i tråden! det var rätt länge sen tycker jag. 

• Cahela

embla: du är kul du{#lang_emotions_sunny} när ska vi fira? Tja, piken jag hoppas innerligt vi får fira dig snart....och sen alla andra som gör IVF just nu. Något kul måste jag ha när min IVF blev avbruten.

Gift med A.
  • Elsa2

Hej tjejer.

Har följt er lite i "smyg" men tänkte nu lämna ett litet inlägg här. Jag och mannen har precis startat vår utredning på CvL med Holte som läkare. Äntligen är vi på rätt väg efter flera års försök. Vi har inte kommit längre än att det har gjorts ett VUL på mig, som såg mycket bra ut (det man nu kunde se). Jag har lämnat blodprov och ska i början på februari lämna blodprov på dag 3. Mannen har lämnat spermaprov, som var precis under gränsen för godkänt, (vad nu det betyder?) och ska lämna ett nytt. Och i mitten på februari ska jag även göra en äggledarspolning..

Hoppas det är okej att jag kikar in här ibland.
    Känner själv att jag behöver allt stöd jag kan få på den här resan då mina nära och kära tror på det där med köp en hund, res utomlands, tänk inte på det så händer det med mera. Ja ni vet ju vad jag menar..
    Skönt att få prata av sig med några som faktiskt förstår på riktigt.

Håller alla tummar och tår för er! Jag tror bestämt att 2010 är/blir Vårt år..

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen