• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

nej, jag fick som riktigt mens då. Hade inte tagit orgalutran då eftersom det var inför inseminationsförsök. Så egentligen borde de blivit äl, men det blev det inte. Det blev samma visa alla gånger innan jag fick provera.
    Ja, vad konstigt att det blev så få blåsor den här gången, men det är väl som H säger. Allt eller inget. Tråkigt att du måste vänta till vecka 11-12.. Men jag hoppas tiden går fort!!

• Cahela

så efter den mensen så dröjde det fyra veckor tills nästa mens för dig?
    H sa att jag skulle ta vaggisar nu tills mensen kom så att jag blöder av slemhinnan ordentligt.  Frågan är från när man ska ta det? Tror jag måste ringa kliniken och fråga.

Gift med A.
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-20 14:34:52 följande:
    så efter den mensen så dröjde det fyra veckor tills nästa mens för dig? H sa att jag skulle ta vaggisar nu tills mensen kom så att jag blöder av slemhinnan ordentligt.  Frågan är från när man ska ta det? Tror jag måste ringa kliniken och fråga.
    nej, jag fick sätta igång nästa mens med provera eftersom ajg så sällan har egen mens.
    Men tar du vaggisar blir det nog en annan grej, då fördröjer ju antagligen dom mensen så att du får den när du ska, oavsätt om du får äl nu eller inte.
  • Cahela

Jag ringde nyss och de sa att jag ska börja ikväll med vaggisar. Jag frågade om ÄL och hon satt det spontant kan bli ÄL. Jag ska inte ta ÄL-sprutan utan bara ta vaggisar. Jag blir lite förvirrad för om det är så att det spontant kan bli ÄL men inte säkert så förstår jag inte varför det är sexförbud? Eller jo, jag kan förstå att om det skulle lossa en fem stycken spontant och jag nu av någon anledning skulle bli gravid på allihopa så kan det bli problem. Men nu har jag två stora och resten under 15 så då borde inte risken vara så stor för det?
    H ville först att jag skulle spraya inför nästa IVF (jag förstår att det är optimalt) men eftersom jag fått ett utlåtande från neurologen här på stora sjukhuset i stan att inte använda sprayen pga mina migränproblem så kan vi inte göra det.
    Jag hade tänkt att åka o jobba idag men jag åkte hem, man hamnar alltid i ett kaos när sånt här inträffar...så nu är jag hemma för tredje dagen denna vecka. Har gråtit och försökt skapa någon struktur på sorgen. Min bonustjej är här och min man är ledig med henne idag så jag fick en dag tillsammans med dem. Jag har kramat och busat med henne och sen har vi varit o shoppat kläder till henne. Shoppade två tröjor till mig själv, antar som tröst. Kan inte sluta tänka på alla som blir gravida hela tiden. Min man förstår mig inte riktigt eftersom han redan har ett eget barn. Har man inte gått igenom det här själv så förstår man inte vad det innebär. Jag tycker att det borde vara slut på eländet någon gång. Det är så mkt tankar som kommer upp om allt möjligt och jag förstår att min omgivning funderar på huruvida vi försöker eller inte. Jag pratar inte med någon IRL, har två tjejer som jag lärt känna via FL för flera år sedan som jag har mail och telefonkontakt med och det är mitt stora stöd. De förstår EXAKT vad jag går igenom. Mina vänner IRL med ungar till höger och vänster förstår inte och käcka tillrop om att livet kan vara skönt utan barn, sånt klarar jag mig utan.

Gift med A.
  • Cahela

Embla: Om jag nu inte får ÄL så tar jag gärna mensen på en gång....kan inte fatta att det är typ 10 veckor tills jag får börja spruta nästa gång. Vilket skämt! Sen kanske man sitter där igen med nya problem. Hela mitt liv har blivit väntan och väntan sen jag blev 30....är så less och jag vet ju inte om jag någonsin kommer få det där jag strävar efter.
    Känner mig så sablans misslyckad!!

Gift med A.
  • Cahela

Är det någon som vet något om menopur är ansett som sämre än puregon ? När jag googlar på det så verkar det så...

Gift med A.
  • Embla82

Cah, jag förstår att du är ledsen nu! Det är klart man blir det. Men det positiva är ju du fått ut många ägg tidigare, så alltså har ni fortfarande goda chanser att lyckas, bara att ni tyvärr fick avbryta detta försöka. Jag vet att det är jobbigt ju längre tiden går, men jag tror det är värt all väntan!

Men du, satsa på att försöka hemma nu då, trots sexförbud. Och det kanske bara är min kropp som är knasig och itne fattar vad som händer när man slutar med sprutorna. När kroppen signalerar äl så mognar ju dom ägg som är tillräckligt stora, så eftersom du hade flera små som var på gränsen till mogna så finns det en möjlighet att dom också släpper, därför gav H dig sexförbud. Men det är ju inte så troligt...

Jag tror nog din man förstår att du är ledsen och hur illa det känns just nu, han kanske inte upplever exakt samma tomhet eftersom han har barn sen tidigare. Men det gäller att inte ge upp! Stor kram till dig idag, snart är det er tur att försöka igen och då sjutton ska det bli barn!!

Varför måste du förresten vänta till mars? hade dom inga lediga tider kvar?

• Cahela

Embla: H ville att jag skulle ha en vanlig mens emellan försöken. Antagligen för att "skölja ur" medicinerna. Kan jag bli lite tokigt om man kör puregon ena cykeln och sen menopur direkt i nästa. Nu när jag läser om menopur så står det att det finns smittorisker med preparatet eftersom det utvinns bland annat ur andra kvinnors urin samt att det finns kliniker som inte alls använder menopur för att man är skeptisk mot prepararet.

Gift med A.
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-20 16:18:27 följande:
    Embla: H ville att jag skulle ha en vanlig mens emellan försöken. Antagligen för att "skölja ur" medicinerna. Kan jag bli lite tokigt om man kör puregon ena cykeln och sen menopur direkt i nästa. Nu när jag läser om menopur så står det att det finns smittorisker med preparatet eftersom det utvinns bland annat ur andra kvinnors urin samt att det finns kliniker som inte alls använder menopur för att man är skeptisk mot prepararet.
    smittorisker? det kan jag inte tänka mig. Men just att det är ett naturligt preparat gör att det funkar bättre på många. Jag provade det en gång, och fick tokmånga ägg. Men iof är motsvarar lägsta dosen menopur ungefär 75 ie puregon tror jag, så kanske var därför. Men jag svarade bra på det i alla fall, så hoppas du också gör det!
  • Cahela

Hm, jag ska ta 150 i Menopur och H sa att vi får ta den risken att det blir många ägg (får mig att bli lite rädd). Men hellre lite många ägg än så få som idag. Nu börjar det mola på vid äggstockarna så kanske är det ÄL som börjar närma sig för den på 24?
    ang menopur så tas den väl från kvinnors som är i övergångsåldern varpå smittorisken finns? När fick du ta menopur Embla?

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen