• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor
    Embla82 skrev 2010-01-15 10:12:24 följande:
    Jag håller med er tjejer att alla runt omkring blir gravida. Nog sjutton är det vår tur snart!!Cookie, ja vad trist att det blev till att avbryta för dig förra gången. Var det för att du hade för många blåsor? I tisdags fick jag mens och idag är den som bortblåst. Men antar att det är normalt med minimens när man sprayar? någon som känner igen sig?
    Det bar för att jag hade för många blåsor och så var det blodvärdet som man mäter (vad heter det??) som hade blivit alldelles för lågt.

Tidigare behandlingar har jag fått lite mens bara men den här gången har jag fått mycket. Jobbigt!
  • Cahela

Vaknade av mensvärksliknande känningar imorse. Har suttit med vetekudde hela morgonen och har ont i magen kring äggstockarna. Ska ringa kliniken och boka om mitt VUL-besök som är satt till måndagmorgon. Jag ökade dosen från 100 IE till 125 IE i onsdags enl klinikens bestämmelser men jag är rädd att jag kommer bli överstimulerad.
    Förhoppningsvis blir det ÄP på fredag och om ska jag fortsätta med 125 IE till typ tisdag är jag lite rädd för hur många blåsor det kan bli. Tycker att det är alldeles för tidigt att börja ha ont i magen redan en vecka in i sprutningen, det är ju några dagar kvar med sprutor så jag hoppas det blir kontrollerad äggblåsetillväxt. Förra IVF:en gick helt ok men då var dosen lite lägre än nu.

Gift med A.
  • Piken

Cah: Men det händer ju något i maggen! Bra att du bokar om, så det blir en extra kontroll av dosen. Är det inte så att man brukar minska ganska ordentligt på dosen eller sluta helt i samband med ägglossningssprutan? (för mig har det varit förstås lite olika beroende på antalet ägg de kunnat se vid vul iof och olika oxå beronde på vilket medel man har)
    Bra med vetekudde, fick en elektrisk värmare i julklapp, eftersom jag gnällt över magont under behandlingarna och när det var infekterat, och det är ju helt suveränt skönt.

Själv ruvar jag på, känner inget, och det kritiska tiden för mig är i slutet av nästa vecka så stresser inkommer väl under kommande vecka.

Cookie27: Det där med blodvärdet lät läskigt, hoppas på bättre värden denna gång!

• Embla82

Cookie, ja blodprov tar dom ju jämt vid varje vul. Är det inte östradiol dom mäter? vet iof inte vad det betyder (hrmm.. det här borde jag ha bättre koll på känner jag. Men kan det vara så att dom mäter hormonnivån och jämför med äggblåsutvecklingen?). Jag hade också för lågt väldigt länge (sprutade totalt 15 dagar innan det var dags för äl-spruta). Så värdet var lågt länge länge och sen i slutet blev det till på gränsen för högt om jag minns rätt.

Cah, jag kände också av min mage väldigt mycket. I slutet kunde jag knappt gå ordentligt. Varför ska du boka om vul-besöket - är det inte bra att gå på måndag? Hoppas verkligen inte att det blir för många blåsor för dig, för det är sååå jobbigt att bli överstimulerad.
    Men du Cah förresten, jag kom på att det som känns nu är ju äggstockarna, när man tar äl-sprutan så lovade superman mig att det skulle släppa vilket det också gjorde lite. Sen fick jag dock väldigt ont igen efter et...

• Mickes puma
    Kakor skrev 2010-01-15 20:57:38 följande:
    Det bar för att jag hade för många blåsor och så var det blodvärdet som man mäter (vad heter det??) som hade blivit alldelles för lågt.
    Embla82 skrev 2010-01-16 11:06:01 följande:
    Cookie, ja blodprov tar dom ju jämt vid varje vul. Är det inte östradiol dom mäter? vet iof inte vad det betyder (hrmm.. det här borde jag ha bättre koll på känner jag. Men kan det vara så att dom mäter hormonnivån och jämför med äggblåsutvecklingen?). Jag hade också för lågt väldigt länge (sprutade totalt 15 dagar innan det var dags för äl-spruta). Så värdet var lågt länge länge och sen i slutet blev det till på gränsen för högt om jag minns rätt.
    Cookie27 jag hade likadant som Embla82. Jag hade knappt någon utveckling alls av äggblåsorna och östradiolvärdet var lågt fram tills sista VUL då var det många utveklade blåsor och snudd på höga värden. Jag blev på gränsen till överstimulerad, tillräckligt för att de på CvL ville att jag skulle väga mig varje morgon för att säkerställa att jag inte samla på mig vätska. Utbytet för mig blev 12 ägg, 10 befruktades varav 2 inte fortsatte dela sig, jag fick tillbaka ett och 7 frystes ner. Vi fick bedömningen att vi hade 30% chans att lyckas vilket räckte för oss.
    Jag hoppas verkligen att ni har lika stor "tur" som vi!!!

Nu väntar jag på äl (ska börja kolla på onsdag) för att få tid för vårt första FET, har ett 5-celligt och 6 st 4-celliga embryon kvar...
    Piken skrev 2010-01-16 10:42:25 följande:
     Själv ruvar jag på, känner inget, och det kritiska tiden för mig är i slutet av nästa vecka så stresser inkommer väl under kommande vecka.
    När jag gjorde min lyckade IVF kände jag ingenting förutom äggplockningsvärken, när den gått över kände jag ingenting. Hade förväntat mig olika graviditetssymtom men de kom långt efter att det konstaterats att vi lyckats.. Håller tummarna stenhårt!

cah håller tummarna för dig också att det blir ÄP på fredag!
  • Kakor

Jag hade ett bra östradiol (så heter det) värde, nästan på gränsen till för högt men väldigt många äggblåsor. Jag fick ta ett uppehåll med sprutorna över en helg för att de var rädda för överstimulering och sen på måndagen så hade östradiolvärde sjunkigt ner i botten och det var bara att avbryta.

• Cahela

Piken och Embla: Jo, jag vet att det är äggstockarna det gör ont i för att de jobbar men jag är lite rädd att det är för att det är för mågna äggblåsor på G. När jag gjorde mitt första IVF för tre år sedan blev jag överstimulerad och det var hemskt. Äggstockarna vred sig, vätska i buken, uppsvälld mage, svårt att andas och ONT i hela kroppen. Det var det värsta jag har varit med om. Jag är så lättstimulerad och svårreglerad och det är det jag är rädd ska hända den här gången med. Tyvärr missade jag telefontiden idag (klantigt), ska ringa imorgonbitti. Jag kan inte gå på måndag morgon på VUL då mitt jobb har trasslat till sig och jag är tvungen att gå på ett möte måndagmorgon så min förhoppning är att jag ringer direkt de öppnar imorgonbitti och sen lyckas tigga till mig ett VUL imorgon istället. Vi bor 15 minuter med bil från kliniken så vi är där snabbt. Annars får det väl bli måndageftermiddag hoppas jag. Nu har jag tagit Alvedon så det är bättre.
    Piken: ja, det där med ruvning sista veckan är inte kul....det är faktiskt det värsta med IVF tycker jag. Jag håller tummarna stenhårt för dig iaf!!!!!!

Gift med A.
  • Embla82

Cah, aha - då förstår jag. Jag är precis som du rätt rädd för vad som komma skall... jag blev ju också lite överstimulerad och hade nästan som du, så jag är jätterädd också. Jag har redan räknat med att jag kommer att bli sjuk och iom att jag nu gör långa metoden gör jag mig beredd på att det kan bli värre än sist då jag hört att man ibland får fler ägg med längre metoden än korta. 

Men cah, hoppas du får en tid imorgon då i stället! Skönt att det blir bättre med alvedon nu också!
    Cookie, ok, trist och hoppas det blir bättre denna gång nu då!!
  • Cahela

embla: När jag blev överstimulerad gjorde jag långa metoden.  Jag mådde bra under förra IVF:et när jag bara sprutade men som sagt det var lägre dos nu än då. Jag har kraftiga ägglossningsflytningar nu men när jag var på VUL i onsdagsmorse hade jag småblåsor på G så jag hoppas att inget "drastiskt" har hänt, man vill ju hinna med ÄP.
    Jaja, jag ringer imorgon och hoppas få komma på VUL då. Hur känns det för dig med nytt IVF?

Gift med A.
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-16 18:13:53 följande:
    embla: När jag blev överstimulerad gjorde jag långa metoden.  Jag mådde bra under förra IVF:et när jag bara sprutade men som sagt det var lägre dos nu än då. Jag har kraftiga ägglossningsflytningar nu men när jag var på VUL i onsdagsmorse hade jag småblåsor på G så jag hoppas att inget "drastiskt" har hänt, man vill ju hinna med ÄP. Jaja, jag ringer imorgon och hoppas få komma på VUL då. Hur känns det för dig med nytt IVF?
    jag fick också sånna där äl-flytningar låångt innan äp. Det första som växte på mig var slemhinnan, sen efter en vecka kom äggen ikapp Du behöver nog inte vara orolig för att du får äl. Tar du inte orgalutransprutan nu?
    Jo, det känns bra att vara igång igen, men jag måste ju erkänna att jag är väldigt skraj inför äp och dagar efter. Trodde ju att jag skulle dö sist och är rädd att det ska bli ännu värre denna gång. Sen är jag också lite rädd för att det inte ska bli något nu heller
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen