• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • ProPPens
    Cahela skrev 2010-01-09 09:18:01 följande:
    Jag tog första sprutan igår kväll så nu är IVF nr 2 på G.
    Härligt!!! Håller tummar för att allt går toppen denna gång!!
    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • Piken

Äntligen är en del av oss igång igen! Nu går det väl undan här, och snart är vi alla inne i ruvarångesten{#lang_emotions_smile}. Jag fick omslag igår, vilket betyder att vi far till cvl på tisdag, det brukar ju bli eftermiddagar för återföring. Har önskat att de tinar upp två och klarar sig båda så vill vi ju ha dem båda. Har läst någonstans att föra in två ökar möjligheten till att något fastnar med 5-10% och dessa procent är så värdefulla för oss där det aldrig fastnar. Men vet ju inte förstås om det stämmer på frysåterföring.

Nu håller jag tummar i första hand till er som startat med spray och sprutor, så att det blir en massa bra och många ägg!

• Mickes puma

Hoppas att det går bra för alla sprayare och sprutare.
    Piken: håller tummarna för dig på tisdag eftermiddag!

Har några frågor om FET (ska gör mitt första denna månad).
    Kan FET göras samtliga dagar i veckan (även söndagar)?
    Vad jag förstår så görs FET 3 dagar efter omslag på äl-testet, men hur gör man om man får omslag på en lördag/söndag när de inte har telefontid?
    Hur stora är chanserna att lyckas med FET jämfört med ET?
    När rekommenderar de hormonstimulering i samband med FET (jag kommer inte att få några)?
    Vilka kontroller (om ni gjort några) har ni gjort hos er hemläkare innan FET?

Tillhör en av fåtal lyckliga som lyckades bli gravid på första IVF-försöket, vi tänkte nu försöka få till ett syskon med hjälp av de ägg som finns frysta på CvL.
    Känner mig otroligt nervig att inte hinna med att göra FET denna månad (åker till Thailand om 3 veckor) då jag missade förra månaden pga av att äl inte kom förrän på julafton. 

• Fröken knopp

Tänkte höra med er. e det bra på CvL kliniken? e det någon speciell äkare ni kan rekomendera?

JAg har gått på fertilitetscentrum i sthlm, men vll byta.
  • Piken

Imorgon klockan 14.30 är man ruvare igen (förhoppningsvis, dvs om någon av de fyra ägg klarar upptiningen){#lang_emotions_sunny}.
    Mickes puma: så himla många bra frågor!
    Jag vet att om du får omslag lördag eller söndag på ägglossningstestet ringer du dirket på måndag morgon för tid till fet. (så gjorde jag idag, fick ju omslag i lördags).
    Hoppas någon annan kan svara på de andra frågorna!

• pama
    Mickes puma skrev 2010-01-10 18:40:59 följande:
    Hur stora är chanserna att lyckas med FET jämfört med ET?När rekommenderar de hormonstimulering i samband med FET (jag kommer inte att få några)?Vilka kontroller (om ni gjort några) har ni gjort hos er hemläkare innan FET?. 
    Chansen att lyckas vid ET är något större än vid FET.

Hormonstimulering gör man väl i huvudsak om man har oregelbunden cykel? Annars finns det ingen anledning att "bråka" med kroppen - chansen att lyckas är ju densamma.

Min hemortsläkare har inte gjort några kontroller what so ever innan FET. Vilket jag tycker är lite konstigt.
  • Embla82
    Mickes puma skrev 2010-01-10 18:40:59 följande:
    Hoppas att det går bra för alla sprayare och sprutare. Piken: håller tummarna för dig på tisdag eftermiddag! Har några frågor om FET (ska gör mitt första denna månad). Kan FET göras samtliga dagar i veckan (även söndagar)? Vad jag förstår så görs FET 3 dagar efter omslag på äl-testet, men hur gör man om man får omslag på en lördag/söndag när de inte har telefontid? Hur stora är chanserna att lyckas med FET jämfört med ET? När rekommenderar de hormonstimulering i samband med FET (jag kommer inte att få några)? Vilka kontroller (om ni gjort några) har ni gjort hos er hemläkare innan FET? Tillhör en av fåtal lyckliga som lyckades bli gravid på första IVF-försöket, vi tänkte nu försöka få till ett syskon med hjälp av de ägg som finns frysta på CvL. Känner mig otroligt nervig att inte hinna med att göra FET denna månad (åker till Thailand om 3 veckor) då jag missade förra månaden pga av att äl inte kom förrän på julafton. 
    Ska försöka svara på dina fet-frågor. Ja, man kan göra fet på söndagar, kliniken har ju öppet alla dagar i veckan. Dom har telefontid på lördagar och söndagar också - mellan kl 10-11 tror jag. Chansen vid fet är något lägre, kring 25-28 % tror jag. 
    Att göra fet i sin vanliga cykel är bäst, om man har något. Annars får man stimulera fram en ägglossning och sen göra fet. Går inte det kan man äta tex östrogentabletter. Hoppas din äl kommer innan resan nu då!!
    Piken - härligt, lycka till imorgon nu då! 
  • Embla82
    Fröken knopp skrev 2010-01-10 22:42:38 följande:
    Tänkte höra med er. e det bra på CvL kliniken? e det någon speciell äkare ni kan rekomendera? JAg har gått på fertilitetscentrum i sthlm, men vll byta.
    CvL är jättebra! Man brukar kunna "välja" vilken läkare man vill ha råd-samtal med (hmm.. kom inte på det rätta ordet), men vid undersökningar hamnar man hos den som jobbar. Jag har på ett år träffat 3 olika, och dom är lika duktiga allihopa tycker jag.
  • Mickes puma

Tusen tack för alla svaren! Ni är supergulliga som svarar!!!

Piken: Håller tummarna för dig imorgon!

Embla82: Jag var ts i en CvL-tråd för drygt ett år sedan och under ts-tiden blev jag gravid, om jag inte minns helt fel så blev även ts innan också gravid. Så jag tror att du ökade dina chanser med ett par procent ;) Hoppas att att går som det ska med spray, sprutor och ÄP!

• tulip79

Här är en till som hittat tråden!

I november gjorde vi vår första ivf (icsi) vilken misslyckades. Fick dock 8 småttingar till frysen. Ska testa med ett av dessa nästa vecka - hoppas jag! Mensen är över så det är bara att vänta några dagar innan ÄL-testandet startar. Använder ni clearblue som är rekomenderat eller andra märken?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen