• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

det blir inget ÄP av. Den största var 24 mm på ena sidan och 17 på den andra. Sen var det några mindre på 10-15 så för första gången så funkade inte stimuleringen på mig.
    Det gjorde jättont när han undersökte mig på vänstra sidan så jag vet inte om det är något skit jag har där. Jag har ju haft mina kramper där lör och söndag.
    Nu ska jag få göra nytt försök om två mensperioder. Då med menopur (har jag aldrig tagit) och 150 i dos.
    Ni vet hur jag känner, jag dör inombords....gråter, gråter och gråter.
    Tänk om det blir plattfall nästa gång med? 5,5 år i en misslyckad bebisverkstad och en jävla skitkropp är vad jag har!

Gift med A.
  • kramiiis

Hej hopp gamla vänner! och hej ni nya oxå:)

När det gäller undersökningar, ÄP och ET på helger så försöker de undvika det genom att att man börjar spruta på vissa dagar.
    Dock när man kör korta metoden går det ju inte att kontrollera på samma sätt när man startat och iaf för mig var det inga problem alls när ngt inföll på en helg, vilken läkare den än var  De gjorde det som passade bäst. Däremot på KS så vägrade de göra ÄP på en lör-sön...

bara en liten inflikning från mig!

cah: jag lider verkligen med dig så ledsamt, vet precis hur det är att få avbryta. Massor kramar!

♥Nobody is going to slow me down, I got to keep on moving♥
  • Cahela

fick sexförbud men det funderar jag på att kringå. Vad säger ni?

Gift med A.
  • kramiiis
    Cahela skrev 2010-01-20 10:18:14 följande:
    fick sexförbud men det funderar jag på att kringå. Vad säger ni?
    Känns som om det endast finns risk för tvillingar? eller? de andra är väl för små för att kunna bli ngt? Jag skulle nog kört på iaf tar vilka risker som helst numera.
    ♥Nobody is going to slow me down, I got to keep on moving♥
  • Cahela

jag har två stora blåsor och sen några mellan 10-15 men de vet inte om de ens kommer att ägglosa så det är två som är "aktuella" men de andra kan ju alltid växa på sig...men risken för att fler skulle befruktas och börja växa borde ju vara minimal med tanke på att jag aldrig någonsin varit gravid.
    Jag tänker som du, tar vilka risker som helst känns det som...

Gift med A.
  • Turbomamma

Cah: Nej, vad tråkigt för dig! Förstår att du måste vara helt förstörd! Sen tror jag inte alls att du behöver oroa dig för att ska vara kört för dig. Sätter dom in 150 E menopur så tror dom fortfarande på att du är lättstimulerad och har många ägg kvar.

Angående sexfrågan: Jag överdoserade Menopur och har precis självmedicinerat en kompis med mina överblivna Pergotime, så jag skulle nog chansa Men du måste själv ta ställning till hur stora risker du är beredd att ta!

Massa kramar från Turbo!

• Cahela

Turbo: överdoserade Menopur? Hur menar du att du gjorde?
    Ja, vi kommer chansa jag och maken...ikväll...så det ryker{#lang_emotions_wink} men visst finns en liten rädsla där för att något kan bli tokigt men att ha väntat i flera månader ...sen få plattfall men ha äggblåsor på G det vet jag inte om jag är beredd att bara låta passera....
    vilken dos menopur fick du under IVF?

Gift med A.
  • Embla82

Cah, åhnej vad himla tråkigt att du måste avbryta Man som är så laddad! Förstår att det känns skit just nu.
    Då ska du alltså inte ta äl-sprutan? Jag har ju fått avbryta flera inseminationsförsök och när jag slutade med sprutorna utan att ta äl-sprutan så fick jag som mens några 3-4 dagar direkt efter. Alltså blev det inte äl på mig trots massa mogna äggblåsor. Så sista gången jag fick avbryta fick jag provera istället för att inte få mens direkt.

Så du har två stora blåsor alltså.. då skulle jag nog chansa och köra på om ajg var du. Det kan ju blir bra äl av det hela!

• Cahela

men kan det inte ha blivit som en älblödning 3-4 dagar efter att du slutade med sprutorna? Jag tänker att om jag har en på 24 och en på 17 så borde det ju vara dags för Äl iaf på den på 24? Nu har jag iofsig tagit Orgalutran som förhindrar ÄL men det borde ju bli ÄL iaf när man nu slutar med allt? Jag kan inte fatta att jag som alltid fått så många blåsor och till och med blivit överstimulerad nu inte fick tillräckligt med mogna blåsor?! H sa att det faller inom den biologiska mångfalden, att med PCO så kan det bli inget eller jättemkt. Han satte in beräknad sprutstart till v 11-12....det känns så långt borta.Tänk om det blir nytt plattfall igen?

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen