Inlägg från: kramiiis |Visa alla inlägg
  • kramiiis

Vi på CvL fortsättningen

Hej hopp gamla vänner! och hej ni nya oxå:)

När det gäller undersökningar, ÄP och ET på helger så försöker de undvika det genom att att man börjar spruta på vissa dagar.
    Dock när man kör korta metoden går det ju inte att kontrollera på samma sätt när man startat och iaf för mig var det inga problem alls när ngt inföll på en helg, vilken läkare den än var  De gjorde det som passade bäst. Däremot på KS så vägrade de göra ÄP på en lör-sön...

bara en liten inflikning från mig!

cah: jag lider verkligen med dig så ledsamt, vet precis hur det är att få avbryta. Massor kramar!

♥Nobody is going to slow me down, I got to keep on moving♥
  • kramiiis
    Cahela skrev 2010-01-20 10:18:14 följande:
    fick sexförbud men det funderar jag på att kringå. Vad säger ni?
    Känns som om det endast finns risk för tvillingar? eller? de andra är väl för små för att kunna bli ngt? Jag skulle nog kört på iaf tar vilka risker som helst numera.
    ♥Nobody is going to slow me down, I got to keep on moving♥
  • kramiiis

anlo: om du gjort ivf förut så brukar det inte va några problem att börja spruta utan deras vetskap om ni redan bestämt att du ska börja på dag 2.

jag började spruta innan de öppnat efter sommarsemester en gång.

när det gäller tidpunkt för spruta är det viktiga att du tar den samma tid varje kväll men om det är kl 20 eller 23 spelar ingen roll.

stort lycka till!

gammal CVL:are som gått vidare....

♥I need a miracle...♥
  • kramiiis
    myran6801 skrev 2010-09-29 19:45:29 följande:
    Hej!

Idag har jag pratat med CvL och gått igenom alla frågor vi hade. De var inte direkt positiva till fler IVF eftersom vi fått så dåligt med ägg och jag har verkligen min ålder emot mig. Verkar som om jag har dålig äggreserv. De säger att chanserna vid hemmaförsök är lika stora som vid IVF. Fy vad jobbigt det är att vara i denna situation. Vet varken ut eller in, det känns bara jobbigt.
    Kram M
    hej myran! det är ett tufft besked när läkarna anser att det är värt att köra fler ivf. ledsamt och många tankar som går runt i huvet.
    Flikar in med en snabb fråga, äggdonation är det ngt ni kan tänka er? själv var det big no no på det tills jag insåg att det nog är mitt enda sätt att möjligtvis lyckas bli mamma (men har ju inte lyckats än tyvärr...).

stor kram på dig iaf!
    tårarna bara väller fram dagligen... jag önskar mig ett nytt liv! tomten lyssnar du?
  • kramiiis

cah: stort grattis! härligt

tjorven: hur går det för dig vännen? tänker på dig ofta!

kram på er alla

I'm indestructible
  • kramiiis
    tjorven01 skrev 2011-04-05 22:41:36 följande:
    Kramis vännen har tänkt på dig oxå
    Hur går det för er?
    Själva har vi pausat Ivf här ett år och gjort immunologisk utredning i London som visar att jag behöver behandling som bara kan fås där. Vi räknar med att om vi blir gravida så kommer behandlingsnotan kosta ca 150000kr vet inte riktigt hur vi ska få till det men det får lösa sig under tidens gång.
    Vad gör ni nu?
    kram
    på ett sätt bra att veta vad man behöver för behandlingar, jobbigt att det inte går att få i sverige och att det är så dyrt men i slutändan om man nu lyckas, kommer det ju att vara värt det! frågan är bara hur man ska orka hela vägen dit.
    Är det hos han som gör liknande som de i USA?
    Har funderat på det, men kommer aldrig nånsin få med sambon på det hela och då är det ju meningslöst iaf just för tillfället...

Vi har oxå pausat i ett år ungefär, pausen har dock mest bestått av bråk varje gång startade av min sambo.... så jag har mått väldigt dåligt, men börjar orka skriva i trådar igen på fl och överhuvudtaget tänka på fler försök. Sprang runt hos lite olika privata läkare i vintras då KS vägrade hjälpa mig mer, de är verkligen bångstyriga där. Och hittade tillslut en läkare som skrev ut fragmin och prednisolon och en annan läkare som ville ta prover på genetiska defekter på min sambo. Men jag har inte lyckats få iväg honom än, trots att jag var där i början av januari. Nu har han återigen lovat att kolla upp sig så vi vet om det är värt att göra FET på våra äggdonations-embryon eller inte. Har ett på KS och 6 i finland. Men de känns ju meningslöst att använda om det är fel på sambons spermier....
    Då är det ju embryodonation som gäller och det vet jag inte ens om han går med på. Så känns väldigt hopplöst allting.

FET är annars planerat till slutet av maj, kunde få göra tidigare men jag vill disputera först (vill inte ruva och sen få ett minus i ansiktet dagarna innan jag ska försvara min avhandling).

stor kram och stort lycka till med er "nya resa"
    I'm indestructible
  • kramiiis
    tjorven01 skrev 2011-04-06 09:18:38 följande:

Åhhhhh Kramiiis
    Fy vad ledsen jag blir för er historia HjärtaRynkar på näsan.
    Hela den här ivf processen är ju oerhört slitsam på relationen.
    Antar att en del killar kan vara oroliga för att det ska vara fel på deras spermier och därför kanske gruvar sig för att testa sig, vet verkligen inte? Spelar väl egentligen ingen roll vems "fel" det är att det inte funkar men det verkar som att en del killar sätter sin manlighet i spermierna.
    Hoppas att han förstår hur viktigt det här är för er relation och att han kan vara stor nog att ta tag i det. Om du klarar av ÄD så borde väl han klara av donerade spermier oxå eller åtminstone att testa sina egna.
    Nej det är verkligen inte min sak att avgöra men ett barn är ju mer än ens biologiska gener.
    Förlåt att jag frågar men är adoption ett alternativ för er?

Ja vi gör samma behandling som i USA.
    Jag har tydligen för låga värden av en del antikroppar och för höga av en del andra. Visst känns det bra att veta vad man ska behandla men det finns ju ändå inga garantier. Och om jag ska vara ärlig så oroar jag mig över hur vi ska orka med den enorma kostnaden?
     Oroar mig just nu oxå för att optimalt ÄP ska inträffa på midsommarafton och att vi ska behöva plocka för tidigt.
    Då vi faktiskt går på KI så har de ju inte öppet på helger och vi kan helt enkelt inte skjuta på denna ivf eftersom vi sätter igång dessa immunologiska behandlingar nu. Sköt på ivfen till v 25 och oroar mig nu för att jag inte kan ändra tillbaka den till v 21 Rynkar på näsan
    Ja vilka problem vi har.....

jo killar sätter verkligen sin manlighet i spermierna. knäppt, tycker han oxå borde vilja veta även för sin egen skull... jag kan tänka mig embryodonation som ett nästa steg för att helt utesluta att vi har skulden i själva embryot kvalité.
    Jag har inget emot adoption, kan muycket väl tänka mig men där är det som med alla dessa behandlingar och skit svårt att få med sambon på banan. och så har jag lång sjukskrivning i bagaget som säkerligen gör det nästintill omöjligt. men jag skulle gärna ställa mig i kö och gå föräldrautbildningen.

mmm det är svindyrt med alla behandlingar hit och dit, det tär på sparkontot och varje lön som kommer in. Jag önskar man kunde slippa iaf den pressen. Men näe... tufft.
    Det är det trista med KI att man inte kan få ÄP på den optimala dagen. Skitdumt. Hoppas verkligen allt blir tipptopp i planeringen tillslut ändå. Svårt att få ihop allt och sen är det ju så svårt att va borta från jobbet så mycket!

kram!
    I'm indestructible
  • kramiiis
    tjorven01 skrev 2011-04-06 21:18:52 följande:
    Ja min vän,
    Hur mycket ska man behöva utstå egentligen.
    Själv bröt jag ihop och började gråta på apoteket idag när jag fick bekräftat att jag inte kunde få ut mina mediciner på mitt engelska recept.
    I värsta fall så får jag åka tur och retur London 2ggr på fem dagar under stimuleringen hur man nu ska orka det.
    Blev aspepp av din undertext
    "I´m indestructable" ha ha
    Ibland kan behöva upprepa det mantrat för att ta sig i kragen och orka.... bara en dag till....
    Styrkekramar till dig
    hihi ja jag försöker intala mig själv dagligen att jag är oförstörbar. Får väl se hur länge det funkar.... men hur ska man annars orka denna resa?

Men vad jobbigt att du inte kan få ut dina engelska recept. Jag har tagit ut finska recept och det var inga problem mer än att jag behövde betala fullt pris (=dyrt).  krångligt och tärande att åka till london för att ta ut medicin.

styrkekramar till dig oxå söt!
    I'm indestructible
  • kramiiis
    .
    CurlyRed skrev 2011-04-06 22:28:35 följande:
    Hej Kramiiis!
    Tänkte bara titta in o säga hej!! Vet inte om du kommer ihåg mig sen April IVF förra våren på Linne!
    Roligt att höra ifrån dig, även om det verkar ha varit tufft för er båda två! Är imponerad att ni har sånt mod och styrka - men som du säger, man måste ju ta ett steg i sänder och bara tänkta positivt!
    Ja, själva har vi inte fått babylyckan än heller. Gjorde IVF och 1 FET på Linne och kom sen via Landstingskön över på Landstinget, där vi haft 1 IVF och nu ruvar på 1 FET från det försöket.
    Vore superkul om du "hängde kvar här" ett tag men förstår att det kan tära på krafterna emellanåt, särskilt om man inte är helt överens om nästa steg med sin älskade sambo/man !

Tjorven - DHEA låter intressant, hade jag också velat testa... får ta upp det nästa gång vi åker på "utflykt" till Uppsala... är ju lite meckigt att ha sin läkare där o bo i Stockholm...

funderar ibland på att kontakta en barnmorska här i Stockholm också, som man kan ta upp frågor och ev vanlig undersökning med. Någon som har ngt tips på en riktigt gullig och duktig sådan ?
    hej curly!
    visst kommer jag ihåg dig vännen!
    tack för dina ord, det värmer man måste få höra ibland man har mod och styrka för att orka fortsätta efter denna drös med försök jag har bakom mig....
    Ledsamt att höra att du inte lyckats än heller hur har det gått med dina spottings idag?? hoppas hoppas det inte är mens på ingång.

nu när jag har fått lite krafter igen så kanske jag orkar hänga här litegrann det känns bara lite avlägset med IVF när jag gör ÄD och fortfarnade inte riktigt kan släppa det där om att inte få ett genetiskt barn även om jag vet att ett ÄD/adopterat barn är precis lika fint och kommer bli lika älskat. Men ändå, sorgen släpper inte...'

stor bamsekram!
    I'm indestructible
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen