tjorven01 skrev 2011-04-05 22:41:36 följande:
Kramis vännen har tänkt på dig oxå
Hur går det för er?
Själva har vi pausat Ivf här ett år och gjort immunologisk utredning i London som visar att jag behöver behandling som bara kan fås där. Vi räknar med att om vi blir gravida så kommer behandlingsnotan kosta ca 150000kr vet inte riktigt hur vi ska få till det men det får lösa sig under tidens gång.
Vad gör ni nu?
kram
på ett sätt bra att veta vad man behöver för behandlingar, jobbigt att det inte går att få i sverige och att det är så dyrt

men i slutändan om man nu lyckas, kommer det ju att vara värt det! frågan är bara hur man ska orka hela vägen dit.
Är det hos han som gör liknande som de i USA?
Har funderat på det, men kommer aldrig nånsin få med sambon på det hela och då är det ju meningslöst iaf just för tillfället...
Vi har oxå pausat i ett år ungefär, pausen har dock mest bestått av bråk varje gång startade av min sambo.... så jag har mått väldigt dåligt, men börjar orka skriva i trådar igen på fl och överhuvudtaget tänka på fler försök. Sprang runt hos lite olika privata läkare i vintras då KS vägrade hjälpa mig mer, de är verkligen bångstyriga där. Och hittade tillslut en läkare som skrev ut fragmin och prednisolon och en annan läkare som ville ta prover på genetiska defekter på min sambo. Men jag har inte lyckats få iväg honom än, trots att jag var där i början av januari. Nu har han återigen lovat att kolla upp sig så vi vet om det är värt att göra FET på våra äggdonations-embryon eller inte. Har ett på KS och 6 i finland. Men de känns ju meningslöst att använda om det är fel på sambons spermier....
Då är det ju embryodonation som gäller och det vet jag inte ens om han går med på. Så känns väldigt hopplöst allting.
FET är annars planerat till slutet av maj, kunde få göra tidigare men jag vill disputera först (vill inte ruva och sen få ett minus i ansiktet dagarna innan jag ska försvara min avhandling).
stor kram och stort lycka till med er "nya resa"