• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

Jag har varit jättehängig hela dagen och är det fortfarande. Molandet i äggstockstrakterna har kommit tillbaka nu och strålar ner i benen...jaja, får ta nya alvedon om det blir värre.

Gift med A.
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-17 19:46:28 följande:
    Embla: en på varje sida? Menar du puregon på ena sidan och orgalutran på andra sidan? Hitills har jag tagit puregon på varannan sida dvs ena kvällen höger och andra vänster.
    ja, jag tog puregon på ena sidan och orgalutranet på andra. Eller så får man ta nån centimeter ifrån. 
    Kul att du uppdaterade oss om de olika faserna bra för nya att läsa också. 
    Trist att du mår dåligt, ta en alvedon och kryp ner under täcket vetja, med en bra bok kanske eftersom det är lite tidigt. 
  • Cahela

Embla: Ja, jag orkar inte riktigt läsa men jag ska lägga mig snart. Ska ta den där underbara orgalutransprutan först.

Gift med A.
  • Mickes puma
    Cahela skrev 2010-01-17 19:45:20 följande:
    Piken: Glöm inte de här heller:  KIIO (kissar inte i onödan). En överlevnadsinstikt som sker för att undvika psykbryt/ångest/gråt vilket uppstår när urinen visar sig vara blodblandad.... Ett annat syndrom är TIT (tvångstitta i trosorna), detta görs vääääldigt ofta veckan innan mens. Uppstår pga nerverna flyttat ut och lagt sig utanpå kroppen och minsta känning från magtrakten måste studeras i trosorna dvs finns några rosa fläckar i trosan/trosskyddet som visar att mensen är på G? Även det är ett mkt jobbigt syndrom och som i perioder kan ske varje halvtimme. Sen finns ju även det mer delikata syndromet VIG (vågar inte trycka) när man går på toaletten för att bajsa. Detta innebär att man helt enkelt inte vågar bajsa ordentligt för då kan ev embryo tryckas ut ur sitt bo/alt mensen komma.....Säger sig självt att det här syndromet är mycket påfrestande.TPA är toapappersanalys för de som undrar.
    LOL {#lang_emotions_laughing}!!!
  • Piken

Cah: Ha ha ha, just den veckan är jag i nu, skulle göra allt för att slippa denna hemska, långa och stressande vecka. Hoppas du mår bättre idag!
    Mickes puma: LOL??? Jag har inte fantasi för detta{#lang_emotions_smile} så himla nyfiken!

• Mickes puma
    Piken skrev 2010-01-18 06:34:52 följande:
    Cah: Ha ha ha, just den veckan är jag i nu, skulle göra allt för att slippa denna hemska, långa och stressande vecka. Hoppas du mår bättre idag!Mickes puma: LOL??? Jag har inte fantasi för detta så himla nyfiken!
    Laugh out loud...  Har sett det flera gånger tidigare och inte heller vetat vad det betytt, fick reda på det här om dagen. Trodde jag var ensam om att inte veta (det känns skönt att veta att man inte är ensam) :)
  • Turbomamma
    Mickes puma skrev 2010-01-18 06:54:45 följande:
    Laugh out loud...  Har sett det flera gånger tidigare och inte heller vetat vad det betytt, fick reda på det här om dagen. Trodde jag var ensam om att inte veta (det känns skönt att veta att man inte är ensam) :)
    Har också funderat sååå många gånger på FB. Bra att äntligen få en förklaring!

Massa kramar till er alla!
  • Fröken knopp

Jag o min man ska på vårt första besök den 8 april,jag har pco. Som jag skrivit förut har vi varit i denna sväng förut fast på fertilitetscentrum i sthlm-utan bebis resultat:(

Är dr jan.H bra?
  • mammabamma

Hej på er

Har inte skrivit så mkt här, så vet inte om ni kommer ihåg mig men...
    Fick mens igår så kommer start vårt första IVF med spraystart 6/2 då. Vet ni om CvL gör IVF (äggplock/insättning) på helger, eller om de planerar in sprutorna så att det alltid blir innan eller efter helgen? Har lite svårt med planeringen av vår. Vi fick tid i v. 9 för äggplock , men nu var mensen sen 5 dagar så funderar på om vi hamnar i v.10 nu. Blir så oturligt för v.10 har sambon jättesvårt avseende jobbet. Från början pratade dr om att det skulle bli i v. 8, men att jag fick spruta lite längre så vi kommer in i v. 9 då det var första tiden som fanns...men får inte riktigt ihop det i mitt huvud så här i efterhand. Från start spray till äggplock tar det väl i regel minst 4 veckor?
  • Majbjörn70
    Cahela skrev 2010-01-17 19:45:20 följande:
    Piken: Glöm inte de här heller:  KIIO (kissar inte i onödan). En överlevnadsinstikt som sker för att undvika psykbryt/ångest/gråt vilket uppstår när urinen visar sig vara blodblandad.... Ett annat syndrom är TIT (tvångstitta i trosorna), detta görs vääääldigt ofta veckan innan mens. Uppstår pga nerverna flyttat ut och lagt sig utanpå kroppen och minsta känning från magtrakten måste studeras i trosorna dvs finns några rosa fläckar i trosan/trosskyddet som visar att mensen är på G? Även det är ett mkt jobbigt syndrom och som i perioder kan ske varje halvtimme. Sen finns ju även det mer delikata syndromet VIG (vågar inte trycka) när man går på toaletten för att bajsa. Detta innebär att man helt enkelt inte vågar bajsa ordentligt för då kan ev embryo tryckas ut ur sitt bo/alt mensen komma.....Säger sig självt att det här syndromet är mycket påfrestande.TPA är toapappersanalys för de som undrar.
    Hej, jag satt och tittade runt i lite olika trådar, hamnade här, läste detta och - skrattade så jag höll på att dö!!! Högt och länge!! Shit vad bra skrivet!!! Så jäkla träffande och kuuul!!! Måste nästan kopiera och spara nånstans för det var så himla bra! Ville bara säga det. Kram!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen