Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Vi på CvL fortsättningen

Hej tjejer!

Nu har jag också hittat hit i kylan! Så himla drygt att det ska behöva vara såhär kallt!!! Trodde att det skulle bli vända igår men idag är det ju lika kallt igen.

Håller tummarna för er alla nu! Kram!

• Turbomamma
    Mickes puma skrev 2010-01-18 06:54:45 följande:
    Laugh out loud...  Har sett det flera gånger tidigare och inte heller vetat vad det betytt, fick reda på det här om dagen. Trodde jag var ensam om att inte veta (det känns skönt att veta att man inte är ensam) :)
    Har också funderat sååå många gånger på FB. Bra att äntligen få en förklaring!

Massa kramar till er alla!
  • Turbomamma

Cah: Nej, vad tråkigt för dig! Förstår att du måste vara helt förstörd! Sen tror jag inte alls att du behöver oroa dig för att ska vara kört för dig. Sätter dom in 150 E menopur så tror dom fortfarande på att du är lättstimulerad och har många ägg kvar.

Angående sexfrågan: Jag överdoserade Menopur och har precis självmedicinerat en kompis med mina överblivna Pergotime, så jag skulle nog chansa Men du måste själv ta ställning till hur stora risker du är beredd att ta!

Massa kramar från Turbo!

• Turbomamma
    Cahela skrev 2010-01-20 11:23:21 följande:
    Turbo: överdoserade Menopur? Hur menar du att du gjorde?Ja, vi kommer chansa jag och maken...ikväll...så det ryker men visst finns en liten rädsla där för att något kan bli tokigt men att ha väntat i flera månader ...sen få plattfall men ha äggblåsor på G det vet jag inte om jag är beredd att bara låta passera....vilken dos menopur fick du under IVF?

Ville vid min 3:e IVF ha ut lite fler ägg än tidigare så jag tog helt enkelt lite mer än dom 150 E som dom hade ordinerat. Rådgjorde såklart först med mina kollegor som också gjort flertal IVF-behandlingar. Har för mig att jag sprutade en halv ampull extra/dag. Troligen inte så smart för jag fick sån där ÖS efteråt men fick ju samtidigt 2 till mig och 2 till frysen. Sen tror jag egentligen att det i mitt fall var ICSI som fungerade.

Tror inte heller att du behöver oroa dig för Menopur. Det är väl ett gammalt läkemedel som funnits längre än Puregon och jag tror inte att läkemedelsverket skulle tillåta nåt som var farligt.

Jag oroade mig mycket för cancersamband och fertilitet (vilket superman hävdade att det inte fanns) men försökte tänka att vissa risker måste man ju tyvärr ta. Sen röker jag inte och slutade sola solarium och försökte tänka att det borde jämna ut sig i slutändan... Fattar ni nåt av resonemanget? Observera också att Superman gång på gång poängterade att de inte såg samband mellan IVF och cancer!

• Turbomamma
    Cahela skrev 2010-01-20 16:46:22 följande:
    Turbo: Jag menar såklart Menopur i förra inlägget och inte Puregon.
    Ja Menopur. Tror att jag sprutade typ 37,5 E för mycket. Var tvungen att ta det som 2 sprutor så det var ett himla smygande för sambon
  • Turbomamma
    Embla82 skrev 2010-01-20 17:33:45 följande:
    haha, turbo du är galen
    Nejdå, man måste bara våga testa gränserna lite och resultatet var ju bättre än vad jag någonsin vågat drömma om  Nej, skämt åsido, Superman hade själv funderat på att höja för jag steg lite långsamt i Östrogen tyckte han. Hade jag stått på mig så hade han säkert låtit mig starta med en större dos så jag var inte helt ute och cyklade.

Dock inget jag rekommenderar! Även om vi också kan och vet mycket så är vi ju inte doktorer som jobbat med IVF i typ 100 år...
  • Turbomamma

Susie: Det låter normalt med symtom på ÄL, det tyder nog bara på att det är äggblåsor som håller på att växa till sig. Brukade också få symtom med ÄL-flytningar och lite stick i magen efter några sprutdagar.

Tror att de gärna undviker ÄP på helgerna men jag gjorde ET 2 lördagar och det var aldrig några problem. Lycka till!

Embla: Var ju lite "sista chansen" kändes det som och skulle det ha blivit fler försök eller om det blir fler i framtiden så får jag väl helt enkelt erkänna. Ska jag vara ärlig tänkte jag nog inte så långt...

Cah: Eller hur! Kram och lycka till med maken ikväll

Kramar till er alla!

• Turbomamma
    Susie skrev 2010-01-20 18:26:33 följande:
    Turbolina, Tack! Nu blev jag lite lugnare!Jaha, så du har gjort ET på helgen alltså! OK, då borde det ju kanske vara en möjlighet ifall allt ser bra ut på måndag.Ni verkar ju lite mer pålästa så jag får ju passa på och fråga, jag ska fortsätta ta Gonal i 6 dagar med samma dos, om jag hade 13 blåsor nu som var lite små, är ju tanken att de ska växa till sig, men finns det risk att det växer till fler blåsor?Hur går det för dig?
    Ja man lärde sig ett o annat på vägen...

Kommer inte riktigt ihåg det där med blåstillväxten, ofta tyckte jag att det brukade ha tillkommit några på ÄP. Men det beror väl lite på hur noga dom räknat och mätt på kontrollen. 13 på tillväxt låter som ett lagom antal.

För mig går det bara bra. Är ju inte längre i verkstan utan njuter av mina små underverk hela dagarna!
  • Turbomamma

Piken: TURBO-grattis i massor!!! Vad härligt med pluss, nu får du sprida grav-baciller till alla andra i tråden (men smitta inte mig på några år )! Håller tummarna för fler twins...

Stor kram till dig och alla andra!

• Turbomamma

anlo24: Låter konstigt att du bara fått ut en ampull, är du säker på det. Jag hade för mig att ma fick ampullerna i en kartong med fler ampuller i. Är inte helt säker för jag det var väldigt länge sen jag använde Puregon. Tror inte att du kommer att få fler recept utan de brukar skriva ut allt på en gång, fattas nåt så kommer dom såklart fixa det ändå.

Låter väldigt tidigt med ÖS efter bara en spruta, kanske mer troligt att det beror på nåt annat. Har du andra symtom som du kan sätta i samband med sprutan.

kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen