LDN:
"skulle det vara så att dem nån gång mot all förmodan skulle gå in i deras trädgård o dem inte vill ha dem där så e det bara att sjasa ut dem"
Så att dina grannars fritid ska dom hålla på och sjasa ut dina katter?...om du läste ett inlägg av mig tidigare där jag förklarar ett problem som ett par bekanta till min farsa hade så förstår du min åsikt om detta....
"enligt svensk lag så får inte hundar det, men katter får "
Har inte läst någonstanns i svensk lag att hundar förbjuds från att vara lösa ute, eller att det står att katter har rättighet att gå ut.
Är ingen höjdare på lagen, men tror det står att man har ansvar för de skador ens djur orsakar på annans egendom.......
Det står inte att katter är undantaget från detta, men på nå konstigt sätt blir dom det ändå....
Sen som sagt, i tidigare inlägg: jag tycker utekatter borde förbjudas men OM MAN NU SKA HA SIN KATT UTE ska man bo på landet..... Har inget emot om det förbjuds överallt....men kan ändå förstå delvis på landet där grannar inte störts lika mycket och det inte blir lika stor skada på natur då det automatiskt inte kan bli lika många katter på ett litet område.....
Min åsikt präglas av att katter inte hör hemma i svenska naturen..... och dom gör skador på naturen.....visst de skador bilar gör på naturen är inte speciellt bra osv....men inget som disskuteras just nu.... det jag menar är att jag träffat på dessa djur som blivit leksaksföremål för katter...och haft många som dött i mina händer pga att skadorna blivit för stora...dessa djur har då fått lida ihjäl....
Detta är det yttersta åsikten varför man ska förbjuda utekatter....
Sen att det finns miljontals andra kan jag inte rå för....men det är denna åsikt som är grunden för mina åsikter.....
Den kan ni få disskutera hur mycket som helst, ni kommer fortfarande inte ifrån att katter inte är ett naturligt inslag i svenska naturen och inte har något där att göra.....
"zabw - skönt att höra att här e någon vettig människa här inne att diskutera med"
Vilken tråkig människa du verkar vara som tycker det är ql att disskutera med folk som tycker precis som dig......själv brukar jag tycka att disskutioner blir mer intressanta då man har människor av olika åsikter med....men men.....som sagt....min åsikt.....o den verkar du juh inte dela.....så vi kanste inte borde disskutera....
Har haft ledigt idag så har inte haft tid o sitta här inne o disskutera hela dagen....och har insett att utekattsägare är de mest trögfattade gänget jag träffat...lr så ere bara så att ni skiter fullständigt i alla andra o bara tänker på er själva...eller....kanse en blandning av båda.....
Har förstått av era åsikter att ingen annans tid och åsikt och personliga tillbehör är viktigare än era egna....
Vi som inte vill ha katter ska behöva betala för skador era katter orsakar, vi ska behöva slösa vår energi och tid på vår fritid att jaga ut era katter från våra tomter.
kommer väl tillbax lite senare då jag har tid att disskutera igen, har juhnte hunnit besvara allt..... ska umgås lite med mina vänner nu....