LDN: hm, klart att alla har sin egna åsikt.(om inte annat borde du sett det i o m alla inlägg i denna tråd.) Och eftersom du nu tycker att katter självklart ska få gå ute menar jag bara på att mina hnudar skulle må bra av att gå ute dom med. Få springa av sig, jaga katter, kanske gå ihop några hundar o leka lite med en katt. Du vet....bita av 2-3 ben så att den bara kan röra på sig i cirklar och inte kan springa iväg. Det skulle mina vovvar tycka va ql. Tror säkert att grannens rottweiler också skulle uppskatta det. Verkligen naturligt för dom.
Och det är ju bra att du säger att man inte ska bestämma vad andra ska göra med sina djur, eftersom du prackar på DINA GRANNAR att leva med en katt. Eller gick du runt och frågade dom som bor i ditt område om dom ville ha en katt?
Katten springer framför deras bil när dom kör. Hoppar upp och går på deras bil då den står på parkeringen. Förstör deras grejjer. Men det är klart att ingen ska säga till dig vad DU ska göra med DIN katt!
Och i o m den åsikten du skrev att :"låt människor göra som dem vill med deras husdjur.. det e väll inte någon annans ensak att bestämma det.. " om nu alla ni utekattsägare tycker så tycker jag absolut att ni ska kämpa för att befria hundarna, och kaninerna så att dom också ska få vara ute o springa fritt.
För för hundägare är det iaf så att det är olagligt att släppa ut sin hund utan att ha koll på den. Vi ska plocka upp skit efter hunden, vi får ta ansvar för saker som hunden skadar då den är ute. Men ni utekattsägare ni slipper ansvar.
Ni behöver bara gå en dag o tänka: "nä idag ska jag nog släppa ut min katt, från o med idag ska han få bo ute" och mer problem än så finns inte.
Medans om jag släpper ut min hund o den sätter sig o skiter på grannens tomt, kan grannen anmäla mig och jag får betala böter för att jag inte plockat upp skiten efter min hund.
Det är helt sjukt. Men det är ju lätt och ha en åsikt att "alla sköter sitt" som du verkar ha. När du slipper ta hand om din katt, och det den lämnar efter sig.
Man kan säga bäst f*n man vill att "mina grannar gosar med min/a katter när dom är ute"
Ja, kan man tänka sig. DET GÖR JAG MED!! Precis som med kamphundar tycker jag att det är SYND OM HUNDEN som fått sånna ägare(dvs problemet är ägaren, inte hunden). Lika väl är den SYND OM KATTEN som fått sinna ägare. (dvs problemet är ägaren, inte katten)