Inlägg från: JoNiCa |Visa alla inlägg
  • JoNiCa

Värna om era katter - håll dem inne!

Jag tycker att man bör ansvara lite för sina katter, har en granne som släpper ut sin katt på morgonen, den skiter i den allmänna sandlådan på gården (för barnen) sen sitter den och trycker i cykelförrådet på gården halv dagen. Sen vid 18-tidne då grannen kommer hem från jobbet släpps den in igen, jättekul ser den katten ut att ha det (inte) dessutom är det barn som jagar katten (även andra katter på gården) så den/dem blir vettskrämda. Förstår inte syftet då att ha en innekatt, som ändå tvingas vara ute för att ägarna "tror" att katterna vill det, eller är det för att dme ska slippa bytra i kattlådan hemma, förstår inte! har försökt prata med en granne men hon blev skitsur och tyckte att henne katter får göra vad dem vill. Som att kissa och bajsa i rabatter, barnens sandlåda m.m Vad ska man göra? Nån som vet om det ens är tillåtet i tätbebyggda områden som detta är? Tacksam för svar!!

• JoNiCa

lilla mej : Jo, klart att man säger till barnen! Men det var ju inte det jag undrade om, vill gärna ha tips på hur man kan förklara för grannen som har sina 5 katter ute att det är ganska otrevligt med kattbajs i sandlådan, tycker att skaffar man katt så ansvarar man väl för dem, eller?? Ingen som har ett vettigt tips?

• JoNiCa

Tog jag död på tråden eller hehe..

• JoNiCa

lilla mej : Hmm, okej du verkar lika nonchalant som min granne. Att det är okej att bajsa i barnens sandlåda (inte trädgård!!) hmm, ja kanske blir tvungen att flytta då för att slippa denna oansvarige granne, och jag struntar i om det finns 18 bajstrådar med förd en delen....

• JoNiCa

lilla mej, hmm vem är hysterisk *tittar mig omkring* tja, inte slänger jag vatten på katterna i alla fall. Som jag skrev innan, vi bor på en stor gård med en allmän sandlåda för barnen (en stor låda) tycker bara det är trist och ansvarslöst av vissa som har katt att bara låta dem springa runt och bajsa här och var. Men, du har bara hängt upp dig på det där med bajset va? Stör det dig så mycket att jag tycker det är äckligt!! Du tycker inte att man som ägare har något ansvar eller??

• JoNiCa

Lillamej : Är du fortfarande kvar *impad* och JAG bor i ett tätbebyggt område där katter springer lösa överallt, har du inte fattat det än!! Vill INTE bli "påprackad" katter och deras skit där barnen ska leka, är det så svårt för dig att förstå? Om mitt barn bajsade nåntans så skulle jag ta upp det, ( om vi nu ska jämföra katter med barn) jag tycker dem som bor på landet självklart ska ha sina katter ute. Men inte i stan, mitt där massa folk bor, bilar, barn m.m fattar du nu då??

• JoNiCa

Knytets : Håller med dig...svårt att förstå vad man säger verkar det som.

• JoNiCa

Puppina : Ja men lilla mej fattar ju inte vad man säger. Trist att diskutera då det man säger inte går in

Svar på tråden Värna om era katter - håll dem inne!