• Viicii

unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!

Tänkte att vi kunde fortsätta här =)

• Svar på tråden unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!
  • AdriansMorsa
    mellieB skrev 2010-01-02 11:59:56 följande:
    Hejsan,, Får man hoppa in här? Har en son på 3månader som heter Mio.. Bor i Flatås Västra Frölunda=).. Hur gammla är eran små då?.. Hur går de med allt? Sömn osv?
    Hej och välkommen :)

Min är över 7 månader nu.. hjälp vad det går fort!! Hinner nästan inte med.. känns som att han också var 3 månader igår. :P
  • mellieB

Hej tack=) aa tiden går verkligen snabbt hehe o de utvecklas ju så himla fort nya saker och ljud varje dag. Mio har precis lärt sig hålla huvudet helt själv nu,, har börjat med att han får sitta i egen stol lite smått bara några min.

E de första barnet? Kan han krypa eller nåt?.. Hur sover han?
  • Viicii

Välkomna, ni två nya! =)

Kan vi inte ta en fika nu snart allihopa!? Någon som har tid i nästa vecka?
  • mellieB

Hej tack=).. Tyvärr har jag ganska mycket nåsta vecka,, Mio ska bla ta sin 3mån spruta lite nervös där.. Hur har de gått för era små när de tog den feber? Skrik?.. Sen på onsdan ska vi hem till min sambos mormor och morfar.. Däremot helgen tror jag jag är ledig..

• Viicii

När Caylie tog sin gick det bra. Hon blev bara trött och sov en massa under ett dygn, men inget gnäll =)

Hon ska ta sin nästa här snart. Jo men vi kan väl ta helgen då? Fler som kan?
  • 4nov09

Hej hej! Min Oliwer är 10 veckor nu och börjar bli lite mer social :D
    han sover bra på nätterna(de flesta iallafall) , somnar vid 22 och vaknar vid 4-5 tiden för mat och sen vaknar han oftast för dagen vid 8 tiden.

Hur sover era små?

denna vecka som kommer är vi ganska upptagna, men veckan efter?

• mellieB
    Viicii skrev 2010-01-03 10:20:13 följande:
    När Caylie tog sin gick det bra. Hon blev bara trött och sov en massa under ett dygn, men inget gnäll =) Hon ska ta sin nästa här snart. Jo men vi kan väl ta helgen då? Fler som kan?
    Åhh vilket fint namn=).. Nästa helg blir bra för mig,, dag spelar ingen roll..
    4nov09 skrev 2010-01-03 10:31:05 följande:
    Hej hej! Min Oliwer är 10 veckor nu och börjar bli lite mer social :D han sover bra på nätterna(de flesta iallafall) , somnar vid 22 och vaknar vid 4-5 tiden för mat och sen vaknar han oftast för dagen vid 8 tiden. Hur sover era små? denna vecka som kommer är vi ganska upptagna, men veckan efter?
    Hej,, min son sover kanon på nätterna,, somnar själv i sängen får gå in kanske ca 3ggr med nappen sen sover han,, han somnar mellan 19-20tiden sen sover han allt mellan 4-7tim=) sen några timmar till brukar vakna vid 6-7 tiden=(,, hehe 
    Men dagtid e de katastorf,, han har börjat skrika varje gång han ska sova,, inna  behövde vi bara lägga han i vagnen och köra lite,, men nu e de skrik o vi får vagga och hålla på.. så sover han bara 30min sen vaken i 1,5-2tim och sen samma sak,, hoppas de blir bättre snart på dagarna.. nätterna e ju underbara=)
  • AdriansMorsa
    mellieB skrev 2010-01-02 16:18:22 följande:
    Hej tack=) aa tiden går verkligen snabbt hehe o de utvecklas ju så himla fort nya saker och ljud varje dag. Mio har precis lärt sig hålla huvudet helt själv nu,, har börjat med att han får sitta i egen stol lite smått bara några min. E de första barnet? Kan han krypa eller nåt?.. Hur sover han?
    skönt när de kan hålla uppe huvudet själv! :)

ja, första barnet. för dig också eller?
    dagen innan julafton började han faktiskt "krypa". han liksom drar sig fram med armarna och hjälper även till med  högerfoten :)
    nätterna är jobbiga. vissa nätter vaknar han varje timme, vissa nätter varannan. han hatar att ligga o sova i sin säng och är allmänt ynklig på nätterna. :(
  • mellieB
    AdriansMorsa skrev 2010-01-03 18:16:41 följande:
    skönt när de kan hålla uppe huvudet själv! :) ja, första barnet. för dig också eller? dagen innan julafton började han faktiskt "krypa". han liksom drar sig fram med armarna och hjälper även till med  högerfoten :) nätterna är jobbiga. vissa nätter vaknar han varje timme, vissa nätter varannan. han hatar att ligga o sova i sin säng och är allmänt ynklig på nätterna. :(
    japp första Barnet=),, Va roligt när de börjar krypa o sånt,, eller a man får hålla mer koll men de måste va kul att se hur de försöker,, ja försöker få Mio att fatta att han kan rulla från rygg till mage eller från mage till rygg,, de går sådär haha..
    usch va jobbigt med nätterna då..  har han alltid vart sån? Eller e de nån fas han kanske e i??.. Ammar du? 
  • AdriansMorsa

jo han alltid varit sån, mer eller mindre. japp, jag ammar.
    ja det är jättekul att han börjat krypa. han jagar katterna (till deras stora skräck, haha) och så blir han sur när det springer iväg ifrån honom. ^^

så vad tycker du har varit jobbigast med att bli mamma? och roligast? :)

Svar på tråden unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!