• Viicii

unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!

Tänkte att vi kunde fortsätta här =)

• Svar på tråden unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!
  • mellieB
    AdriansMorsa skrev 2010-01-05 17:44:09 följande:
    jo han alltid varit sån, mer eller mindre. japp, jag ammar. ja det är jättekul att han börjat krypa. han jagar katterna (till deras stora skräck, haha) och så blir han sur när det springer iväg ifrån honom. ^^ så vad tycker du har varit jobbigast med att bli mamma? och roligast? :)
    haha va roligt=)
    Hmm jobbigaste är nog att just nu är han så sover han så dåligt på dagarna så man hinner liksom inte koppla av eller få nåt gjort..sen oron=( Mio fick urinvägsinfektion när han var 4v så vi låg på sjukhus och han fick dropp och hög feber m.m så de har satt sina spår lite.. så så fort han blir lite varm eller verkar "konstig" så får jag för mig massa grejer och blir orolig=( Sen hade han magproblem i början så de va väldigt jobbigt.. igen sömn osv.. 
    De roligaste är väl massa saker,, att se hur han utvecklas från dag till dag.. Eller när han bara skrattar.. har man haft en jobbig dag och han skrattar så glömmer man ju allt på 2sek,, sen att man själv har kunnat "göra" en sån fin bebis e helt sjukt=) kan inte fatta att han legat inne i min mage=)
    Vad tycker du själv? Jobbigt? Roligt?
  • AdriansMorsa

det där med oron känner jag igen. adrian har dock inte haft det lika jobbigt som mio. det ända är att han varit förkyld ett par gånger.. men varje gång blev jag jätteorolig. trodde direkt att det var svininfluensan eller nått annat läskigt. jag satt till o med uppe med honom på min bröstkorg en hel natt, bara för att han kunde andas lättare då. men vad gör man inte för sin bebis? :)

jag tycker det blir roligare ju äldre han blir. längtar tills man kan hitta på mer saker. längtar till sommarn! men samtidigt vet jag att jag kommer sakna den ålder han är i just nu.

• Viicii

Usch, oron är hemsk!!!! Mår dåligt hela tiden för rädslan över att något ska hända Caylie.

Några som vill promenera/fika eller hitta på något i helgen eller nästa vecka?
  • AdriansMorsa

jag träffas gärna! men att sitta och fika på ett cafè i stan känns uteslutet för vår del då jag vet att Adrian inte vill sitta vid ett bord i flera timmar. därför tycker jag det är bättre när man träffas hemma hos någon, så barnen kan få leka på golvet. :) så kan mammorna få fika o tjöta.

ett annat förslag som vi pratat om förut är ju att åka o bada. Vici, vart är det ni babysimmar någonstans?
    vi brukar åka till Åby simhall, tycker det är väldigt bra där.
    Adrian har vuxit ur sina badbyxor som han hade från 3-6 mån. har beställt ett par större. därför kan ju någon låna hans gamla ifall det är någon annan med baby i den åldern som vill åka o bada? brukar vara väldigt uppskattat för de små :D

• softness

hej ladies, jag hoppar in i tråden här tänkte jag, jag träffas jätte gärna nästa vecka, går torsdag elelr fredag bra, så är jag på!

jag fikar jätte gärna på cafe eller ännu heldrehemma hos någon (själv bor jag utanför gbg men e nån sugen e ni alltid välkomna ) men undviker att behöva visa mig i bikini om det går ;)

någon som är på? jag har isåfall med mig min 1,5 år gamla son Omarian!

• Viicii

Vad som helst fungerar för mig!

Jag kan bada, även fast det inte är kul att visa mig i bikini men försöker att inte bry mig! =) Så för mig spelar det ingen roll.
  • mellieB

vi har aldrig vart på babysim Mio e ju bara 3,5mån.. men testar gärna.. 

Är också mer sugen på att vara hemma hos nån,, för fika med Mio går nog inte haha,, 
  • AdriansMorsa

haha, att visa sig i bikini är inte så kul.. men jag brukar bada i baddräckt + badbyxor. dessutom är man ju inte där för att visa upp sig, utan för att ge bebisen en rolig upplevelse! :) men jag förstår vad ni menar.. men känner sig kanske inte på topp efter graviditeten!
    vi började på babysim med Adrian när han var 3 månader, så åldern är inga problem :)

på åby är öppettiderna för varmvattenbassängen:

VARMVATTENBASSÄNGENS ÖPPETTIDER Måndag 12.00 - 13.30 Tisdag 12.00 - 13.30 Onsdag 12.00 - 13.30 Torsdag 12.00 - 13.30 Fredag 12.00 - 19.00 Lördag 10.00 - 15.00 Söndag 10.00 - 13.30
    inträde kostar 70 kr.

• AdriansMorsa

haha, öppettiderna var en jättefin tabell.. men den försvann. :P

• mellieB

haha,, okii,, men hur går babysim till eller liksom man bara badar med dem som i badkaret eller?.. hehe

Svar på tråden unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!