• Viicii

unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!

Tänkte att vi kunde fortsätta här =)

• Svar på tråden unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!
  • FrökenDecibel

Vi kanske är lite sugna på fika ute vi med ;) Men det får tiden avgöra, svårt och veta nu hur nästa vecka kommer se ut med lille Elliot! 

Idag var vi och gjorde PKU testet. JAG GRÄT SOM EN HÄST! De hittade inga bra blodkärl så de fick sticka honom i bägge händerna. När de tillslut fick fram blod så bara forsade det fram och rann som bara tusan. Jag kände mig så hjälplös!
    Hörselscreeningen gick jätte bra och han har redan bullat upp med nästan 200 gram sen födseln. Saknades bara 5 gram från födslovikten. HURRA =)
    Stolt som tuppen ;)
  • AdriansMorsa

precis det gjorde de på adrian också! de stack honom i båda händerna!! o massa blod :( men värst va händå när de skulle testa han för gulsot och satte ett gummiband runt huvudet på honom. sedan stack de honom i huvudet!! :'(
    kul att allt verkar gå så bra! :)
    ja vi kan ju avvakta så får vi se hur ni känner nästa vecka :)

• iAnnaMaria
    FrökenDecibel skrev 2010-02-11 22:57:43 följande:
    Vi kanske är lite sugna på fika ute vi med ;) Men det får tiden avgöra, svårt och veta nu hur nästa vecka kommer se ut med lille Elliot!  Idag var vi och gjorde PKU testet. JAG GRÄT SOM EN HÄST! De hittade inga bra blodkärl så de fick sticka honom i bägge händerna. När de tillslut fick fram blod så bara forsade det fram och rann som bara tusan. Jag kände mig så hjälplös! Hörselscreeningen gick jätte bra och han har redan bullat upp med nästan 200 gram sen födseln. Saknades bara 5 gram från födslovikten. HURRA =) Stolt som tuppen ;)
    grattis till lillkillen :D

Shit vad tiden springer iväg. Min lille Elliot är redan 7,5 månad har två tänder och kryper nästintill :O... Vart tog min nyfödda vägen? ;)

Skulle vara kul att följa med på fika!
  • Viicii

Åh, två Elliot! Vad gulligt!! =)

Vi fikar också gärna i nästa vecka!
  • FrökenDecibel

ÅH! En till Elliot i här, vad roligt =D Mycket fint namn tycker jag allt =)

• AdriansMorsa

kan alla fika på tisdag tro? :) ska vi prova Ikea den här gången?
    ifall man har Ikea family kort kan man få en stor kaffe latte för endast 12.50 den här månaden! det är billigt! :P sen finns det en liten lekhörna och ett par amningsfåtöljer så det är väldigt bebisvänligt! :)

ifall alla kan, blir tisdag kl 12 bra? :)

• C4m1ll4
    AdriansMorsa skrev 2010-02-13 17:52:19 följande:
    kan alla fika på tisdag tro? :) ska vi prova Ikea den här gången? ifall man har Ikea family kort kan man få en stor kaffe latte för endast 12.50 den här månaden! det är billigt! :P sen finns det en liten lekhörna och ett par amningsfåtöljer så det är väldigt bebisvänligt! :) ifall alla kan, blir tisdag kl 12 bra? :)
    funkar för oss
  • Viicii

Vi ska egentligen bort då, men vet inte riktigt vilken tid!

Vi kan ju återkomma, så hoppas vi att vi kan komma!! Vill så gärna till Ikea!!!
  • C4m1ll4

nu har rasmus blivit förkyld, kom i natt, får se hur han mår annars kommer vi inte på tisdag... =/

• AdriansMorsa

ok, kan ju se hur det ser ut imorn då. hoppas det försvinner över natten! :)

• C4m1ll4
    AdriansMorsa skrev 2010-02-14 17:30:34 följande:
    ok, kan ju se hur det ser ut imorn då. hoppas det försvinner över natten! :)
    hoppas jag med! hade en himla jobbig natt! han vaknade vid 23 och var jätte kinkig, och ville/kunde inte somna om så jag gick ut och promenerade med honom i vagnen tills klockan var typ halv 1, så man är lite mör idag!
  • AdriansMorsa

usch då! man tycker ju så synd om dom när det blir så.. men samtidigt så är man så trött själv. men vad gör man inte för sin son? :)

• C4m1ll4
    AdriansMorsa skrev 2010-02-14 22:04:57 följande:
    usch då! man tycker ju så synd om dom när det blir så.. men samtidigt så är man så trött själv. men vad gör man inte för sin son? :)
    blir så frustrerad när man gör allt och inget funkar! och han är så snorig! så han kan inte ligga ner, så hur jag ska få han att sova vet jag inte! får väl ge mig ut å gå när  det är dags.
    och vi kommer inte imorgon. onödigt att släpa ut honom när varken han eller jag får sovit speciellt mycket!
  • AdriansMorsa

ok, stackars rasmus! :( han får se till att krya på sig så att han kan leka med adrian snart igen! :)

• FrökenDecibel

Hej på er! Det kommer inte bli någon fika för oss idag! Elliot har visserligen varit en ängel i natt men Oskars bästa kompis har åkt hit för att träffa lillen nu på förmiddagen så vi har inget val än att stanna hemma. Nästa gång det är fika så är vi både redo och grymt sugna! =)

• C4m1ll4

det är väl dags att göra ny tråd snart? nån som känner sig manad?

Svar på tråden unga mammor göteborg fortsättningstråd!!!