• Jlind

Vi som har börjat en infertilitetsutredning...

Nu i morgon ska jag gå o lämna in prover...

och på måndag så ska sambon lämna in sperma prov...

känns skönt att äntligen vara på G :)

nu är det bara 2 saker till jag måste fixa de är 1. sluta röka 2. gå ner i vikt!

någon mer som har börjat med utredning?

skulle vara kul att följas åt, för jag vet själv hur tungt detta känns, och helst
    av allt skulle jag vilja vara gravid nu!!!!!!

• Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
  • Min älskade dotter

Hej Päronsplit!
    Vi börjar vår utredning 3 feb.har oxå försökt få barn sen sommaren -08. I vilken stad gör ni er utredning?

• Päron1986
    Min älskade dotter skrev 2010-01-11 11:52:22 följande:
    Hej Päronsplit! Vi börjar vår utredning 3 feb.har oxå försökt få barn sen sommaren -08. I vilken stad gör ni er utredning?
    I Karlstad! Ni då?
    Vad roligt (om du förstår mig rätt!) då kan vi följas åt :)
  • Min älskade dotter
    Päron1986 skrev 2010-01-11 12:20:37 följande:
    I Karlstad! Ni då? Vad roligt (om du förstår mig rätt!) då kan vi följas åt :)
    Vi börjar utredning i uppsala.ja,förstår hur du menar:)absolut!hur gamla är ni?ganska oväsentligt,bara nyfiken..
  • Päron1986

hehe vi är i 24årsåldern båda två :)
    ni då?

jag ringde åbåkade tid för utredning idag.. det känns så jobbigt att vänta en månad!

• Cecan

Hejsan tjejer!

Tänkte bara säga att vi nu varit och träffat kurotorn som vi blev kallade till när vi startade våran utredning.(Skrev om det tidigare i forumet).

Jag tyckte väl att det kändes så där över att behöva gå dit och förstod väl inte heller varför det skulle behövas. Men så här efter samtalet tyckter jag det känns skönt, borde verkligen vara så på alla landsting.

Både jag och min sambo fick prata om hur det kändes, hon tog upp saker som vi själva inte hade diskuterat.

Så då vet ni vad det innebär! {#lang_emotions_smile}

• Min älskade dotter
    Päron1986 skrev 2010-01-11 13:02:48 följande:
    hehe vi är i 24årsåldern båda två :) ni då? jag ringde åbåkade tid för utredning idag.. det känns så jobbigt att vänta en månad!
    jag e snart 24, sambon snart 27.ringde i torsdags,mmm,det känns som det e så lång tid kvar...man tänker ännu mer på allt när man har en tid att "se fram emot"...
  • enjy

Jag blir så förvånad över hur olika det verkar gå till i olika landsting....Jag läser om många som gör spolning, när o varför får man göra det? Har inte ens blivit erbjuden? O som "klockrent" skrev att din man fick gå till urologmottagningen...Det känns som vår läkare hoppas över en massa....men det där med spolning undrar jag verkligen...? Sen undrar jag om någon vet vad ett sånt här kromosomavvikelseprov kan visa, skulle det kunna visa att det är helt kört?

• Min älskade dotter
    enjy skrev 2010-01-11 21:22:30 följande:
    Jag blir så förvånad över hur olika det verkar gå till i olika landsting....Jag läser om många som gör spolning, när o varför får man göra det? Har inte ens blivit erbjuden? O som "klockrent" skrev att din man fick gå till urologmottagningen...Det känns som vår läkare hoppas över en massa....men det där med spolning undrar jag verkligen...? Sen undrar jag om någon vet vad ett sånt här kromosomavvikelseprov kan visa, skulle det kunna visa att det är helt kört?
    har ni kommit långt i er utredning?vilket landsting gör ni er utredning?
  • enjy

Vi bor i Jönköping så vi kommer få åka till Linköping för att göra "ingreppen" men sköter resten här hemma hos en privatläkare som samarbetar med jönköpings landsting....lät det rörigt...;0)
    Just nu väntar vi på ett provsvar (min mans kromosomavvikelseprov) innan remiss till Linköping kan skickas. Tråkigt nog så tappade de bort det första gången, så nu har min man varit o tagit ett nytt o idag är det en vecka sedan, ska ta ungefär 2 - 3 veckor. Känns så surt att de schabblade bort provet, det var 2 månader onödig tid som gick där....men men
    Läste att ni precis börjat... hur är det med väntetider o så där ni bor? eller ska ni göra det privat?

• Min älskade dotter
    enjy skrev 2010-01-11 22:18:50 följande:
    Vi bor i Jönköping så vi kommer få åka till Linköping för att göra "ingreppen" men sköter resten här hemma hos en privatläkare som samarbetar med jönköpings landsting....lät det rörigt...;0) Just nu väntar vi på ett provsvar (min mans kromosomavvikelseprov) innan remiss till Linköping kan skickas. Tråkigt nog så tappade de bort det första gången, så nu har min man varit o tagit ett nytt o idag är det en vecka sedan, ska ta ungefär 2 - 3 veckor. Känns så surt att de schabblade bort provet, det var 2 månader onödig tid som gick där....men men Läste att ni precis börjat... hur är det med väntetider o så där ni bor? eller ska ni göra det privat?
    aaa,okej.gör man alltid kromosomavvikelseprov?.men va jobbigt att tappade bort testet,fy va slarvigt...trist med ännu mer väntan...vi ska börja 3 feb på akademiska i uppsala.ringde torsdags o bokade tid.haft kontakt med gyn i uppsala i höstas då de misstänker endometrios..jag ska inte in innan o ta blodprover,det ska jag ta i samband med läkarbesöket o sambon ska lämna spermaprov dagen innan.
Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...