• Jlind

Vi som har börjat en infertilitetsutredning...

Nu i morgon ska jag gå o lämna in prover...

och på måndag så ska sambon lämna in sperma prov...

känns skönt att äntligen vara på G :)

nu är det bara 2 saker till jag måste fixa de är 1. sluta röka 2. gå ner i vikt!

någon mer som har börjat med utredning?

skulle vara kul att följas åt, för jag vet själv hur tungt detta känns, och helst
    av allt skulle jag vilja vara gravid nu!!!!!!

• Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
  • Caf10

Livet går verkligen upp och ner....

Spolningen i torsdags morse gick hur bra som helst - ingen obehaglig upplevelse och positivt svar med fria gångar. {#lang_emotions_smile}
    Frågan kvarstår ju dock, varför blir vi inte gravida???
    Nästa steg är IVF. När jag och sambon känner att vi är redo för detta är det "bara" att sätta igång. Så nu ska vi bestämma hur länge vi ska fortsätta på egen hand...

På fm fick jag sen det tråkiga beskedet att min kära morfar gått bort...{#lang_emotions_cry}

Allt kändes så dubbelt för resten av dagen...

Hoppas verkligen att året fortsätter mer positivt!?! {#lang_emotions_undecided}

• pixerpie
    Caf10 skrev 2010-01-09 13:15:41 följande:
    Livet går verkligen upp och ner....Spolningen i torsdags morse gick hur bra som helst - ingen obehaglig upplevelse och positivt svar med fria gångar. Frågan kvarstår ju dock, varför blir vi inte gravida???Nästa steg är IVF. När jag och sambon känner att vi är redo för detta är det "bara" att sätta igång. Så nu ska vi bestämma hur länge vi ska fortsätta på egen hand...På fm fick jag sen det tråkiga beskedet att min kära morfar gått bort...Allt kändes så dubbelt för resten av dagen...Hoppas verkligen att året fortsätter mer positivt!?!
    Ja, det är väl det som är livet... Att det går lite upp och ner! Ledsen att höra om din morfar.

Positivt att ni ämdå får hjälp med IVF så fort! Håller tummarna att du får ett bra 2010 nu!

KRAM!
  • akita06

cickan84; Jättetråkigt med morfar..uscha mej..själv har jag mist alla far o morföräldrar så jag vet hur det känns. Min morfar var en viktig person i mitt liv och det händer fortf att jag gråter en skvätt. Nu e det 9 år sedan han gick bort.

Skönt för er att det rör på sig med "barnbiten" iaf. Kanske vi kommer följas åt. Ställs i kö till IVF nästa månad och beräknad kötid är 3-6 månader för oss!
    Kram

• klockrent

Hej! Hoppar in och skriver några rader.
    jag och min sambo står oxå under utredning fast vi harkommit en bit på vägen. Vi har försökt bli gravid i ca 3 år nu =( och vi började utredningen för ca 1.5 år sen. våran läkare var inte särskildt bra eftersom det enda han sa när min man lämnat in sperma prov var att i dagsläge kunde han inte bli pappa. han skickade vidare oss till urologmott och där har dom vart mycket bättre. idag står han under behandling av pregyl och gonal-f som ska stimulera den del av hjärnan som producerar ett hormon som säger till kroppen att producera soldater.

vi ska pröva på "naturlig" väg nu i upp till 6 månader, annars blir det IVF, som vi har satt upp oss på kö för nu.

Jag känner mig hoppfull =)

• Caf10

Tack! Pixan och Akita06.
    Att "främlingar" kan säga saker som får en att bli så varm i hjärtat är helt otroligt!?!

Vi har bestämt att vi ska ge oss själva några månader till på egen hand och sen blir det åter kontakt med läkaren för att börja IVF. (Våran läkare har sagt att det inte är någon kö för vår del, jag hoppas att han har rätt.) 
    Landstinget vi tillhör har avtal med Falun eller Uppsala, vi har bestämt oss för Uppsala. Så det kommer bli två resor dit när "förbehandlingen" är klar.

Håller tummarna för att det blir positivt på stickan under våra "egna månader".
    Och jag håller även tummarna för alla er andra med!

{#lang_emotions_heart} -liga kramar Cickan4

• pixerpie
    Caf10 skrev 2010-01-10 14:42:27 följande:
    Tack! Pixan och Akita06. Att "främlingar" kan säga saker som får en att bli så varm i hjärtat är helt otroligt!?!Vi har bestämt att vi ska ge oss själva några månader till på egen hand och sen blir det åter kontakt med läkaren för att börja IVF. (Våran läkare har sagt att det inte är någon kö för vår del, jag hoppas att han har rätt.) Landstinget vi tillhör har avtal med Falun eller Uppsala, vi har bestämt oss för Uppsala. Så det kommer bli två resor dit när "förbehandlingen" är klar.Håller tummarna för att det blir positivt på stickan under våra "egna månader". Och jag håller även tummarna för alla er andra med! -liga kramar Cickan4
    Tack! Ja, nätet är fantasiskt på många sätt... Håller tummarna för ett spontant plus för er del!

Ja, jag behöver verkligen lite lycka till inför nästa vecka... både bim och provsvar... Men det känns annorlunda.. men det gör det inför varje bim... så jag är väl skenis som vanligt! Men ännu en mens blir så jobbigt, alla vänner börjar bli gravida med 2a nu... Suck, varför inte vi! Det har ju funkat en gång förut!

Kram tebax!
  • akita06

Tack cickan..så glad att man hjälpa till med några ord.

Pixan: samma för mig/oss våra vänner runt omkring oss väntar eller har redan fått bran nr 2 och är dessutom yngre än oss. Jättjobbigt!!
    Men det blir vår tur oxå..detta året är vårt år!!{#lang_emotions_wink}
    Kram

• Min älskade dotter

börjar utredning i feb.då tas det blodprover på mig+ul,sambon lämnar spermaprov dagen innan.troligtvis beror barnlösheten på min endo.någon som vet hur lång väntetid det är för ivf här i uppsala?

• pixerpie
    akita06 skrev 2010-01-10 21:04:58 följande:
    Tack cickan..så glad att man hjälpa till med några ord.Pixan: samma för mig/oss våra vänner runt omkring oss väntar eller har redan fått bran nr 2 och är dessutom yngre än oss. Jättjobbigt!! Men det blir vår tur oxå..detta året är vårt år!!Kram
    Ja, nu j-lar ska vi bli gravida!! På ett eller annat sätt!!
  • Päron1986

Hej!

Jag ska påbörja en utredning 9e feb, finns inte tidigare tide rän så! Vi har försökt sedan juni 2008, får jag vara med i den här tråden? :)

Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...