• Jlind

Vi som har börjat en infertilitetsutredning...

Nu i morgon ska jag gå o lämna in prover...

och på måndag så ska sambon lämna in sperma prov...

känns skönt att äntligen vara på G :)

nu är det bara 2 saker till jag måste fixa de är 1. sluta röka 2. gå ner i vikt!

någon mer som har börjat med utredning?

skulle vara kul att följas åt, för jag vet själv hur tungt detta känns, och helst
    av allt skulle jag vilja vara gravid nu!!!!!!

• Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
  • klockrent

Hej tjejer. här händer det inte mycket.. väntar att tiden ska gå så jag kan göra ett G-test.. 

• Päron1986

Frida1010 vi har den 9 feb!

Och natt till idag fick jag mensen, inom mig hade jag gått åriktigt hoppas på att nu, nu släpper "spänningen" o lyckas bli gravid... men näe.. men det är skönt att mensen komer iaf, då är det inte fel på det! men undrar vad det kan vara?

och jag gjorde en abort i tonåren, det svider idag, även fast jag vet på alla logiska sätt att det inte fanns ett bättre beslut för mig att fatta då.. det är 8 år sedan. jisses.

• Min älskade dotter
    Päron1986 skrev 2010-01-17 20:11:52 följande:
    Frida1010 vi har den 9 feb! Och natt till idag fick jag mensen, inom mig hade jag gått åriktigt hoppas på att nu, nu släpper "spänningen" o lyckas bli gravid... men näe.. men det är skönt att mensen komer iaf, då är det inte fel på det! men undrar vad det kan vara? och jag gjorde en abort i tonåren, det svider idag, även fast jag vet på alla logiska sätt att det inte fanns ett bättre beslut för mig att fatta då.. det är 8 år sedan. jisses.
    mmm,jag fick mens i tisdags...hade väl iofs inte förväntat mig någe annat...men har så sjukt oregelbunden mens,så det e många ggr man trott och hoppats att det skulle va ett +....menmen...
    fundera inte på din abort,du gjorde vad som va bäst då!men förstår att det svider då ni vill ha barn...

Tror att det kommer lösa sig för oss tjejer,vi kämpar på!

fick senast igår frågan,"ska inte ni skaffa barn snart",det e sjukt jobbigt....

kram på er!
  • piluttan1

Päronsplit, tråkigt att du fick mens :/ Hoppas också lite på att det ska räcka att ha ringt till gyn så blir man gravid..

Annars händer det inte mycket här, ska ha mens om lite mer än en vecka.. Denna månad har varit konstig då jag haft ont i brösten och molande värk ända sedan mensen slutade, men jag gjorde ju gravtest som var negativt, och nu har symtomen börjat klinga av.. vet inte alls varför kroppen betett sig såhär..men men.
    Tror vi missade att sexa vid ÄL denna gång, tar ju inga stickor nu och vi har ju sagt att vi inte ska räkna dagar, men det blir ju lätt att man gör det ändå...

Är jättenervös för vad de ska säga på gyn.. Är även rädd att anledningen att vi inte blir gravida är min vikt, som är lite för hög... Vikten är ett känsligt ämne för mig och jag är rädd att de ska pika mig för den.. Försöker sköta mig så gott det går, men jag har ätstörningar i grunden som bara väntar på att dyka över mig så fort jag försöker gå ner i vikt. Skiter jag i det så funkar det.. men jag är rädd att jag måste gå ner om vi ska bli med barn..

• Päron1986

Min vikt är också för hög, tyvärr.. men det arbetar jag med!

Och frågan "är det inte dags för en liten snart" eller liknande, svider så hårt, så hårt!!

Vi kämpar och vi komme rlyckas, även om vägen dit inte är lika enkel som för en del, men det är värt att kämpa för!!!

• akita06

Jag har inga problem med vikten men blir inte gravid ändå...hittade inga uppenbara fel på varken mej eller min gubbe på utredningen heller...så det återstående frågan blir ju ändå..VARFÖR BLIR JAG/VI INTE GRAVIDA??

• Päron1986
    akita06 skrev 2010-01-18 11:50:40 följande:
    Jag har inga problem med vikten men blir inte gravid ändå...hittade inga uppenbara fel på varken mej eller min gubbe på utredningen heller...så det återstående frågan blir ju ändå..VARFÖR BLIR JAG/VI INTE GRAVIDA??
    Hoppas de kommer fram till något snart och att ni får hjälp!
  • piluttan1

akita06: Hoppas det löser sig för er! Förstår att det känns jobbigt när allt är som det ska men det ändå inte vill ta sig.. :(

Päronsplit: Hur gör du för att försöka komma i form? Här känns det tufft, eftersom det inte bara är några kg jag borde gå ner, utan en hel del.. väger inte långt ifrån 3-siffrigt, och inte blir det ju bättre av att man går runt och är deppig för att det inte vill ta sig.. :(

• Päron1986

Tyvärr väger jag tresiffrigt! Det är -j-t tufft att erkänna.. men om jag inte erkänner det kan jag inte göra något åt det!

Jag går på "fysisk aktivitet på recept", alltså har jag kontakt med friskvården och läkare för stöd & samtal, sedan så har jag koll på hur / när jag äter.. fast visst är det svårt.. det finns ju så många ursäkter till å äta fel!

Just nu är min största utmaning att äta regelbundet och på rätt tider och mindre portioner! Imorgon kväll ska jag iväg på styrketräning!

Hur gör du? :)

• piluttan1

Pärolsplit: Ok, då är vi i nästan samma sits.. förutom att du gör något åt det :) Som jag skrev förut är det så svårt för mig att göra det eftersom jag har ätstörningar i grunden, så om jag börjar träna 3 ggr/vecka och äter nyttigt så går det till överdrift inom ett par veckor och jag övertränar och svälter tills jag inte orkar mer, sen tillbaks på ruta 1.. så jag vet inte hur jag ska bära mig åt :( Usch.. och med största sannolikhet kommer gyn påpeka att jag måste gå ner.. 

Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...