piluttan1 skrev 2010-01-13 20:20:19 följande:
Ja det vet man ju aldrig.. Svårt att säga riktigt hur länge vi försökt.. Först gjorde vi 6 försök med ÄL-tester, sedan började jag med p-piller igen i ett halvår. Dels för att vi tänkte få ordning på lite praktiska saker, och dels för att jag blev så ledsen varje gång mensen kom att jag nästan blev lättad av att veta att "nu kan jag inte bli gravid".. Efter pillerätandet gjorde vi 7 försök till med ÄL-tester, tills vi kände att vi båda blev så stressade av att räkna dagar och ha sex på beställning att vi sa att vi slutar testa och bara kör när vi känner för det. Det har vi gjort över ett halvår nu och ingenting har hänt..
Nej, skönt ändå, då är vi på samma ställe och kan prata riktigt ordentligt utan att vi vet vem den andre är ändå!
Vi har inte använt några stickor eller så, i somras räknade vi mkt å det blev liksom "sex på beställning" och jag gillade det verkligen inte så jag la av med allt sånt tänk å ville nästan inte ha sex alls.. numera kör vi ganska automatiskt på "varannan dag-principen" och det funkar bra! inte alls stelt och konstigt :)
Däremot så får jag rätt ont, då min sambo inte är så liten och om vi har sex mkt och ofta såblir jag öm "ända upp i magen" som det känns som ibland. Men det är väl inget å klaga på eg!
Jag riktigt hoppas hoppas att det ska räcka med att ha RINGT för en tid på gyn och undersökningar osv.. så man slappnar av och blir gravid! Jag hoppas så det gör ont!