• Jlind

Vi som har börjat en infertilitetsutredning...

Nu i morgon ska jag gå o lämna in prover...

och på måndag så ska sambon lämna in sperma prov...

känns skönt att äntligen vara på G :)

nu är det bara 2 saker till jag måste fixa de är 1. sluta röka 2. gå ner i vikt!

någon mer som har börjat med utredning?

skulle vara kul att följas åt, för jag vet själv hur tungt detta känns, och helst
    av allt skulle jag vilja vara gravid nu!!!!!!

• Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
  • LillaJenny

Man får helt enkelt ta de som de kommer känns de som just nu..är alldeles för nere för att orka tänka klart just nu..längtan är för stor..

• Kissie

Vi ska på första besöket den 7 dec. och det känns både spännande och nervös.. Har gjort några tappra försök till att sluta röka. Men sambon är det sämre med på den fronten =)
    Vi har försökt i 2 ½ år så det var ett naturligt steg att ta kan man tycka men har tagit lika lång tid att komma till insikt och boka tiden som vi har försökt.

• akita06

Kissie: Välkommen! Ja det brukar vara så..det e ju inte det första man tänker kanske..fast när man väl sökt hjälp undrar man ju plötsligt varför man väntade så länge. Fast nu e ni ju på väg! :)
    Visst kan det påverka fertiliteten om man röker men hur mkt vet jag inte..försök trappa ner iaf för det bästa är ju om du redan slutat innan du blir gravid. Tror det blir ännu jobbigare att sluta när man väl är det med tanke på alla hormoner som kan spela spratt. Jag vet att det e svårt men ge inte upp! Jag har varit "rökfri" i 5 år men "feströker" några ggr/år och det går jättebra. Som sagt...ge inte upp!

• akita06

Hej alla.
    Jag tänkte börja med ägglossningsstickor..e det bra? Köpte ett märke som heter Bionexia..någon som provat?
    Har haft apotekets ä.l.s. innan o provat någon gång ..mest för att se att jag har ä.l. när jag tror...och då stämde det. Men nu har jag ju förstått att bara för att jag hade det den gången betyder det inte att jag har ä.l. varje månad....så därför köpte jag ett gäng nu för att kolla och kanske ha bättre chans att verkligen pricka ä.l.
    Nu har vi ju inte fått några provsvar ännu och vet ju därför inte vad vårt problem är men hoppas ju på att det inte finns något uppenbart sådant..fast samtidigt kanske det är det man ska hoppas på ...för då vet man ju varför och kanske oxå hur man kan bli hjälpt.

Herregud, det e verkligen en djungel av tankar, känslor och funderingar det här..hoppas vi får svar snart...blir tokig annars tror jag.

Hur går det för er andra??
    Kram

• LillaJenny

Jag kör också med ÄL stickor. Dock inte varje månad men lite då och då, och varje gång ja testat så har den då funnits där..Jag köper stickor från testlagret..billigt och bra.

Annars går det väldigt långsamt frammåt, man får ta dag för dag helt enkelt..

• Beccah81

Jag köper Clearblues digitala ÄL tester. De fungerar bra men är ganska dyra tyvärr.
    Nu har det gått ca 1 månad sen jag började min utredning och min menscykel, som normalt sett är så jämn, har gått och blivit helt konstig! Måste bero på att jag är så stressad.

• akita06

Beccah81: Jag har oxå alltid haft regelbunden mens men den har oxå blivit knasig de sista månaderna..antar att hela den här karusellen med utredningar , hopp och förtvivlan ställer till det rejält för oss hormonellt. Kan säkert vara därför.

LillaJenny: Ja visst går det låååångsamt..speciellt när man vet att mensen kommer då vill man bara att den ska vara över så man kan försöka på nytt.

Kissie: Hur går det för er, med rökningen?

Började testa med ä.l.stickor igår på 12e dagen och även idag..ännu inget utslag men det är ju iof för tidigt menman vill ju inte heller missa den..Tror att jag har ä.l. men man vet ju inte säkert...kanske e så att jag har det ibland men inte alltid...ååå vad jag vill ha dem där förbannade provsvaren NU!!!
    Hoppas på ä.l. i helgen *fniss*. Kanske ska köpa en flaska vin o dela med min karl på lördag?? Vad tror ni??! hihi

• LillaJenny
    akita06 skrev 2009-11-19 16:49:59 följande:
    Började testa med ä.l.stickor igår på 12e dagen och även idag..ännu inget utslag men det är ju iof för tidigt menman vill ju inte heller missa den..Tror att jag har ä.l. men man vet ju inte säkert...kanske e så att jag har det ibland men inte alltid...ååå vad jag vill ha dem där förbannade provsvaren NU!!!Hoppas på ä.l. i helgen *fniss*. Kanske ska köpa en flaska vin o dela med min karl på lördag?? Vad tror ni??! hihi
    Ja hoppas! jag tror jag också har ÄL till helgen testar för fullt..har ett svagt utslag så får se om de ökar :) Blir i af en massa mys..Och de där med en flska vin skulle inte sitta fel :) Lycka till!
  • akita06

LillaJenny: Ja då vet vi vad vi ska göra i helgen iallafall...*fniss*
    Testade idag igen men fick inget utslag..tänkte testa på em imorgon ..hört att hormonerna ligger högre på em än på morgonen? ..Ja ja mys blir det i vilket fall men vill ju ändå veta när/om det händer. (ä.l.)
    Lycka till du med!

• pixerpie

Hej!

Har haft ett första besök hos läkare så nu är karusell i gång... Men jag trodde det skulle gå snabbt, ska på ytterligare ett vul nästa vecka, men inga blodprover tagna än... Har nog äl då vid nästa besök- ska bli intressant, men läkaren sa att utslag på äl sticka eg bara betyder att ett hormon finns i kroppen men det behöver inte betyga att ett ägg släpper...

Hoppas verkligen att vi hinner få "medicin" eller vad vi behöver till nästa månad... vill bli gravid nu... Men hoppas iaf på jan/ feb!

Ni då? Vad förväntar ni er?

Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...